{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamillete mod øjenbetændelse?
  • #1   7. jul 2012 Hvis mine har noget med øjnene, så får de saltvandsdråber smiley

• #3   7. jul 2012 Jamen er personligt også mest til de saltvandspipetter smiley . Det var bare min svigermor der nævnte det - mit marsvin har lige lidt i det ene øje ..

• #4   7. jul 2012 Er der decideret betændelse skal der korrekt behandling til - dvs. f.eks. en øjensalve fra dyrlægen.

• #5   7. jul 2012 Det ved jeg ikke om det er - han har ikke hævet eller røde øjne. Der er bare det der hvide snask i øjet smiley

• #6   7. jul 2012 Saltvandspipetter eller kamillete burde tage det hvis det bare er lidt skidt i øjet smiley

• #7   7. jul 2012 har brugt kamillete på et marsvin før som også havde lidt hvidt snask og det hjalp, men det er rigtigt at hvis det har udviklet sig som en rigtig øjenbetændelse, kan det godt være at du er nødt til at få noget på recept smiley

• #8   7. jul 2012 Man må ikke bruge kamillethe i øjnene på hverken dyr eller mennesker. Der er nogle partikler i der skader øjets balance smiley

• #9   7. jul 2012 Helt enig med Lykkeline!

Brug aldrig kamillethe! Man renser jo heller aldrig øjne med sandpapir (okay måske lidt overdrevet sammenligning, men det er af samme grund man ikke bruger kamillethe som at man ikke bruger sandpapir).
    Der vil altid være små therester som kan ridse øjet! smiley

• #10   8. jul 2012 Trods de mange dårlige ry om kamillete, så har det altid være et hit til de syge dyr herhjemme igennem 13 år smiley
    Derefter blev det skyllet med saltvandspipetter.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #11   8. jul 2012 Hvis man skal bruge kamillete skal det RUNDT OM øjet, og ikke i øjet. Men jeg hælder mest til saltvand.

• #12   8. jul 2012 Kamillethe indeholder små partikler, som kan være skadeligt i selve øjet.
    Saltvandsdråber er ganske glimrende, hvis det blot er for at rense øjet lidt.
    Hvis det er decideret øjenbetændelse, hedder det en tur til dyrlægen, som Von Fancy skriver!

Trine T - det hvide snask, som marsvin kan få om øjnene er ikke betændelse eller noget farligt.
    Det er "rensemælk" som de bruger det til rense øjnene for skidt og puds.
    Det er noget de selv klarer.

• #13   8. jul 2012 Jeg har da ellers et par gange oplevet at det hvide snask har udviklet sig til øjenbetændelse, så de ordner det åbenbart ikke altid selv...

• #14   8. jul 2012 Pudse midlet som Sofie skriver, bliver ikke til betændelse. Det er deres rensevæske og de klare de fleste ting selv.

Øjenbetændelse er som ordet en betændelse, som bla. smitter den kan marsvin ikke klare selv og det kan ikke klares uden behandling.

Pudsevæsken har intet med betændelse at gøre, den producere de hvis de f.eks har fået støv i øjet, eller lign. som de forsøger at skaffe sig af med.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #15   8. jul 2012 (som de fleste andre pattedyr også gør smiley )

Trådstarter: Hvis du stadigvæk er i tvivl, så bør du kontakte din dyrlæge.

• #16   8. jul 2012 Holder så stadig fast i at det kan udvikle sig til øjenbetændelse da jeg selv har oplevet det... Det er jo lidt ligesom med mennesker, de kan også få forkølelse i øjet eller andet som senere kan udvikle sig til øjenbetændelse og når jeg har været ved dyrlægen og fået det bekræftet og behandlet med receptplgtige øjendråber så må det jo ligesom også kunne lade sig gøre...

• #17   8. jul 2012 Måske det kan skyldes at hvis et marsvin f.eks. får noget i øjet der irriterer dette, så kan nogle nok finde på at producere ekstra pudsevæske for at rense det væk. Lykkes det så ikke så det bliver til betændelse i stedet, så kan det for nogle nok se ud som om pudsevæsken bliver til betændelse, men det altså er noget andet der forårsager det.

Bare en teori...

• #18   8. jul 2012 Von fancy den teori lyder logisk nok smiley

• #19   8. jul 2012 Tusind tak for hjælpen alle sammen smiley umiddelbart tror jeg at det er det pudsevæske i nævner - men vil klart holde øje med det alligevel smiley

Kommentér på:
Kamillete mod øjenbetændelse?

Annonce