{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.564 visninger | Oprettet:

Må gnaver på menneskemad? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Jeg har jo efterhånden haft en del dværghamster men de dør lige så hurtigt som jeg får dem smiley
Min mor giver dem en masse menneskemad som eks. Chokolade, kiks, popcorn, kød, slik osv.
Min veninde har været der en masse gange når det er sket og så sagde hun idag hvor min sidste dværghamster døde at hun troede det var på grund af alt den menneskemad??
Hvad tror i?
Må de godt få det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må gnaver på menneskemad?
  • #1   6. jul 2012 De må ikke få slik osv, men de må gerne få alm sundt mad der ikke er for stærkt..

    Mine rotter får stortset ingen gnaverfoder om vinteren, der får de friske grøntsager og andet menneskemad..

    Om sommeren bliver min lejlighed for varm, så der bliver jeg nødt til at bruge gnaverfoder, så maden ikke bliver helt ulækker


  • #2   6. jul 2012 Jeg tror at du og din mor skal sætte jer ned og læse lidt om hamster...
    Før i køber et nyt smiley


  • #3   6. jul 2012 kød er godt i små mængder, hamstere er ikke vegetare..

  • #4   6. jul 2012 Nej men jeg skal ikke havde flere hamster..
    Men alt det mad og ikke bare grønsager som de næsten ikke får, kan det gøre at de kan dø hurtige?


  • #5   6. jul 2012 Det er ikke til at sige, måske, måske ikke smiley

  • #6   6. jul 2012 Hvor gamle nåede de at blive?

  • #7   6. jul 2012 En hamster er en hamster, derved ingen slik, men ja de må gerne få kød, men alt med måde:)

    Jeg mener at hane læst i en af dine tideligere tråde at dyret var købt i en dyrehandel, så kan der også sagtens være noget med dyret:)
    Min dværghamster var købt ved en dyrehandel hun blev aflivet som 8 mdr.

    Men hvis du en dag skal have dyr, så læs for guds skyld om dem, dyr bør ikke få slik:)


  • #8   6. jul 2012 Tak for svarene smiley
    Han blev 7 måneder


  • #9   6. jul 2012 Slik, som chokolade, popcorn osv. hører ikke til hos gnavere!

    Mine rotter, får nu også menneskemad, kogte ris, kogt pasta, og frikadeller og lign. hvis de ikke er for krydret.

    Men der er så også forskel på rotter og hamstre.

    Men generelt, usunde sager skal dyr ikke have, hverken hunde, katte, eller gnavere.


  • #10   6. jul 2012 en stor hun på 30-40 kg kan DØ af sølle 100g mørk chokolade! Popcorn indeholder ALT for meget salt og kan give nyreproblemer... skal jeg blive ved? giv den hamstermad og vil du være god ved den så giv den melorm eller andet proteinholdigt guf til hamstere fra dyrehandleren.

  • #11   6. jul 2012 hun=hund selvfølgelig, ups...


  • #12   6. jul 2012 Chokolade skal holdes væk fra ALLE dyr!

  • #13   6. jul 2012 hvor meget chokolade er der lige i en marabu? det er sukker og mælkepulver det meste... smiley

  • #14   6. jul 2012 hun lyder i øvrigt fed... de vejer normalt kun 4-5 kg;)

  • #15   6. jul 2012 Mine hamstere får kiks, i meget små mængder, altså en krumme der er mindre end en majs.. Så kan de godt finde på at spise hvad der lige er på vores bord af krummer en lørdag aften kan der godt ligge chips f.eks. men det er ikke noget vi fodre dem med.. Til jul spiste Bølle rigtig meget af en brunkage inden vi nåede at stoppe ham, og han kom også i noget chokolade, men det nåede han heldigvis ikke at få spist... Men gennerelt så får de mest grønsager.. Kyllig og oksekød er rigtig godt for gravide hamstere, så det fik min hun den gang hun ventede sig..

    Michelle: Hunde kan ikke tåle chokolade det kan ødelægge deres maver, og de kan blive alvorligt syge, og kan sjællent redes fra det.. Vi har læst rigtig meget om hvad hunde kan tåle og ikke kan tåle fordi min svigerfar er god til at fodre hunden med alt..


  • #16   6. jul 2012 Man kan sagtens tage skade af ting, selvom de ikke nødvendigvis er synlige. Indre organer bliver tit svækkede/ødelagte ved forkert fodring over en længere periode, og hvis dine dyr får chokolade og andre usunde/giftige ting, så er den nok ikke helt rask indeni. Og det samme gælder TS' hamstere.

  • #17   6. jul 2012 Det kan man så heller ikke se uden at lukke hende op og kigge, for at sige det pænt smiley

  • #18   6. jul 2012 jamen så vil jeg lige anbefale alle folk herinde, at droppe rugbrødet.. spise masser af chips og chokolade og tylle cola for fuld udblæsning.
    ... jeg er endnu ikke død af det, eller har fået konstateret følgesygdomme pga. usund levevis, så man kan sagtens benytte ovenstående diæt til sig selv.


  • #19   6. jul 2012 "og mine hunde får masser af ikke-godt- for- hunde mad"
    masser er ikke lig med begrænset mængde.


  • #20   6. jul 2012 Michelle, nu er der også stor forskel på rigtig chokolade og på en Marabou mælkechokolade, som dårligt nok har set en kakaobønne.
    Mørk chokolade er giftig for dyr. Jo mere ren (jo højere procent kakaoindhold), jo mere giftig.

    Ideen i at give dyr slik, chips osv har jeg aldrig forstået. De bliver lige så glade for en yoghurtdrop eller hundekiks, så hvorfor ikke give dem sådan en med god samvittighed?
    Mine rotter får ikke lov til at mæske sig i menneske"godter". De får hvad jeg mener de har godt af, og virker stadig glade og tilfredse, for ikke at sige r*vforkælede. Til gengæld ved jeg at jeg ikke fodrer dem med en masse, der kan give mavepine eller en tidlig død.

    Der findes så meget der både er sundt og super lækkert for dyrene - også i det almindelige danske hjem smiley


  • #21   7. jul 2012 Maria: det er helt korrekt, mine hamstere er også vilde med de der yoghurtdrop.. Så dem har vi også rigtig mange forskellige smage af, fordi de har hver deres ynglings..

Kommentér på:
Må gnaver på menneskemad?

Annonce