{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.794 visninger | Oprettet:

To fertile hunkaniner sammen? {{forumTopicSubject}}

Ja det her er altså ikke endnu en bør man have kaniner sammen debat, jeg ved ude mærket godt at kaniner er kolonidyr, så kommentarer som "1 kanin = 1 bur, 2 kaniner = 2 burer" frabedes.

Sagen er den, at jeg har en dejlig lille hun kanin på 3 måneder. Meningen var, at hun skulle gå sammen med min han, og de begge skulle neutraliseres.

Min han kunne ikke tåle narkosen, da han skulle kastreres, så jeg mistede ham. Det er 4. gang jeg mister en kanin på denne måde, derfor kommer jeg aldrig til at lægge en kanin i narkose igen med mindre det er livsnødvendigt.

Nu står jeg så med min hunkanin, og vil gerne have en ven til hende. Min kanin går løs i min lejlighed på 56 km2, og hvis jeg får en mere vil de få hver deres kattebakke, madskål, papkassehule, osv.

Men hvad er bedst, endnu en fertil hunkanin eller skal jeg se om jeg kan finde en kastrat på et internat?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  To fertile hunkaniner sammen?
  • #1   25. jun 2012 HVIS du skal have to til at gå sammen, især hunner, så skal begge neutraliseres



  • #2   25. jun 2012 Hvad med at finde en anden dyrlæge?

    Nej, ingen fertile kaniner sammen! Så må du finde en kastreret kanin til hende.


  • #3   25. jun 2012 Jeg ville også prøve at finde en der var kastreret. smiley To hunner kommer bare op og slås, uanset hvor meget plads de har.

  • #4   25. jun 2012 Jeg er enig med de andre, fertile kaniner bør ikke holdes samme.

  • #5   25. jun 2012 Jeg er ked af at høre du har mistet din kanin i narkose. Men som en anden siger, så på dyreinternatet sidder der mange søde kastreret kaniner. Det ku være et kig værd på internatet smiley

  • #6   25. jun 2012 Så bliver det en kastrat - tak for svar smiley

    Jeg har prøve flere dyrlæger. Hende jeg brugte sidst var super god, og jeg gennemgik hele forløbet med hende først, for at være helt sikker på, at alt gik rigtigt til.


  • #7   25. jun 2012 ved du hvilken narkose der er brugt?

    for når det så konsekvent går galt lyder det altså som en dyrlæge der ikke kan styre narkosen og indgrebet smiley

    Ved min "smådyrs"-dyrlæge altid bruger gas og holder dem varme under og efter indgreb - det gør altså bare en KÆMPE forskel for deres chancer.

    jeg ville ikke turde at sætte en fertil hunkanin ind til hende, men evt. lede efter en med en kastrat smiley


  • #8   25. jun 2012 Ja jeg forstår heller ikke hvordan det kunne gå galt med så mange kaniner. smiley

    Og husk at når hunkaniner skal neutraliseres skal hele livmoderen samt æggestokene fjernes - det er ikke alle dyrlæger som ved det, så det er en god idé at spørge ind til hvordan det bliver / er blevet gjort. smiley


  • #9   25. jun 2012 Fertile hunner kan i mange tilfælde sammen, der er lavet undersøgelser på laberatorie kaniner og så snart rangorden er fundet kan de sagtens live et godt liv sammen.
    Kaniner er meget sociale og er genrelt mentalt sundere flere sammen, men da du frabeder denne debat stopper jeg her.
    Hvis dine kaniner løber frit i huset, og med de faciliteter du vil give dem, så er jeg så godt som sikker på de vil kunne sammen. De skal blot introduceres stille og roligt.

    Du er velkommen til at skrive til mig i PB, jeg og mine forældre har 13 års erfaring med sammensætning af fertile hunkaniner, samt jeg har været til fordrag i New York om kaniners sociale adfærd og psyke hvor jeg lærte meget.

    Opretter snart et album om det smiley


  • #10   25. jun 2012 Jeg adopterede selv en kastrat fra et internat (Topsy) så det er bestemt også en god mulighed smiley
    Men hvis dine kaniner er løs i din lejlighed og du enda vil give hver deres hule, så skulle det virkeligt være usædvanligt at der skulle opstå problemer!
    Kender selv en person der har to fertile HAN kaniner løbende frit i sin lejlighed på 6 år, og jeg er ellers IMOD fertile han kaniner sammen, men de har aldrig været oppe og toppes.


  • #11   25. jun 2012 Pia: Jeg gennemgik alt med dyrlægen med dyrlægen, netop for at være sikker, han havde madpakke med, ville ligge på varmeplade under hele forløbet, osv.

    Simse: Det ved jeg godt, men min hun skal ikke steriliseres, jeg er færdig med den slags, kan ikke klare at miste flere.

    SjazzMean: Super det vil jeg tage med i mine overvejelser! Jeg har selv kun haft han+hun sammen før. På mit arbejde har de hunner sammen, både flokke med to, tre og tyve. Og det er ikke altid lige harmonisk, men miljøet er jo anderledes hos mig, da de netop vil få nok plads til hver deres territorium smiley


  • #12   26. jun 2012 Hvis alt er gået efter bogen, så har det være narkosen han ikke kunne tåle, og så vidt jeg ved, så er det ikke noget der kan testes på forhånd

  • #13   26. jun 2012 Ja han kunne ikke tåle narkosen, og døde med det samme.
    De andre gange er mine kaniner blevet dårlige efter opvågning og dødede derefter.


  • #14   26. jun 2012 Det lyder som om du skal finde en anden dyrlæge, og så få lavet et check på dine kaniner, inden de lægges i narkose

  • #15   26. jun 2012 med så meget plads (56 KM2) så burde det da kunne lade sig gøre.;-) undskyld kunne ikke lade være..

  • #16   26. jun 2012 56 kvadratkilometer er meget. smiley

  • #17   27. jun 2012 Jeg havde netop skiftet dyrlæge - og fået kaninen check inden narkosen, og jeg havde en lang snak med dyrlægen inden, dyrlægen havde en masse erfaring med kaniner i narkosen. Alt foregik efter bogen.

    Sarah: Er det ironisk? 56 km2 er da mere end, hvad de fleste kaniner har.


  • #18   27. jun 2012 Veo : Du har 56 kvardratMETER.. du har skrevet kvadratKILOmeter. det vil sige din lejlighed skulle være 8 kilometer x7 kilometer stor...det er fra os ind til ringsted og til køge ca.

  • #19   27. jun 2012 km2 = kvadratkilometer
    m2 = kvadratmeter

    smiley


  • #20   27. jun 2012 Hahah okay det er så fair nok xD Jeg er stadig fuld efter en vild nat, jeg er undskyldt ;D

  • #21   27. jun 2012 smiley Lidt kærligt drilleri. Mht til om kaninerne kan gå der ved jeg ikke..ved ikke det store om Ninerne:)

  • #22   27. jun 2012 Haha det er også ret fail.. Men det havde nu været sejt, hvis jeg faktisk havde haft 56 km2, så kunne jeg jo holde min egen festival!... Med en masse fertile kaniner xD

Kommentér på:
To fertile hunkaniner sammen?

Annonce