{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Skinny marsvin - Bare til at købe? {{forumTopicSubject}}

Hvad synes i om den tanke?
Om folk der tænker: "De er sjove, så dem køber vi." Uden at tænke over hvad skinnyer faktisk kræver?

Jeg har selv en skinny, men jeg lavede en masse research inden, fordi jeg synes andet ikke ville være det bedste for dyret.


Jeg har desværre set nogle stykker, der sælger deres skinny marsvin fordi de opdager, at de faktisk kræver lidt mere.
De skal have mere mad(Hvilket også gør der kommer mere ud af den anden ende), deres hud kan godt blive tør, så de skal have noget fugtgivende créme på. De er mere sarte end normale marsvin, og så er det med sollys heller ikke så godt for deres hud. Deres negle skal også klippes, og så må de heller ikke være for skarpe, fordi så kradser den hul på sig selv.

Jeg vil gerne høre.. Hvad synes i om dem der bare køber, uden at tænke over konsekvenserne?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinny marsvin - Bare til at købe?
  • #1   23. jun 2012 Som ethvert ansvarligt menneske bryder jeg mig ikke om den slags mennesker, og ønsker at komme tendensen til livs. Hvilket også er hvorfor vi er nogle stykker, der bl.a. gør så meget som muligt ud af at informere om racen, dens behov, pasning mv. og på den måde håber at nå ud med informationen til hvor det kræves.

  • #2   23. jun 2012 Fancy - Det du skrev der, det kan jeg kun sætte mig ind i. Jeg startede jo også med at læse omkring en masse som har, eller har haft, skinny marsvin, som så har egne erfaringer. smiley

  • #3   23. jun 2012 vi( von Fancy) og jeg støte faktis på en del af den slags på Hjallerup marked hvor vi var der med DMK's PR stand. Vi havde 2 skinnyer med og en masse andre racer osv.

    Og der var mange som aldrig havde set skinnyer før som udtalte sådan en må jeg ha. Og ville købe de 2 skinnyer vi havde med.

    Skinnyerne var ikke til salg dog. Men vi kunne ha solgt dem rigtig rigtig mange gange på den weekend.

    Jeg havde også en skinny til salg men ham lod jeg blive hjemme da jeg gjorde mig de overvejninger omkring om der var risiko for impuls køb af ham på markedet eller hvordan. Og jeg er glad for han blev hjemme...


  • #4   23. jun 2012 Det lyder vel nok spændende!

    Og godt intiativ, at tage nogle forskellige racer med. Så kan folk se lidt om det, og hvis det er noget de interessere sig for, kan de tage hjem og google det lidt, inden de vælger at tage sådan et spring at købe et dyr.


  • #5   23. jun 2012 Jens..... øhm hvorfor knurre du af mig ?

    Katrhrine: ja når vi er ude som PR forsøger vi altid at have et godt bredt udvalg af racerne. Ikke at vi har alle med, langt fra da vi heller ikke ejer alle racer.

    Det giver jo et godt indtryk af at et marsvin er ikke bar et marsvin som mange ellers let tror.


  • #6   23. jun 2012 Ja, selvfølgelig. Der er jo mange racer, at have alle med ville være .. stort. :I
    Men spændende! Det synes jeg virkeligt. Det giver et indblik på hvad marsvin ER inden man køber en.


  • #7   23. jun 2012 Jens - Det er der da mange mennesker der gør?
    Men også nogle stykker der ikke gør. Men den måde du skrev det på, var lidt som om at der er flere der ikke tænker sig om, end dem der gør.


  • #8   23. jun 2012 Ja, sådan er det jo desværre nogen.

  • #9   23. jun 2012 Generelt så bryder jeg mig meget lidt om folk som køber et dyr uden at undersøge noget om det først, uanset om det er en skinny eller et alm. marsvin.
    - I princippet bliver jeg ligeså træt af folk som sælger deres marsvin kort tid efter fordi de ter kedeligt eller som holder marsvinet alene osv.


  • #10   23. jun 2012 Rollo's - Jeg er enig i hvad du skriver. Nu valgte jeg bare at tage emnet lidt ind, så det handlede om skinny:)

    Men jeg er enig. Folk der sælger sine dyr, kort efter de har fået dem, burde hellere tage at undersøge det først, så dyret kommer til at være i de bedste omgivelser.


  • #11   23. jun 2012 Som Rollo's sagde. (-;

  • #12   23. jun 2012 Det går nok:)

Kommentér på:
Skinny marsvin - Bare til at købe?

Annonce