{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin: Bur størelser
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   21. jun 2012 Nej det er der desværre ikke. Og dog, i dyreværns loven står der:
    § 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

Det betyder jo at man skal give dem plads efter behov.

Mit kaninpar bor på 11 m2 om vinteren og 5-6 m2 om sommeren.
    De 5 m2 synes jeg er et minimum til et kaninpar, som selvfølgelig er neutraliseret.

• #3   21. jun 2012 Jeg synes mindst 1 meter pr. kanin, og så daglig "udgangstilladelse"/aktivitet fra buret.
    Et etage bur m. stige og udgang er et optimalt valg til 2 indekaniner efter min mening.
    Hvis det er udenfor, vil jeg sige så stort som muligt/så stort som du nu vil ofre plads til. De er jo aktive dyr smiley

Mvh.

• #4   21. jun 2012 Der findes ingen mindstemål for kaninbure, men som ethvert andet dyr har kaninen ikke godt af, at have det for trængt. Derfor bør du nok følge disse retningslinier, som mindstemål: 1 lille kanin, ca. 1,5 kg bør have 1/2 kvadratmeter, 1 mellemstor kanin, ca. 3,5 kg, bør have mindst 3/4 kvadratmeter og en stor kanin, over 4 kg, bør mindst have 1 kvadratmeter.

kopiert fra kaniner.dk

Kommentér på:
Kanin: Bur størelser

Annonce