{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.384 visninger | Oprettet:

Ørkenrotter? :) {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg er så heldig at jeg skal hente to ørkenrotter på søndag. Jeg har selvfølgelig undersøgt en del ting om dem inden jeg anskaffer mig dem, men geg har ikke haft sådan nogle før, så jeg har derfor lige nogle spørgsmål smiley


Hvad bruger i til strøelse?
Kan de stå på Biobase?
Hvad fodre i dem med?
Hvad må de IKKE få at spise?
Hvilke grene må de få at kravle/gnave i? (Vi har selv pil og æble grene som mine andre dyr for)
Hvilket slags legetøj har i til dem?

Og kom gerne med en masse andre ting, hvis i syntes der er noget jeg skal vide smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ørkenrotter? :)
  • #1   21. jun 2012 du skal helst ikke bruge savsmuld da det støver meget og de kan få allergi,
    ja jeg bruger hampstrøelse smiley
    de må ikke få grøntsager med for meget væske i som eks. agurk, men ellers kan du finde en liste på nettet.
    mht. grene skal de have grene fra frugtræer.
    og af legetøj kan du købe et løbehjul oh et hus og måske en vippe eller noget, du kan også bar give dem en stor gren de kan klatre og lege på smiley

    ørkenrotter er desuden meget sociale dyr som skal være flere sammen, og stil helst ikke en han og hun sammen da de avler som rotter, og de skal være 6 mdr før de må få unger..
    de er nat aktive dyr, så de skal gerne ha lov at sove smiley
    og det ville være bedst hvis du har et terrarie med netlåg til dem istedet for plastik bur, da de så vil larme mere og spise sig ud.
    mine øekenrotter elsker græskarkerne, og kommer når de høre jeg åbner bøtten, så giv gerne dine det, men ikke for mange da det feder meget, ligesom solsikkekerner, og melorme smiley rosiner må de også godt få, men kun en smule.


  • #2   22. jun 2012 Hvad bruger i til strøelse?
    - De vilde med sand eller lerjord. men spåner (støvfrie) kan også bruget om det hemp eller bøgetræ.

    Kan de stå på Biobase?
    - ja
    Hvad fodre i dem med?
    - Fodre med en blanding af versele-laga snack nature, og multifit gerbil foder, hver anden dag får de kun frugt og grønt oh hver anden dag frisk vand og 2-4 gange om ugen 1-2 kæmpe melorme vær

    Hvad må de IKKE få at spise?
    -citrus og sten frugt, kalk sten

    Hvilke grene må de få at kravle/gnave i? (Vi har selv pil og æble grene som mine andre dyr for)
    -pil, alt frugt træer (ikke nøddetræ, citrus træ og stenfrugt)

    Hvilket slags legetøj har i til dem?
    - Hjul, motions-bold, huler, græne, rødder, huse, større sten, samle rør, toilet og køkkenrulle rør, papkasser, planter.


  • #3   22. jun 2012 Okay, mange tak for jeres svar (:

Kommentér på:
Ørkenrotter? :)

Annonce