{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Astrid V
Astrid V
Tilmeldt:
18. nov 2020
Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1

Chinchillaer slås {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har i lørdags været ude og hente to chinchillaer der har gået sammen siden i sommers og har trives fint indtil nu. Der er en han på omkring 1 år og en hun på omkring 3 år. Indtil nu har de trives rigtig fint og faldet mere og mere til i deres nye hjem, dog med samme bur de har været i før. De har puttet helt op ad hinanden og virket til at have det godt sammen. Nu her sidste par dage har de sloges lidt og nu her til aften har de jagtet hinanden meget rundt i buret og har “gøet” af hinanden. Lige nu sidder de til gengæld og spiser hø ved siden af hinanden af samme høkugle. Er meget forvirret omkring hvorfor de opfører sig på denne måde? Kan det være fordi hunnen er i brunst eller noget i den retning?
Er det noget der går over tænker i? Skal jeg af med den ene og så finde en bedre partner til den der bliver tilbage?

Håber i kan hjælpe. Mange hilsner en forvirret og lidt frustreret Astrid<3


Nærlokale nyheder i Hammel og omegn
Her kan du læse dine helt nærlokale nyheder fra Hammel. Find nyhederne på Vores-hammel.dk.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chinchillaer slås
  • #1   19. nov 2020 Nu har jeg slet ikke forstand på chinchillaer, men hvorfor er det en han og en hun, som der går sammen? Skal de have unger?

    Og jeg tænker at slåskamp kan skyldes de nye omgivelser smiley


  • #3   24. nov 2020 Det lyder som om hunnen er i brunst og han prøver at parre hende.
    Logre han med halen?


  • Astrid V
    Astrid V Tilmeldt:
    nov 2020

    Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 1
    #4   25. nov 2020 Har nu observeret dem parre sig så det var nok derfor ja smiley

  • Christian B
    Christian B Tilmeldt:
    dec 2020

    Følger: 13 Svar: 2
    #5   17. dec 2020 Christian her. hvis du har set dem parre sig er hun højst sandsynligt drægtig, og får ungen/ungerne om ca. 111 dage. de sidste ca. 10 dage i drægtigheds perioden, flytter du hannen i et andet bur så hunnen kan få ro. når hunnen føder så sørg for at hun og ungen/ungerne bor højt oppe i buret, men hvor ungerne ikke kan falde ned. giv ikke moderen støvbad i de første 4 dage så hendes kønsdel kan nå (på de fire dage) at blive ren og tør. hunnen skal have frisk hø, vand og mad hvær dag. (lidt mere mad en hun plejer), og når ungen er blevet ca. 1 måned gammel kan du flytte hannen tilbage til hunnen, men sørg for at hannen har et til to andre sove kasser, og i den måned hannen og hunnen er adskilt, så sørg for at hann stadig er tæt på hunnens bur, kan se hende og lugte hende ( set gerne burene op ad hinanden). held og lykke. M.v.h Christian

Kommentér på:
Chinchillaer slås

Annonce