{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.555 visninger | Oprettet:

Hø fra supermarkedet? {{forumTopicSubject}}

Det der presset hø man kan købe i supermarkederne er det noget værd, for det er jo noget støvet småsnuller. Jeg køber almindeligvis ved en landmand, men køber af og til det fra supermarkedet i nødstilfælde. Ville dyrene (kaniner og marsvin) have bedre af at undvære høet 1 eller 2 dage, eller er det fint nok med det presset hø, de sjældne gange det sker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hø fra supermarkedet?
  • #1   31. maj 2012 Har set at man kan købe høkugler, hvordan er de i forhold til det presset hø?

• #2   31. maj 2012 Jeg har haft købt fra Bilka og Rema1000, det er skod hø, ren støv og fnuller, og mullerne gids ikk rigtig æde det smiley

Men når man ikk lige kan skaffe landmandshø er man jo nød til og fnde alternativer, og det blev så lige det hø...

Så ja, de kan godt lige klare nogen dage på det hø uden der sker noget smiley

• #3   31. maj 2012 Det fra super markedet har intet med hø at gøre. Det er frøgræs halm, og det det ringeste man overhovedet kan få.

Det støver stort set også altid, og det er det billigeste at producerer og det er ikke noget værd.

Så næsten alt andet vil være bedre.

• #4   31. maj 2012 Så ville de have bedst af ikke at få hø i 1-2 dage, eller kan de nøjes med det fra supermarkedet?

• #5   31. maj 2012 De bør bestemt ikke undvære hø - det er så essentielt for dyrene at få hø, så det kan de IKKE undvære!
    - Så hellere lidt dårligt hø et par dage, end slet intet.

Nu er hø-sæsonen gået i gang, så se om du ikke kan finde en landmand at købe fra, det vil være det allerbedste.
    - Hvis du har en Løvbjerg nær dig, så har de faktisk noget okay posehø til 20kr.

• #6   31. maj 2012 TS: høkugler? hvad er det og hvor har du set det?

• #7   31. maj 2012 Nåerhja, høkuglerne - dem har jeg prøvet, de er ikke meget værd som egentlig hø. De er fin aktivering til dyrene og til at bruge tænderne på, men det er også dét.
    - De skal ha' godt alm. hø ved siden af stadig.

• #8   31. maj 2012 Som jeg har skrevet i indlægget, køber jeg også almindeligvis hø ved en landmand. Det er kun i enkelte nødstilfælde at supermarkedhøet bliver brugt. Men er det presset hø så bedre end høkuglerne, nu hvor begge dele er af ringe kvalitet?

• #9   31. maj 2012 Rannva V: Høkugler er hø presset til hårde kugler, de kan købes i supermarkeder.

• #10   31. maj 2012 nå, havde håbet de var gode de høkugler - kan nemelig ikke tåle hø smiley - men selvfølgelig har min kanin adgang til hø altid aligevel, men havde det været et godt alternativ var det afprøvet smiley

• #11   31. maj 2012 Jeg kunne aldrig nogensinde finde på at købe hø i supermarkederne. Det, man kan købe der, har efter min mening intet med hø at gøre, og det er fyldt med støv, som kan give luftvejsproblemer. Jeg er ret sikker på, at hvis man tog en foderanalyse af det, så ville man få sig en slem forskrækkelse...

Selv bruger jeg det samme hø til min kanin, som mine heste får - dvs. god kvalitetshø, som er slået på vores egen mark og kvalitetstestet.

• #12   31. maj 2012 I stedet for at købe supermarked hø kunne man jo bestille f.eks ved lux shoppen de har kvalitets hø, og sender med post danmark.

Hø af en dårlig kvalitet kan såment også være skidt. Som det næves med støvet, og så er der som sagt ikke den store foder værdi i det der frø græs halm.

Så dyrene ville have meget bedre af en gang urte græs hø fra lux shoppen. Og så dyrt er det heller ikke.

Ellers er det bare at gå på jagt efter en landmand som vil sælge noget. Eller folk som har heste.

• #13   31. maj 2012 Vi har før købt ved supermarkedet, og gået efter det der var godt grønt og intet støv i.
    Dog købes der helst ved en landmand, og gerne til en hel sæson

• #14   31. maj 2012 Jeg prøver lige en gang til. Jeg køber almindeligvis ved en landmand, det er i de sjældne nødstilfælde hvor jeg løber tør og så 1-2 dage til jeg igen får fra landmanden.

• #15   31. maj 2012 Altså, i nødstilfælde - hvis det er om vinteren - så er høet fra supermarkedet vel bedre end slet ingen hø overhovedet... Men selv ville jeg nok i dit sted vælge at forsøge at arrangere det sådan, at der altid er et "overlap" mht. hvornår du får leveret hø fra landmanden, så du ikke når at løbe tør. smiley

• #16   31. maj 2012 Så konklusionen er at det presset hø er bedre end ingenting. Det plejer også sådan at "overlappe", men der er denne gang kommet nået i vejen, så der lige er kommet et hul. Tak for svarene.

• #17   31. maj 2012 Må jeg spørge om det så os er dårligt det fra dyrebutikker f.eks. Dyrenes butik ? (-:

• #18   31. maj 2012 jeg køber nogle gange i supermarkeder (superspar normalt) sådan noget der presset i en lang firkant og så der lavet mærker hvor man skal skære vis man vil havde det skåret ud i klodser - det syntes jeg er fint nok mine ørkenrotter elsker det og lugter godt, mine chinchillaer kan også godt lide det og da jeg havde kanin var de også.

Mine og chinchiller ørkenrotter er vilde med at få lov til at splidte sådan en klods til atomer.

• #19   31. maj 2012 mine chinchillaer og ørkenrotter*

• #20   31. maj 2012 Aner ikke hvordan det er i dyrebutikkerne.

Men fakta er at de fleste steder hvor det er vaccumpakket hø så er det frøgræs i stedet. Det er billigt at producerer og folk der ikke aner bedre køber det jo alligevel.

Så er det altså bedst og købe ved f.eks lux, ellers ved jeg at plantorama køre med noget der hedder noget med vita valverde ( eller noget i den stil) og det er rigtig supert.

• #21   31. maj 2012 Synes ikke alt "pakke-hø" er skidt smiley Der findes også udemærket "pakke-hø", hvis man bare kigger sig lidt for, det jeg køber i Løvbjerg bruger jeg som "guf" og dyrene er vilde med det, der er ikke meget støv i det og det er ikke frøgræs.

Men jo noget af det er noget billigt bras, fx de helt store pakker man kan købe i bl.a. Petworld er noget værre møg!

Men man skal jo også kigge sig for når man køber hø af en landmand, - jeg fik noget hvor første omgang var fint men næste, ikke så godt smiley
    - Så nu køber jeg andetsteds.

• #22   31. maj 2012 Sortfod, det ironiske er netop, at selv om frøgræsset i supermarkederne er billigere at fremstille, så er dette faktisk væsentligt dyrere i indkøb, end hvis man køber hø f.eks. via en landmand. Èn pose/pakke hø fra supermarkedet eller dyrehandleren koster typisk mere, end jeg normalt giver for en hel (lille) balle hø hos landmanden. smiley

• #23   31. maj 2012 Jeg ville ikke købe det hvis jeg var dig. Da jeg fik mit marsvin tulle, havde jeg ikke mulighed for at købe rigtigt hø. Så jeg købte det der hedder ''enghø'' en til to dage efter, havde tulle en mide i huden, som var dødelig vi fik hende behandlet som kostede os 600kr s;
    Også her for en uge siden købte min mor det igen, fordi vi var løbet tør for det anmendelige hø (og vi troede at miden, kom fra det sted jeg købte hende). Og gæt hvad jeg fik igen MIDER!! s; Og nu gik det også ud over mine 3 små marsvine unger smiley

• #24   31. maj 2012 Er det det enghø fra crisco (staves)?

• #26   1. jun 2012 Chrisco er enghø (det skal også stå på indpakningen)

• #27   3. jun 2012 Ja det er

• #28   3. jun 2012 Hvorfor plukker du ikke bare græs i stedet?

• #30   23. aug 2012 Jo det er der faktisk.

For det du køber i spar, i brugsen osv. er ikke ordentligt kvalitet, det er nemlig frøgras og har intet med godt hø at gøre.

Så selvom det måske ikke støver så har det intet med godt hø at gøre. Og tro mig dine dyr vil være endnu mere glad for ordentligt hø af en ordentligt kvalitet. Og godt kvalitets hø er ikke frøgræs.

Kommentér på:
Hø fra supermarkedet?

Annonce