814 visninger
|
Oprettet:
Rotteguf :) {{forumTopicSubject}}
hej
Jeg tænkte på hvad folk giver sine rotter af snacks/guf?
om der evt. er nogen der har nogen "opskrifter" af en art på hvad de laver til deres ?
har blandt andet læst de er vilde med "grød" nogen der har opskrifter på hvilken grød de giver deres?
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Herhjemme kan jeg så finde på at tilsætte lidt smag. Har jeg æblegrød/æblemos, kommer det i. Eller en smule honning, marmelade eller lignende.
For tiden er det et drys kanel, de synes er lækkert
Desuden får de knastørt brød, rester fra aftensmaden, hundekiks (meget små, fx fra maxizoo, hvor man kan blande selv).
Æblechips er også et hit. Skær æblet i tynde tynde skiver og tør dem i ovnen. Du kan garanteret finde opskrift på nettet...
apr 2010
På varme dage får rotterne ofte et fad (bruger gerne et stort ildfast fad, der står godt fast) med vand og frosne ærter/majs/jordbær/hindbær/andre grøntsager i. Når de fisker efter det, får de kølet poterne ned. Det virker på samme måde som at mennesker bør sørge for at køle håndled og ankler, når det er meget varmt.
Desuden har jeg frosset plastflasker med vand ned, så har de det meget varmt i buret, lægger jeg sådan et par ind. Inden bliver de dog viklet ind i en gammel klud, viskestykke eller puttet ned i en gammel sok, så rotterne ikke får forfrysninger. De elsker at ligge op af sådan en flaske
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 21
tørt brød? ville det sige fx et stykke toast?
apr 2010
sep 2010
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 21
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Du kan også bruge diverse godbidder til hunde og katte.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 38
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 5 Emner: 1 Svar: 4
Rotteguf :)