{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.450 visninger | Oprettet:

Kanin udendørs en skam? Indendørs endnu værre? {{forumTopicSubject}}

Heej allesammen smiley

Da min teddy løvehoved døede af alderdom, da jeg var 16, og jeg nu bor i ejet hus, købte jeg mig igår en ny lille unge, ved navn Aslan. (ingen billeder endnu, da jeg ikke ville stresse ham yderliger igår, da vi kom hjem med ham)

Nu har jeg så brugt hele aften igår, og det meste af dagen i dag, på at læse om kaniner, da jeg allerhelst vil have, så bred en viden og forståelse som overhovedet muligt. MEN, mange af hjemmesiderne, siger det STIK modsatte af hinanden, det er da til at blive total forvirret af?

Nu skriver jeg nogle eks. jeg er stødt på, hvor der et sted, står det ene, og et andet sted det STIK modsatte. Jeg skriver ikke hjemmesiderne herinde, da jeg alligevel ikke kan huske, de tusind sider jeg har søgt på, eller huske hvad jeg skrev i google, søge feltet, for at komme til den pågældende side.

Men læs så med her:

Det er aller bedst at have sin kanin udendørs i et stort bur, evt. med løbe gård, så kaninen selv, kan bestemme om den vil rende ude eller inde.

En anden hjemmeside skriver:
Man skal IKKE have en kanin udendørs, da INGEN mennesker vil side i frost grader udenfor og lege/snakke med ens kanin i 3 timer, og at det er SYND at have kaninen i et bur udenfor. Man skal have kaninen indenfor, og lade den rende frit, og være en del af familien de fleste timer om dagen, her nævner de 6 timer.

En anden ting folk er rimlig uenige om, er hvorvidt kaninen skal gå alene, eller sammen med en anden kanin. Mange steder, siger de at de absolut skal gå alene, da kaniner ikke kan enes. Andre steder siger de, at de skal gå to og to, men med hegn imellem, så de stadig kan se og røre hinanden, men ikke kan komme ind til hinanden. Og et andet sted siger man, at de SKAL gå sammen med andre, og at det er avlerne der anbefalder kaninerne ikke går sammen, fordi de ikke kan finde ud af at sætte de rigtige kaniner sammen....

Ja.... Jeg er SNOT forvirret, kan i nok forstå..

Hvad mener i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin udendørs en skam? Indendørs endnu værre?
  • #1   13. maj 2012 Mine kaniner er uden for og jeg er da stadig ude hved dem hver evig eneste dah næsten hele tiden smiley Kaniner kan self også godt være inde men de har bedst af at være ude kaniner kan bedre lide at have kulde en varme! smiley

  • #2   13. maj 2012 Indedørs eller udendørs, kommer helt an på hvad der passer dig. For det er da sundt for en kanin at leve udendørs i den friske luft, men hvis du til vinter ikke gider sidde ude i kulden og snakke og kæle med den, har den bedst af at være inde. Indekaniner kan sagtens komme udendørs i løbegård om sommeren. Jeg har altid selv haft kaniner udendørs, men har fornyligt fået dem indendørs. Og jeg synes det er super hyggeligt når de på skift er ude, og racer rundt i lejligheden smiley

    Kaniner skal IKKE gå sammen. De lever i naturen heller ikke sammen, de har hver deres teritorium og hver deres hule, og det bør man også give dem i fangeskab. Her har hvar kanin sit bur (undtaget hunner med unger) og står så, sådan at de kan se og lugte hinanden.


  • #3   13. maj 2012 Tusind tak for jeres svar.. Det hjalp en del... Men tror nu lille Aslan bliver indendørs, og kommer nogle timer ud i have om sommeren, og får løbe ture i stuen hverdag om vinteren smiley

    Synes det er MEGET forvirrende og man vil jo aldrig sine dyr det ondt, men uvidenhed, kan også være en skam.. Derfor jeg spørger :)))

    Jeg må faktisk indrømme jeg ikke aner, om det er en dreng eller pige.. Og det vil jeg se om jeg ikke kan i aften.. Han kom hjem til os igår aftes, så giver ham lige lidt tid for ham selv, men han hopper vældig rundt, og spiser gulerødder, så helt bange er han ikke mere :))


  • #4   13. maj 2012 kaniner må gerne gå sammen hvis de har nok plads, dvs 1.5*1.5 m pr kanin og eget hus og fodersted til dem hver

  • #5   13. maj 2012 Åh okaay.. Jamen altså der kan man bare se smiley

  • #6   13. maj 2012 Det er ganske rigtig at de kan gå sammen hvis de har meget plads, men der snakker vi meget mere en 1,5m pr kanin.

  • #7   13. maj 2012 Jeg har både kaniner inde og ude, jeg bruger tid på alle, men det er nemmere og hurtigere, at have dem ind syntes jeg, også elsker jeg også at der er lidt liv omkring mig:)

  • #8   13. maj 2012 Tjae, kan nok regne ud det kræver en del plads.. Da den ene jo helst ikke skal føle sig, nervøs eller bange over den anden...

    Men i det store hele virker det somom der er mange delte meninger omkring, det med at holde kanin. Har selv en hest, og en hund også, og der synes jeg nu det er en DEL nemmere smiley . Men jeg er jo også " ny " i faget, det er en del år siden jeg sidst har haft kanin..


  • #9   13. maj 2012 Jeg har mine kaniner til at gå i bure. De bliver lukket ud på en græsfold, nogle timer adgangen. Når de sidste to er vænnet sig fuldkommen til os, prøver vi at sætte dem sammen.

    Man skal jo nok prøve sig frem. Vis din kanin fryser (Hvilket er ret sjældent) så giv den mere halm, eller sæt den indenfor. Hvis din kanin ikke kan gå sammen med andre. Så ha' den i forksellige bure smiley

    Kaniner kan ikke tåle træk, hede eller ingen mad eller drikke. Kulde og lun hed kan du sagtens klare smiley


  • #10   13. maj 2012 Altså.. For at være ærlig, så havde jeg ikke lige besluttet mig, at jeg skulle have flere.. Skulle enlig bare have ham smiley , Mine egne tanker, var at han rendte rundt nogle timer om aften, enten i haven, eller i stuen, alt efter vejr. smiley Han har et lidt lille bur lige nu, men får sig et kæmpe bur, når han er blevet lidt større smiley .

    MHT. hø hæk?, Jeg har valgt at lave et kæmpe hjørne med hø, det var en KÆMPE succes, efter jeg fjerne hø hækken, han putter kun i det hjørne nu, og gumler og hygger smiley , Hvor maden og vandet, og han gulerødder er nede i den anden ende, hvor han os har tisset og pøllet lidt smiley Er det helt forkert eller?


  • #11   13. maj 2012 mia josefine, nej, det er minimum, så det kan gå og det er PR kanin så dvs de skal max have 3*3m hvis man har 2

Kommentér på:
Kanin udendørs en skam? Indendørs endnu værre?

Annonce