{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.409 visninger | Oprettet:

Byg-selv-bur-Marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej folkens - Vil lige høre om der er nogen af jer der har succes med at lave bur til Marsvin selv eller om det bedst at købe et færdigbygget?
Jeg står nemlig og overvejer nye bure til mine 3 svin.... jeg har 2 piger der går sammen og en enkelt han der skal gå sammen med en hanunge når jeg har fået bur.... Hvad er bedst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Byg-selv-bur-Marsvin
  • #1   26. apr 2012 byg selv er næsten altid bedst, fordelene er at du kan lave det i præsis de mål du ønsker... og designet er du også selv here over. Skal det fx ligne et fritstående akvarie på ben der kan bruges nærmest som pyntemøbel? eller skal de være trekantet og stå i et hjørne? mulighederne er mange når du selv er designer... af materialer kan jeg anbefale MDF plader som er forbehandlet (de der hvide plader billige reoler ofte er samlet med) de skal bare males på skærefladerne. Vil man forøge holdbarheden endnu mere limer man vinyl (IKKE lonolium!) i bunden og fuger kanten med noget vådrumsfuge. Siderne kan laves i plexiglas (plast) som man kan bede forhandleren skære ud for en i præsise mål. De kan også lave lufthuller for dig hvis du vil have siderne høje så der blvier bedre ventilation i buret.
    Er du opdrætter kan man jo også bygge en hel reol om til bure... så find ud af hvad du vil ha, og byg selv:) bruger du ordentlige materialer skal du dog ikke regne med at spare noget særligt, men du får jo altså præsis hvad du vil have og skal det fx stå i en stue ser et tremmebur altså ikke særligt godt ud...

• #2   26. apr 2012 Min far har bygget dem jeg har:

(link fjernet)

Og som Susan skriver hvis du bygger selv så kan du selv bestemme mål osv. Det giver mange muligheder.

Jeg vil anbefale dig at male pladerne med vådrums maling. Og gerne 2-3 gange. Det er 100 gange bedre end vinyl og holder laaaaang tid.

• #3   26. apr 2012 Jeg regner med at jeg bare skal have bygget noget det minder lidt om et kaninbur med løbegård nedenunder.... Men er ikke ligefrem den mest Handy til den slags... Nu er det jo også kun til 2 x 2 marsvin så det skal heller ikke være for stort og prangende - hvis i forstår smiley

• #4   26. apr 2012 du kan få en billig løbegård i Harald nyborg (leveret!) der ligner lidt den hun her har brugt på det nederste billede http://www.kanin-gaarden.dk/46892517 hvis man nu ikke lige gad bygge løbegården selv... eller hvis man manglede noget af få inspiration af så er der RIGTIG mange gode billeder på den side

• #5   26. apr 2012 vores bor her:

(link fjernet)

• #6   26. apr 2012 Sara G - det var da noget af et lækkert bur smiley Sådan noget lign. det har jeg også overvejet...

• #7   26. apr 2012 ja det er super fedt. Og lyset i om aftenen gør det mega hyggeligt om aftenen.

• #8   26. apr 2012 Mine går i 2 IKEA Pax skabe med målene 201x100x58 smiley

• #9   26. apr 2012 Jeg er bare desværre slet ikke handy overhovedet så for mig er det noget af et stort projekt at få bygget bure.... ER også på udkig på G&G og DBA osv efter brugte bure i håb om der ku være noget der...

• #10   26. apr 2012 Vores bor i det her (link fjernet)

Jeg er meget tilfreds med at vi selv byggede og det behøver slet ikke være så svært igen.

• #11   26. apr 2012 Hvordan har i bygget det?

• #12   26. apr 2012 Hvis der var nogen fra det midtjydske der var lidt handy og eventuelt kunne hjælpe med enten at bygge eller hjælpe med at lave "indkøbsliste" ville det være en stoooooor hjælp smiley

• #13   26. apr 2012 Vi har bare sathylde i og kanter på og bygget låger og så marsvin ind.

• #14   26. apr 2012 Jeg har nogle top/bund/side - plader fra 2 store rumdelere og tænker at der kunne man eventuelt bare lave selve rammen for buret ud af det og så bruge noget andet til for og bag side... har også 4 plexiglas plader - dog kun 2mm tykkelse... men de måler ca 40cm x 60 cm.... hvis jeg ikke husker forkert

• #15   26. apr 2012 Her er vores:

(link fjernet)

• #16   26. apr 2012 Nu har jeg set rigtig mange bruge høhæk eller høkugle til deres marsvin - jeg har alle dage fået at vide at de skal kunne bruge det til at gemme sig i bla... er det noget jeg skal gå så højt op i eller er det bare "tom luft "?

Men mange tak for alle jeres billeder af jeres bure - det giver godt inspiration (:

• #17   26. apr 2012 Helene H - Vores grise gemmer sig ikke i høet, hvis vi smider det i bunden. De maser det ned og lægger sig i det og så synes jeg meget er spildt da det så ikke bliver spist.
    Så her skifter det meget om de får i høhæk/kugle, får en lille håndfuld flere gange om dagen løst, eller får en ordentlig bunke ind.

• #18   26. apr 2012 Et par af mine kan godt lide at pille høhække ned og putte i dem men langtfra alle. Mine har også huse og soveposer osv.

• #19   26. apr 2012 Størstedelen af mine lægger sig bare ovenpå det og skraber det sammen som en pude hvis man kan sige det... Når du siger soveposer er det så lissom de der "hamstersenge"?

• #21   26. apr 2012 Det ved jeg ikke, jeg har syet nogle lidt plyssede poser som de går ind i og sover. Jeg har skinnyer jo.

• #22   26. apr 2012 Ja okay hehe....

• #23   26. apr 2012 jeg har halvbygget mit smiley ejg har sammensat 2 bure oven på hinanden, så de har et dobbeltbur.

Kommentér på:
Byg-selv-bur-Marsvin

Annonce