{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Shampoo til Marsvin?
  • #1   25. apr 2012 Du kan bare anvende en mild shampoo uden parfume og farvestoffer.

Når du skal bade dit marsvin skal den for det første kunne bunde. Husk at være rolig omkring den da det kommer som et chok for mange marsvin at få vand på sig.
    Husk heller ikke at bade den for længe.

Vandet skal være lunkent.
    Det er vigtigt at skylle al shampooen ud og det er vigtigt at få den hurtigt tørret lige bagefter.

• #2   25. apr 2012 http://www.gorgeousguineas.co.uk/

Produkter lavet udelukkende til marsvin! smiley

Man skal dog kunne engelsk, eller have hjælp fra en der kan det da hende der laver det er fra England, og hun er skide sød altså, svare på alle ens spørgsmål! smiley

Har selv nogle creme og en shampoo smiley

• #3   25. apr 2012 Super . Mange mange tak...
    Lunte : Jeg kan sagtens Engelsk så det er intet problem så tager et kig derinde smiley

• #4   25. apr 2012 Det syns jeg du skal, og som sagt, har du spørgsmål omkring produkterne så skriver du bare til hende smiley

• #5   25. apr 2012 Lunte - super (: Endnu engang tak (:

• #6   25. apr 2012 Lunte, ved du hvad portoen er? Altså er det ret peppert at få dem sendt?

• #7   25. apr 2012 Peberet*

• #8   25. apr 2012 Årh jeg har ikk haft bestilt efter Royal Mail har sat prisen op, men prøv og smid en ting i kurven, og gå til kassen, så kan i jo se hvad det blir smiley

• #9   25. apr 2012 Hvor tit er det egentlig bedst at bade sine svin for at få det bedst mulige pels resultat?

• #10   25. apr 2012 Jeg ville kigge på shampooer ved lux shoppen. De er rimelige billige og mange opdrætterer bruger de shampooer til marsvinene. Og lux kan helt sikkert hjælpe dig og rådgive dig om hvilke der passer lige til dig og dine marsvin

• #11   25. apr 2012 Marsvin bør ikk bades medmindre de er MEGET beskidte, eller pga. sygdom smiley

Jeg betaler nu gerne prisen for produkter der er lavet udelukkende til marsvin, og ikk til fx. hund, kat mennesker osv., og det er ikk fordi det er dårligt, har jo selv brugt det, men nu HAR vi jo fået produkter til marsvin, hvorfor så ikk bruge det smiley

• #12   25. apr 2012 Lunte - Okay Hvad med langhårede skal de vaskes oftere?
    Jeg synes nemlig pelsen på størstedelen af mine svin er begyndt at lugte....

• #13   25. apr 2012 Lige langhårede ved jeg ikk så meget om, men da jeg havde et MEGET semilanghåret marsvin trimmede jeg hende os helt kort :-s

For ja, syns hun lugtede ulækkert i pelsen ved numsen fordi hun ikk var særlig renlig (lå og tissede istedet for og lette måsen), så ja, den stod ofte på vask >.<

• #14   25. apr 2012 Lunte - Det har min ene langhårede det meget med at gøre.... Dovenskaben længe leve.... Men synes også bare det synd at trimme dem.

• #15   25. apr 2012 Det er altså noget sludder med marsvin ikke bør bades medmindre de er meget beskidte eller pga. sygdom.

Selvfølgelig skal de ikke bade 1 gang om ugen. Men de tager på ingen måde skade af at blive vasket i ny og næ. Ej heller bare fordi man nu lige synes pelsen er blevet lidt grov, lidt fedtet eller glans løst. Så skulle vi som udstiller jo også gøre noget forkert i at vaske dyrene op til udstilling. Men vi vi jo ha vores dyr præsenterer sig bedst og for nogle betyder det at de skal i bad så de bliver lækre at røre ved, har glans i pelsen osv.

Om shampooerne Lunte henviser til skulle være bedre for dyrene eller ej skal jeg lade være usagt. Men jeg kan dog fortælle at marsvin har PH værdi som er ens med katte og hunde ( sådan lige som jeg husker det) og det er derfor hunde og katte shampooer er så brugte til marsvin.

Og det er det alle dem som udstiller marsvin bruger eller i hvertfald hovedparten af dem.
    Og det har været brugt i adskillige år.

Og rent personligt kan jeg ikke se det skulle være bedre at bruge shampooerne der er lavet til marsvin, og som er produceret i udlandet end det vi kan få herhjemme til hunde og katte som bla. lux forhandler.
    Hvis då endda der var noget som gav anledning til at tro det var dårlige for grisene eller det andet var bedre så kunne jeg se logikken.

Men det er så min personlige holdning.

• #16   26. apr 2012 www.lux-shoppen.dk jeg kan anbefale Clean Start til den generelle daglige vask af langhårede. Det er mere eller mindre det eneste du behøver, hvis du ikke lige har planer om at tage på udstilling med den.

• #17   26. apr 2012 De fleste af de shampoo'er i Luntes link ser ud til at være til enten dyr med hud problemer eller dyr med lus eller andre pelsproblemer. Og alle de andre er fyldt med en masse conditioning ingredients, hvilket så er helt udelukket at bruge på mine langhårede hvis jeg vil gøre mig nogen håb om nogensinde at udstille dem igen.

Og så gør det mig da lidt nervøs når de skriver ting som dem her under deres shampoo'er:
    For use on guineas over 12 wheeks old.

DO NOT USE ON PREGNANT SOWS OR WITHIN 48 HOURS OF WORMING / USING IVERMECTIN YOUR GUINEA.

Og en beskrivelse som den her:
    Our latest offering in the Shampoo range. We have created this classical combination of Sandalwood and Cedarwood for the Boar that wants to be fragrant without the founce, fresh but not flowery. Woody aromas mingle to make a unique Boquet Garni that filters fragrant yet delicate undertones.

Be the Boar that is different - use Just For Boars Shampoo and experience the effect!

Får mig til at tænke, at det er en gang fis i en hornlygte det hele.

Og så finder jeg det foruroligende, at man ikke rigtig kan finde nogen steder hvor der rent faktisk står hvad shampoo'erne indeholder.

• #18   26. apr 2012 På min første udstilling brugte jeg denne (link fjernet) på mit hvide marsvin.

Den er rigtig god. Fik forvandlet mit lettere tissegule marsvin til en skindene krid hvid en. Fik ros for flere udstillere og dommeren som synes det var flot at jeg formåede at få mit marsvin så hvidt og skindene, trods at jeg var førstegangsudstiller. Lidt stolt var man da af sig selv på det tidspunkt ^^

• #20   26. apr 2012 Lux forhandler den også og til 75 kr.

http://www.lux-shoppen.dk/aromatic-lille-p-789.html#.T5lbnKvUPeE

Generelt kan du se mange pleje produkter lux har her:

http://www.lux-shoppen.dk/andet-pleje-c-77_75.html

• #21   27. apr 2012 Og LUX-shoppen kommer til stort set alle DMKs udstillinger rundt om i landet smiley

• #22   27. apr 2012 Hvad er det bedste & billigste med stadig godt at bruge på langhårede marsvin? Min ene tøs er fanme så doven hun ikk gider lette røven for at tisse.... så hun er helt smurt ind bagtil og lugter næsten ligså slemt som en grisesti hehe...Har taget så meget jeg kunne ved at rede det - men det tager jo ikke lugten.

• #23   27. apr 2012 Mette A: tørshampoo smiley

• #24   27. apr 2012 Helene H: Jeg gentager lige mig selv fra en tidligere post så... til almindelig daglig vask af langhårede ville jeg bruge Clean Start
    http://www.lux-shoppen.dk/clean-start-473ml-p-732.html#.T5rFi8WO56g

• #25   28. apr 2012 Jeg ville ikke bruge Aromatic når det bare er til daglig vask. Der er en grund til, at den kan slå hømider og lus ihjel. Og det er IKKE fordi den er skånsom....

Kommentér på:
Shampoo til Marsvin?

Annonce