{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.473 visninger | Oprettet:

Polina
Polina
Tilmeldt:
17. apr 2018
Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18

Hamster øjenproblem? {{forumTopicSubject}}

Hej er der nogle der ved hvad der er med mit hamsters øje? Tidligere var det ene øje næsten helt lukket og der var ligesom lidt rødligt snask omkring det, hun har nu åbnet øjet men det er lidt mørkt rundt om øjet, hun plejer at være helt hvid rundt om øjet. Jeg har prøvet at søge på det uden held.

Kan det være øjensøvn? (Har hamster det?) eller er det noget betændelse? Hun går på papirstrøelse - ikke savsmuld. Kan jeg gøre noget? Eller skal hun til dyrlægen?

Billedet viser det lidt mørke omkring øjet.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hamster øjenproblem?
  • #1   19. jun 2020 Det kunne godt være øjenbetændelse🤔🐹

  • #3   15. dec 2020 Min hamster har set samme problem bare med gult snask rundt om hendes øje. Men der var ikke noget med øjet før der kom gult indtørret snask omkring. Hvad skal jeg gøre da jeg ikke har penge til at tage hende til læge

  • Polina
    Polina Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18
    #4   20. dec 2020 Victoria:
    Der er ikke meget man selv kan gøre desværre. Du kan rense øjet med saltvandsopløsning/saline/sårskyl (det er det samme som hedder noget forskelligt), men ellers skal hamsteren altså til dyrlægen. Når man skaffer sig et dyr skal man være klar på at tage dyret til dyrlægen hvis der er noget galt. Jeg mener ikke at man skal have et dyr, hvis man ikke har pengene til det.
    Kan du evt. låne penge af venner, bekendte eller familie?


  • #5   21. dec 2020 #polina:
    jeg tog hende til dyrelægen men de gad ikke bruge tid på sådan et lille dyr, sagde de ordret. De kom den på en antibiotika kur noget i 8 dage, det er 4 dagen nu. Jeg har oplevet at det kun er blevet værre, der er ikke ændring i hendes temperament eller noget andet, hun er aktiv spiser og drikker som normalt. Men idsg da jeg kom hjem og skulle give hendes dråber lignede det at hendes øje skal til at poppe ud. Nogen ide til hvad hulen der sker med hende?


    profilbillede
  • Polina
    Polina Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18
    #6   22. dec 2020 Jeg har desværre ikke meget erfaring inden for hamstersygdomme men jeg kan da høre at du ikke har været hos en hamsterkyndig dyrlæge. Det er virkelig irriterende at dyrlægen ikke bare kan gøre sit arbejde i stedet for ikke at gide at hjælpe hamsteren smiley Dyrlæger har selv valgt at blive dyrlæger og så må de da gøre sit arbejde og hjælpe alle dyr der kommer til dem. Men igen jeg ved desværre ikke hvad der er galt, men du skal til en hamsterkyndig dyrlæge - de vil ikke sige nej til hende. Der er en facebook gruppe der hedder Dansk Hamster Forening, så jeg vil foreslå at du melder dig ind i gruppen da der er meget viden at hente der. Der kan du spørge ind til det med øjet og spørge om en hamsterkyndig dyrlæge, der er en masse derinde der er rigtig hamster-kloge smiley God bedring med hende.

  • #7   15. jan 2021 Fandt i ud af, hvad det var?

  • Polina
    Polina Tilmeldt:
    apr 2018

    Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 18
    #9   15. jan 2021 Sarah:
    Vi tog til en tredje dyrlæge, Rikke fra City Dyreklinik, og hun var super god - sød og meget grundig. Der var irritation i talgkirtlen i det ene øjenlåg, det er ikke noget der kommer til at gå helt væk men vi kan 'dæmpe' det ved at dryppe øjet med noget dryp (fra dyrlægen) i perioder af 14 dage.


  • Bjørn  J
    Bjørn J Tilmeldt:
    nov 2023

    Svar: 1
    #10   9. nov 2023 Hvad hed det der skulle dryppes i? For vores dværghamster virker til at have det samme.
    Vi har været forbi dyrlægen flere gange og øjenbetændelse er nu udelukket


Kommentér på:
Hamster øjenproblem?

Annonce