{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
620 visninger | Oprettet:

Stine J
Stine J
Tilmeldt:
29. maj 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Kaninunge - sparring {{forumTopicSubject}}

Min datter og jeg skal hente en lille dværgvædder unge om en uge. Vi hentede en for lidt over en måned siden som efter nogle dage var uheldig at slå sin ryg og skulle aflives. Vi ved ikke hvordan da det skete om natten. 💔

Da jeg aldrig har haft kaniner før er jeg derfor lidt nervøs for at skulle have en ny. Så jeg har lidt spørgsmål som jeg håber at I kan hjælpe mig med. 🤞🏻🙏🏻

1. Har læst et sted at unger skal have ubegrænset adgang til piller? Så hvis der spises op så må hun få lidt mere?

2. Hvor længe skal forventes i forhold til renlighed for en unge på 8 uger? Og skal jeg være over hende og flytte pøller og tis op i toiletbakken?

3. Hvornår kan vi begynde at have hende i løbegård på græs?

4. Hun kommer til at have en fin base med indhegning omkring hendes bur. Hvornår kan jeg lade hende hoppe rundt udenfor basen?

5. Vi har glat trægulv. Kan se herinde at nogle har mange tæpper og andre har ikke. Kan hun godt klarer at hoppe rundt på det glatte gulv som helt lille unge? Har dog købt et par måtter men ikke mange. 😉

Stine smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunge - sparring
  • #1   29. maj 2020 Skal forsøge at svarer smiley
    1) foder aldrig ubegrænset, her ville en dværg vædder unge få ca. 40-50 gram foder. Bliver det ikke spist op nedsættes foder mængden. Fri adgang til hø. Fodres der med meget grønt, nedsættes fodermængden.

    2) renlighed kan variere meget, nogen fatter hurtigt systemet, andre lærer det aldrig. Du skal sætte bakken der hvor hun selv vælger at have toilet. Læg gerne lidt afføring i bakken.
    Giv begrænset plads i starten og hold den fra sofaen/seng. Har de en gang valgt sofa/seng som wc kan det være umuligt at få dem fra det igen.

    3) vent med løbegård, til kaninen er tilvendt sit nye hjem. Først når den selv opsøger jer ved kontakt, kan det forsøges. Den må aldrig jages for kontakt / indfangning, da den derved bliver utryg, derfor er det vigtig, den selv kommer hen til jer. Vend den evt. til at blive transporteret i en transportkasse, de lærer hurtig selv at gå ind i den.
    Har det ikke fået grønt / græs hos avler, skal den tilvendes langsomt til det.

    4) vent med mere plads til hun selv sørger jer, tit går der ca. 14 dage, før de er helt rolige, i deres nye omgivelser og uden mor og søskende.

    5) glat trægulv er øv. De ødelægger deres deres led og De hader de ikke kan få fodfæste. En kanin har ikke trædepuder som en hund og en kat. De har pels under deres fødder. Derfor glider de på glatte gulve. Dette er meget ubehageligt for dem.
    Dette er både et problem for en unge og for en voksen.

    Håber du kan bruge mine svar
    Held og lykke med den lille ny

    Mvh Annette



  • Stine J
    Stine J Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   31. maj 2020 Mange tak Annette 🤗

Kommentér på:
Kaninunge - sparring

Annonce