{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
448 visninger | Oprettet:

Umulige rotter! {{forumTopicSubject}}

Jeg har sammen med min kæreste købt 2 rotter hos Bonnie dyrehandleren, vi vidste godt det aldrig er en god ide at købe dyr derfra, men efter hvad vi kunne se blev dyrene misrygtet og trives ikke, derfor købte vi dem, da vi synes det var synd.
Nu har vi haft Mokai & Kiwi i cirka 2½ måned, og vi har intens arbejdet på at gøre dem tamme. Men det går ikke godt, Rotterne gemmer sig med det samme vi forsigtigt åbner lågen, og er bange for os. Selvom vi forsøger at lokke med godbidder cirka 2 gange dagligt. Hjælper intet, hvis jeg forsøger at stikke min håndflade hende mod specielt Kiwi bider hun. Og Mokai er meget bange for os, så meget at hun tisser når vi har hende ude.
Vi har en mistanke om at dyrene ikke er blevet håndteret som unger, og vi tror at det er for sent at rette op på dem, hvis vi ikke kan ændre at de bider og vi ikke kan røre dem, må vi desværre aflive dem, for det er hverken godt for og dem. - Det vil vi helst undgå! Lidt hjælp, gode råd? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Umulige rotter!
  • #1   22. feb 2012 At de bider kan ligeså meget skyldes aggressive tendenser i deres temperament og det er sådan noget man skal være forberedt på, når man køber dyr i dyrehandel, for de er ikke avlet efter at de skal have et håndterbart temperament, de er avlet efter at de skal være slangefoder.

• #2   22. feb 2012 Rigtigt, fortyder også vi købte dem dengang, og ja det er nok deres temperament, bare synd og skam at skulle til at aflive det, plus det er dyrt hos en dyrlæge, men det er jo nok desværre den vej det ender er jeg bange for, hvis de ikke kan gøres tamme.

• #3   22. feb 2012 Af samme grund køber jeg heller ikke dyr i dyrehandleren. Men den erfaring har I jo gjort Jer...

Det er jo ikke til at sige om hun kun bider fordi hun er bange eller om hun har tendens til at være aggressiv. Og så bange som rotterne lyder, vil jeg heller ikke anbefale bare at tage dem ud og under blusen, som jeg normalt gør ved rotter der er lidt utrygge. Der falder de nemlig hurtigt til ro. Men er ikke sikker på at det vil hjælpe her...

• #4   22. feb 2012 Tak for hjælpen Maria, men jeg vil nu alligevel gøre et forsøg, jeg vil helst undgå at skulle aflive dem, for når vi så har fået dem ud er de okay, de bider os ikke, men de flygter bare fra os.
    Men ja vidste også godt man normalt ikke skal købe dyr i dyrehandleren, men som sagt gjorde det fordi rotterne ikke trives der. smiley Men så har man jo lært af sine fejl...

• #5   22. feb 2012 Den med trøjen har i hvert fald virket hver gang hos mig. Rotten falder meget hurtigt til ro, og kommer gerne op i halshullet for at kigge sig omkring, men er tæt på den varme tryghed, der er under trøjen smiley

• #6   23. feb 2012 Jeg prøvede både med Mokai & Kiwi, og jo de faldt til ro efter et stykke tid, Men i starten flippede Mokai ud, hun brød sig slet ikke om det, men ingen af dem bed heldigvis smiley
    Jeg snakkede med Kæresten igår, vi besluttede at beholde dem, da vi snakkede om at rotterne ikke var så slemme igen, de bider ikke når vi har dem ude, der er de bare lidt nervøse og det kunne være det blev bedre smiley

Kommentér på:
Umulige rotter!

Annonce