{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.350 visninger | Oprettet:

Skrevet ind til Dyrenes Beskyttelse {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige skrevet en mail til den lokale kredsformand, da jeg var i en dyrehandler i dag, hvor deres kanin - og fuglebure er ret små.

Tror i det hjælper at skrive til dem?
Har i oplevet at de rent faktsik har reageret på en klage, eller hvad man skal kalde det?

Jeg skriver ikke navnet på dyrehandleren, da det jo er udhængning, men kan fortælle at der sad to kanin unger i et lille marsvinebur, og der sad to voksne (ikke i samme bur) i et bur, hvor de knap nok kunne stå oprejst smiley Og selvfølgelig var de sat ned til en 20'er, fordi de ikke kan sælge dem når de er voksene. Havde virkelig lyst til at købe dem allesammen, men jeg ved jo at det ikke hjælper noget som helst, da de bare fylder burene op igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrevet ind til Dyrenes Beskyttelse
  • #1   16. feb 2012 Kender mange som har forsøgt at skrive en klage til dem, og der er og blive intet gjort ved det, uanset hvad klagen har lyt på

  • #2   16. feb 2012 tror virkeligt at det afhænger af hvem man får fat på.. for ja, i rigtigt mange tilfælde der sker der absolut NADA... desværre..

  • #3   16. feb 2012 Det er bare rigtig surt sådan noget smiley
    Især fordi man skulle tro de gerne vil hjælpe dyrene.


  • #4   16. feb 2012 jeg er rørende enig.. men der er virkelig nogen emsige trunter i den organisation

  • #5   16. feb 2012 Det var en mand jeg skrev til, det kan være det hjælper smiley

    Men jeg forstår virkelig ikke, hvorfor der ikke bliver reageret på sådanne nogle sager. Det er jo ikke for sjov man skriver til dem.
    Og jeg ved at det ikke bare er den her gang, at det er sådan i den omhandlende dyrehandler, det har stået på i laaaang tid, og jeg tror de har fået det påtalt før af kunder også, og allligevel gør de ikke noget, hvilket jeg slet ikke forstår, for det er jo ikke ligefremt svært for dem at anskaffe sige nogel store bure, tvært imod, de skal jo kun give indkøbsprisen for dem.


  • #6   16. feb 2012 det er osse når man kontakter dem omkring private dyrehold.. vi har været ude for at næsten få skideballe, sådan at det lød som om at vi bare gjorde det fordi vi var nogen ondskabsfulde finker

    Helt seriøst er det sgu nemmere og hurtigere at gribe til selvtægt, når man støder på vanrøgtede dyr.


  • #7   16. feb 2012 Har engang oplevet at de ikke tog mishandling af får alvorligt. Fåret lå i folden og rådnede op, men de gjorde intet ved det.

  • #8   16. feb 2012 DEsværre smiley

  • #9   16. feb 2012 Endnu et bevis for at vi SKAL ha et dyrepoliti her hjemme. Vi kan jo bare titte over til england som har et. Det store Amerika som vi gerne vil være tille bror til. Har dyrepoliti.

    Hvorfor har Danmark ikke det?????

    P.s der skal ikke svares på spørgsmålet ;o)


  • #10   16. feb 2012 Er helt enig i, at der burde være dyrepoliti her i DK. Det giver jo ikke nogen mening at have dyreorgination, hvis de ikke gør noget alligevel smiley

  • #11   16. feb 2012 Jeg kan ikke forstå, at du ikke skriver navnet på dyrehandleren.
    Der sker da ikke noget, hvis de ikke ved, hvor de skal kigge.
    De, der ikke behandler dyr ordentligt må da gerne blive hængt ud for min skyld.

    Hilsen Aase


  • #12   16. feb 2012 Aase B: Grunden til jeg ikke skrive navnet, er fordi det er i mod Gnavergalleris regler. Ellers så havde jeg skam gjort det smiley

    Jeg kan skrive i PB hvis i gerne vil vide hvad det er for en.


  • #13   16. feb 2012 Nå ok - jeg havde forstået det sådan, at du ikke havde skrevet til Dyrenes beskyttelse, hvor det var.

    Nej, jeg behøver ikke at vide det.. I den dyrehandel, hvor jeg kommer, har kaninerne og andre dyr heldigvis meget fine forhold.

    Undskyld at jeg opfattede det forkert.

    Hilsen Aase.


  • #14   16. feb 2012 Aase B: Det er helt i orden smiley

    Jeg har skrevet til DB hvem det er, det er bare herinde jeg ikke vil skrive det.
    Jeg handler normalt heller ikke derinde, jeg var bare i området, og ville lige kigge ind.
    Der hvor jeg normalt handler, har dyrene det godt, og ders bure er dejlig store.


  • #15   16. feb 2012 har du husket billeder?

  • #16   17. feb 2012 1. Du må godt skrive dyrehandlerens navn og lægge diverse billeder du selv har taget at dyrenes leveforhold herind. En dyrehandel er et offentligt sted og derfor må man gerne lægge materiale rundt på nettet af dyrehandleren så længe de du skriver og viser er sandt. Og at du har taget billederne samt set tingene med dine egne øjne. Udhængingsreglen herinde gælder kun hvis der er tale om en person som har skrevet grimt eller andet HERinde eller hvis der er tale om et privat sted.

    2. Noget andet er at hvis det er et slemt tilfælde at dyremishandling eller vanrøgt så har du pligt til ikke at holde det skjult. Dog lyder dette tilfælde ikke helt så slemt som det kan være. Reglen er jo kun at dyret skal kunne vende sig rundt i buret og have adgang til vand og foder, samt være ved godt helbred.

    3. Som jeg var lidt inde på i 2'eren så lyder dette tilfælde ikke MEGET slemt. Vi kan hurtigt blive enige om at dyrene skal have mere plads. Men da dyrehandleren følger loven så kan der i de fleste tilfælde ikke gøres noget ved det. Husk på at rigtig mange steder har dyr gående på et postkort. I Zoo Zity lever foderrotterne fx sammenstuvet i et lille bitte bur. Og skræmmende mange erfarne marsvineopdrættere (nogle har en bruger herinde) har deres marsvin gående på 20*60 cm og nogengange mindre plads. Nogle kaninavlere holder jo også deres kaniner i bure på 60*40 cm. Det er jo "bare" avlsdyr ifølge nogle.


  • #17   17. feb 2012 Mia: Nej, det fik jeg desværre ikke /: der var temmelig mange mennesker derinde, så jeg ville ikke kunne tage nogle brugbare billeder.

  • #18   17. feb 2012 I "min" dyrehandel er der 3 kaniner i et bur på 50*50*50 (øjemål)


  • #19   17. feb 2012 Jeg har prøvet at hive fat i den lokale kredsformand, og det var positivt. Jeg ringede dog.
    Desværre kunne de ikke gøre noget, da det er et område der sættes mange kaniner ud i, og Falck har meldt ud, at de ikke vil rende rundt og fange dem mere, for det er vanvittigt besværligt, og dyrene ser ud til at klare sig.
    Det kan jeg rent faktisk godt forstå.

    Hvis man oplever at en lokal kredsformand ikke følger op på klager, kan man rette henvendelse til DB's hovedafdeling, og indbringe klagen.

    Problemet med DB er i høj grad, at de faktisk er ligeglade med mindre dyr. Det er overvejende hund, katte og heste de tager sig af. Det giver bedre omtale og mere prestige.

    Kontakt til DB pr. mail, har jeg kun dårlig erfaring med. Det fører aldrig noget godt med sig. Enten er de direkte næsvise og nedværdigende, ellers får man bare en sludder for en sladder.


  • #20   17. feb 2012 Prøv evt. at hive fat i dyreværnet i stedet:
    (link fjernet)


  • #21   17. feb 2012 De er lige så ligeglade med heste som kaninparadiset siger.
    For det meste gider de kun gøre noget hvis de får medierne med.


  • #22   17. feb 2012 Jeg håber der bliver gjort noget ved det, for det er jo ikke rimeligt for nogle dyr at gå under sådanne forhold. Desværre har jeg også selv oplevet, at der ikke sker noget.

    Jeg cyklede forbi en shetlandspony, som stod alene på en fold, hver gang jeg skulle ud til min part. Det er (vist nok) ikke ulovligt at den står alene, selvom jeg personligt syntes at det burde være det. Til gengæld lignede den en der ikke havde været striglet i meget, meget lang tid og hovene var dobbelt så lange som de burde være.
    Jeg fandt frem til formanden for mit område, og skrev til hende på en mail, men jeg fik aldrig noget svar.


  • #23   17. feb 2012 Jeg tvivler på de vil gøre noget, der er nemlig ingen krav for hvilken slags bbure de skal have, og det er tilladt at de er midlertidiligt i bure der ikke lægger op til dyrets velvære, men hvor lang tid "midlertidiligt " er er jo op til politiet at estemme..

    Og der ER et dyrepoliti i danmark, de sidder bare og klare det rent papirsmæssige..

    Der er knap nok resouser til at der er nok politibetjente til os mennesker, så jeg tvivler på der kommer nogen der aktivit tager ud til dyrene lige foreløbigt


  • #24   17. feb 2012 Et dyreværnspoliti er utopi.
    Der er ikke penge til vores nuværende politi, så det er helt håbløst at tro, at vi kan få penge til et dyreværnspoliti.
    Og det skal simpelthen være en statslig instans, for hvor det er et privat foretagende, vil der på et eller andet tidspunkt gå rygklappere i den, præcis som man ser med DB.

    Gad vide hvordan stemningen ville være for en dyreværnsforening, der først og fremmest fokuserer på de mindre dyr, og her ud over fokusere på mere ansvarlig hold, og mindre forbud?


  • #25   17. feb 2012 Jeg tror en af grundende til der ikke sker noget er fordi at en dyrlæge skal komme uanmelt ud i en dyrehandler 2 eller 4 gange om året, og hvis de skriver under på at alt ser fint ud, så er det vel fordi de synes det er fint nok til et kort ophold

  • #26   17. feb 2012 Sjovt at det ikke kan gå i danmark ved privat donation??? Det gør det de andre lande der har det. Politiet er 100% staten, og staten har ingen penge. Men hvis man nu kunne få et dyrepoliti op at stå hved hjælp af private midler burde det kunne gå. Et par dyrlæger der er villig til at arbejde gratis ind i mellem. Et par "gamle" betjente som gerne vil hjælpe dyr. Flere folk som tager en uddannelse som Dyreass (det har det heddet, men om det stadig hedder det ved jeg ikke). De kommer ind omkring de fleste af de dyr vi produkcer. Så er det bare at ta en dyrlæge med ind over uddannelsen så dem der skal ud og tjekke dyrerne er udrustet. Nåe ja så lige en lov der er MED dyrerne og ikke IMOD. Ergo skal dyre sex også være ulovligt.

  • #27   17. feb 2012 Stald Dot:
    Tænker du på dyrepassere? Dem der kan uddanne sig inden for forsøgsdyr, zoodyr eller butikker?
    Deres viden er generelt utrolig ringe. Deres underviserer er slet ikke up to date, og kommer med alt for mange fejlinformationer.

    Men det virker jo heller ikke upåklageligt i udlandet.
    Der er problemer med at div. SPCA folk tvinger sig ind til folk, der ikke er godt nok informeret, og det har de ikke retten til. Det er kun politiet der har lov til det.
    Dvs. at hvis jeg ikke er villig til at lukke en sådan person ind, det kunne også være en fra DB, så har de ingen ret til at bevæge sig ind på min grund/ind i mit hjem. Det er simpelthen ulovlig indtrængen, og de skal følges af politiet.

    Så skal vi jo stadig bruge politiet til at komme ud, selvom vi får et privat dyrepoliti.
    Men IMO kan man slet ikke kalde noget der er privat, for et "politi".


  • #28   17. feb 2012 Ude på Bredballegård ved Århus er der var der et hold der kom vidt omkring. De var omkring grisene, køerne og forsøgsdyrne. Når de var færdige kunne de arbejde hos en landmand på lige fod med dem dom var uddannet landmænd. Hvad de hedder kan jeg ikke huske mente bare at de hed såen.

    Rspca ringer da efter poltiet, det gør de hverfald i de programmer jeg har set. Men ingen er perfekte


  • #29   17. feb 2012 Stald Dot:
    Problemet er at SPCA har et ønske om at fremstå som heltene.
    Jeg har haft snakket med både englændere og amerikanere, der er blevet chikaneret af div SPCA organisationer, og mange af dem kører på, at folk ikke ved at de reelt ingen rettigheder har.


  • #30   19. feb 2012 Man lærer som dyrepasser ikke noget om burforhold, det gør dyrlæger heller ikke

Kommentér på:
Skrevet ind til Dyrenes Beskyttelse

Annonce