{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Skal jeg adoptere en kanin nr. 2? {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at hjælpe en kanin med at få et nyt hjem. Jeg har Bamse her på 8år og jeg er meget i tvivl om det ville være godt eller skidt for hende🤔 Hun har gået med sin søster indtil for to år siden. Hun er for nylig blevet indendørs frikanin og er virkelig glad og aktiv. Jeg er bange for at det enten kan gå ud over hendes humør med en ny kanin i lejligheden, men ellers kan hun blive glad for at få en ny lille ven. Hun er ikke neutraliseret og er derfor meget territorial. Jeg ville selvfølgelig sammenføre dem langsomt. Er det dumt/synd at gøre med så gammel en kanin? (hun fejler intet og virker ikke "gammel")


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal jeg adoptere en kanin nr. 2?
  • #1   26. feb 2020 Jeg ville ikke få en kanin nr. 2 med ønske om de skal gå sammen.
    Din kanin er ikke neutraliseret, hvilket vil gøre en evt. sammenføring umulig.
    Nyd den du har nu og giv hende masser af opmærksomhed.


  • #2   27. feb 2020 Du kan muligvis tage Bamse med ud og møde de forskellige kaniner som du overvejer at give et nyt hjem, inden du får den med. Jeg har en intakt hun kanin, som jeg førte sammen med en steriliseret han kanin (Det er bedst at det to af modsat køn så de ikke har så meget at slås om) og de er rigtig gode sammen og glade ved hinandens selskab, så det er ikke umuligt at føre din intakte hun sammen med en anden kanin! Det kan self gå begge veje, men hvis du lader bamse møde kaninerne først, så har du da en fornemmelse af hvordan det vil gå.

  • #3   27. feb 2020 Det er vildt dejligt at høre at det kan lade sig gøre! Jeg har også overvejet at gøre det og jeg har kun kik på små hanner;)

  • #4   28. feb 2020 Din kanin har en god tilværelse nu - så der er ingen grund til at risikere dens gode temperament. Det er en stresspåvirkning for din kanin at skulle dele dens territorium med andre.

  • #5   28. feb 2020 Jeg ville heller ikke gøre det når din nuværende ikke er steriliseret. Selv med 2 neutraliseret kaniner kan det være svært nok - jeg har måtte opgive at sætte en han og hun sammen (begge neutraliseret frikaniner) da de simpelthen fløj i totterne på hinanden.

  • #6   3. mar 2020 Ja!! En kanin ven er altid en god ide. Nogle tip:
    A) lad en potentiel ven mødes med din kanin for at teste kemien af
    smiley din kanin SKAL neutraliseres, hvis du skal bonde med en kanin
    C) jeg vil ALTID anbefale og adoptere en kanin. Der er så mange kaniner derude der mangler et nyt hjem🙏🏻
    D) adopter en gammel kanin også☺️🙏🏻
    Læs om lidt tip på denne blog: www.kaninbutikken.dk/kanin-bloggen - den har jeg selv brugt smiley
    Jeg håber du vælger og adoptere


Kommentér på:
Skal jeg adoptere en kanin nr. 2?

Annonce