{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Forkert anskaffelses grund..? {{forumTopicSubject}}

Hej GG..
Jeg købte i onsdags et nyt marsvin.. (Har hamster i forevejen)
Kom så i tvivl om det var på et helt forkert grundlag jeg købte ham, grunden var bare den at han sad og var helt alene i sit bur ved dyrehandlen, og at jeg bare var nød til at have ham med hjem..
Skal siges at jeg har haft Marsvin før, og har læst meget om dem, da min mor selv har købt et marsvin til mine søskende..
(Jeg er selv 19, så det er ene og alene mig der nu har ansvaret for det lille nye liv, HVIS det viser sig at være et forkert grundlag det er købt på..
Men hvad er jeres mening mht mit grundlag for at købe marsvinet..?
mvh Diana

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forkert anskaffelses grund..?
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   15. maj 2010 Altså jeg synes kun man skal anskaffe sig dyr, hvis man ved at man har råd og tid til at passe dem. Og selvfølgelig hvis man har hvad der skal til smiley

• #2   15. maj 2010 Altså du købte ham fordi han sad alene hos dyrehandlen.. og nu sidder han så osse alene hos dig?
    For hvis det så er planen, så er han teknisk set vel ikke meget bedre stillet nu - marsvin er flokdyr, så som minimum bør han have en ven.

Men jeg må så indrømme at hvis din eneste grund til at købe ham er at det var synd, så synes jeg nok at det er et lidt forkert grundlag, hvis ikke lysten til at have et marsvin osse har spillet ind.

• #3   15. maj 2010 Sweet Leafs Opdræt:
    Såsnart jeg har fået bygget mit nye bur færdigt, skal han og mine søskendes marsvin gå sammen.. Så han kommer ikke til at være alene.
    Men jeg har også godt altid ville have et marsvin igen, (havde et da jeg var 6-7 år), men har aldrig følt det har været den rette tid eller det rette dyr.

• #4   15. maj 2010 jamen så synes jeg egentligt det er fint nok.. for så har der været flere ting i regnestykket.
    Jeg går så osse ud fra at alle marsvinene er hanner smiley

• #5   15. maj 2010 et inpuls køb er altid forkert

et køb skel være velovervejet,ikke bare fordi man syntes det er synd for dyret

hvem skal passe i freien
    'er du klar til at tage dig af ham de næste 6-8 år
    kan du have ham med når du flytter hjemmefra
    hvad sker der med ham,hvis dine søskende bliver træt af deres
    har du råd til foder,spåner og hø
    har du råd til dyrelæge hvis det bliver nødvendigt

det er de ting man skal tænke over inden man køber et dyr

ikke dermed sag han ikke får det godt hos dig,eller ikke bliver passet godt osv

det er sådan generalt det man skal overveje inden man køber dyr,

og så lige tillykke med ham,

• #6   15. maj 2010 Skal intet i ferien, og ellers har jeg allerede en fast passer.
    Jeg er klar på at passe ham lige til hans dage er talte..
    Har ingen planer om at flytte før jeg har en uddannelse. smiley
    Hvis mine søskende bliver trætte af deres, har mor sagt at så får jeg ham(deres) over til mig, så han ikke skal til en helt ny familie.
    Penge til spåner, hø, foder og andet tilbehør er intet problem.
    Dyrelæge betaling er heller intet problem da jeg har fast job og derved får løn hver måned..

• #7   15. maj 2010 Så syntes jeg at det er helt fint at du har gjort det smiley Det lyder jo som om han vil få det godt hjemme hos dig. Held og lykke med dem smiley

• #8   15. maj 2010 så er det helt fint, bare andre ville tænke over tingende inden de køber et dyr, det ville betyde rigtig meget, samt minske kastebolde hjem

Kommentér på:
Forkert anskaffelses grund..?

Annonce