{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Saltsten (Marsvin)
  • #1   8. feb 2012 Ja, det er korrekt.

Ved ordentlig fodring er det slet ikke nødvendigt med saltsten (og mineralsten).
    For meget salt ødelægger i øvrigt nyrerne.

Drops indeholder ofte meget sukker. Du kan lave så mange godbidder selv, som er meget sundere.

• #2   8. feb 2012 Jeg vil da mene mine drenge bliver fodret korrekt.
    Så saltsten er egentlig bare noget som dyrehandlere kan tjene ekstra på ?

• #3   8. feb 2012 Ja det er det smiley

• #4   8. feb 2012 Er der overhoved nogen gnavere der har godt af saltsten ?

• #5   8. feb 2012 Nej, det er der ikke...

• #6   8. feb 2012 tak for svar.

• #7   9. feb 2012 Butikkerne skal jo tjene penge, så de laver alt muligt fint og fancy - og hvor mange af os elsker ikke at købe alle mulige "tingeltangel" ting til vores dyr? smiley
    - Jeg ved ihvertfald at jeg nemt kunne gå shopamok hvis jeg fik muligheden, og der ville sikkert være en masse fjollede ting iblandt det jeg fik slæbt med hjem.

Det er bare øv når mange af tingene så faktisk ikke er spor gode for dyrene!

Vil du give dine dyr en god og sund snack, så kan jeg anbefale vitakraft kuglerne - mine marsvin får som grundfoder Ovator eller Cavia Korrell, og så vitakraftkugler som snack, dem elsker de smiley
    - Min skinny får gerne babykuglerne, for dem kan han lige hapse i munden og så er han hurtigt klar ved kanten fordi han vil "Ha' meeeer', nunununu!" smiley

• #8   9. feb 2012 Rollo's mine drenge får ovator blandet op med rabbit royale og så ´får de vitakraft kugler ved siden af.
    Men jeg må lige købe dem der hedder best for kids så, det ka være de bedre kan lide dem :o)

• #9   9. feb 2012 Altså Skravlet kan lide både junior og alm, men junior er nemmere for ham lige at hapse i munden hvor den alm kræver lidt mere arbejde pga. størrelsen smiley

Desuden feder junioren lidt mere, og det kan han godt tåle.
    - Han får nemlig også RR blandet i hans foder for det meste smiley

• #10   9. feb 2012 de der mineral sten, kan de være skadelige for dyrene?

• #11   9. feb 2012 Mette, det kommer lidt an på hvad der er i dem. Men de er fuldstændig unødvendige, så uanset hvad ser jeg ingen grund til at fylde dyrene med dem, da for mange mineraler/vitaminer er godt - nogle vitaminer udskilles bare, hvis der er for mange, men andre kan ophobe sig...

Man kan få så mange uskadelige gnaveting, så hellere dem.

Min kanin hygger sig med knastørt (virkelig knastørt) rugbød, hvis han skal have noget der slider ekstra godt. Det får han måske 1-2 gange om måneden. Og ellers holdes hans tænder fint med gulerødder og godt hø...

• #12   9. feb 2012 Mette K
    Hvis du vil forkæle dine marsvin med lidt mere end bare tørt rugbrød og gulerøder så kan du købe en masse gode og sjove godbider hos www.lux-shoppen.dk :o)

• #13   9. feb 2012 Ja, hos lux-shoppen er der rigtig mange gode ting. Min kanin får også snacks af den gode slags. Men mange køber mineralsten for tændernes skyld, og det kan et stykke tørt rugbrød også klare, hvis man ikke lige kan finde andet smiley

• #15   9. feb 2012 Jeg har aldrig brugt saltsten til nogle af mine dyr. Til gengæld får mine 2 marsvin og kanin brød som jeg har skåret i tern og bagt i ovnen som godbidder, det er de helt vilde med.
    Det bedste de ved er pære- og æblegrene fra haven, især min kanin går helt amok over det.
    Ud over det, laver jeg gnaverstænger selv. Mine egne dyr elsker dem, men min venindes marsvin rører dem ikke, så det er nok en smagssag.

Jeg syntes det er hul i hovedet at bruge en masse penge på forskellige gnaveting hos dyrehandlere, når der er SÅ mange gode ting man kan finde lige ude for døren eller lave selv smiley

• #16   10. feb 2012 Saltsten er no go som din mor jo siger.. For meget salt kan ødelægge nyrene, men det kan også give vaner - Marsvinet kan finde på at : Slikke på saltstenen - Drikke - Slikke på Saltstenen - Drikke - osv. Derfor råder jeg ihvertfald ikke til Saltsten..

Kommentér på:
Saltsten (Marsvin)

Annonce