{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin og katte... Er der reelt..
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   24. jan 2012 Ja, hvis kaninen har et bur, hvor katten ikke kan få fat i den.

• #2   24. jan 2012 Ja selfølgelig... Tænkte mere på når man sidder med katten...

• #3   24. jan 2012 Ja det kan man godt.

Min søster er meget her hos mig, og hun har en stor angora han kanin ( kasteret) han går frit i lejligheden og jeg har 2 katte.

Både kattene og kaninen går frit i lejligheden og bliver også ladt alene uden opsyn.

Kaninen gør ikke kattene noget om omvendt.

I en periode ville kaninen meget gerne drille den store af kattene ved at komme løbende og jorde ham. Lige indtil den store kat sagde fra og dappede ham en ( uden kløer). Siden da ved kaninen godt hvor lang han kan gå uden katten mister tålmodigheden.

Omvendt ved katten også godt han ikke skal drikke af kaninens vandskål hvis kaninen ligger ved vandskålen. For så markerer kaninen overfor katten at skålen er hans.

Og jeg er på ingen måde bekymret over at lade kaninen være alene med de 2 katte uden opsyn. Hverken for kaninen eller kattenes skyld.

Men mine katte er også vant til marsvin, og deguer uden de gør dem noget overhovedet.

• #4   24. jan 2012 Okey... Det lyder jo rigtig godt.... Vil en kanin være synd eller skal man have 2

• #5   24. jan 2012 Okey... Ja det er nok bedre med en...

• #6   24. jan 2012 Okey... Bare iorden...

• > Simse <

#7   24. jan 2012 Det ville være mere synd at have to sammen i et bur, end en.

• #8   24. jan 2012 Okey... Vil være sikker på at den kunne trives som alene...

• #9   24. jan 2012 Station Bakken.... Okey..

• #10   24. jan 2012 Jeg har 3 kaniner og to katte, det kan sagtens lade sig gøre smiley

• #11   24. jan 2012 Ja min kat er ligeglad med mit marsvin og min kanin smiley
    Og da jeg havde ørkenrotter var han også ligeglad smiley

• #12   24. jan 2012 Min kat virker meget interesseret i min kanin, men jeg har ikke nerver til at lade hende komme for tæt på ham, hvorimod jeg kan have min kanin fritgående i stuen mens min hund også er der. Men jeg ville aldrig lade dem være uden opsyn.

Katte er jo rovdyr, hvilket er trussel nok i sig selv, men de er også meget selvstændige. De fleste katte er ligeglade med, hvad deres ejere siger at de skal og ikke skal.
    Hunde kan man opdrage på, og min hund ved godt at jeg bliver sur hvis hun gør min kanin (eller mine marsvin) noget, så derfor lader hun dem være. Jeg går også tur i skoven med min kanin, mens min hund render løs ved siden af og folk kikker tit mærkeligt på mig, men jeg kan se på min hund hvis hun gør mine til noget, så derfor kan det lade sig gøre.

Katte derimod, gør hvad det passer dem. Især min kat, hun er en ret bestemt dame. Jeg ville aldrig nogensinde lade hende være alene med en kanin, marsvin eller andre dyr for den sags skyld uden opsyn. Selvfølgelig er der nogle katte og kaniner der kan fint sammen, nok delvist på grund af kaninens størrelse, og det er der heller ikke noget galt i, de kan jo sagtens ”lege” sammen. Men katte har kløer og skarpe tænder, og det har kaniner ikke, så jeg syntes det er uansvarligt at lade dem være alene sammen uden at man holder øje med dem.

• #13   24. jan 2012 Man kan nu også sagtens opdrage på langt de fleste katte. Selvfølgelig har de en natur der gør at de er interesseret i mange mindre dyr, men man kan nu komme langt med at være opmærksom og bestemt i sin opdragelse af dem. Jeg kan dog ikke helt se problemet i forhold til kaniner, da de færreste katte vil være interesseret i en (stor) kanin, set fra "rovdyr"-synspunktet.

• > Simse <

#14   24. jan 2012 Jeg ville aldrig lade et byttedyr og et rovdyr være alene sammen.

• #15   24. jan 2012 Maja L - det kommer nu an på katten. Man kan ikke generalisere på den måde. Jeg kender katte der kender deres instinkter 100% som jeg ikke ville turde lade være sammen med smådyr, men jeg kender altså også adskillige katte der på ingen måde anser smådyr som "bytte" eller overhovedet udviser/nogensinde har udvist interesse for sådanne. Man kan hverken generalisere for det ene eller det andet.
    Jeg siger ikke man bare skal lade kat og kanin/andre dyr være sammen - jeg siger bare at man kan altså ikke generalisere at en kat vil tage en kanin/dyreunge hvis den kan komme til det.

• #16   24. jan 2012 Vi har aldrig haft problemer med katte og kaniner sammen. Kattene er altid med ude ved kaninerne, også til hoptræning. Ingen af mine kaniner har været eller er bange for katte. tværtimod er det kattene som løber hvis kaninerne kommer for tæt på.
    Min ene hunkanin elskede at lege med Sofus (ung rød hankat) der hvor jeg havde dem stående indtil for en måneds tid siden, hunde er hun dog vildt bange for.

Kaniner er sjældent bange for katte. Og kaniner er så store at de ikke er kattenes normale bytte dyr. På nær en lille hermelin måske.
    Selvfølgelig skal man holde øje med dem, specielt hvis kattene vil lege med kaninen, da katte tit leger ret voldsomt og "tumler" kaninen.

• #17   24. jan 2012 Maja L - hvilke generaliseringer? Folk fortæller deres erfaringer med katte i forhold til kaniner/andre dyr, hvilket er det trådstarter bad om - hvor er generaliseringerne i det?

• #18   24. jan 2012 Det gælder om at kende sin kat/sine katte. Der er stor forskel på katte. Nogle har et meget stærkt jagt instinkt, mens andre ikke ejer det.

Mine 2 har 100 % indekatte og har altid været det.

Hvis mine katte ville, kunne de tage livet både af mine deguer, og mine marsvin ( også ungerne). Samt måske æde den store angora kanin.

Men de 2 katte ejer ikke jagt instinkt og har aldrig gjort det. Jeg har haft den lille siden hun var ca. 3 mdr. gammel og den store siden han var 2 år gammel. Og jeg har haft dem i 8 år ca.

Og i de 8 år har de altid gået sammen med de andre dyr og aldrig rørt et af de andre dyr.

Men det er ikke alle katte der er sådan. Så det gælder om at kende sin kat, og vide hvordan den reagere. I starten lod jeg heller ikke mine være uden opsyn sammen med de andre dyr.

Kommentér på:
Kanin og katte... Er der reelt..

Annonce