{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.060 visninger | Oprettet:

vil gerne have flere rotter - men.... {{forumTopicSubject}}

Jeg har to fantastiske rottedrenge. Jeg er ekstremt glad for dem og bruger meget tid på dem (de er ude at løbe frit mindst et par timer hver dag, sidder i sofaen om aftene og hygger mens jeg ser tv og læser osv.) de er sempelthen bare så fantastiske.
Og selvfølgelig vil jeg meget gerne udvide flokken med et par drenge mere da jeg nu både bor i en lejlighed hvor jeg må dette og da jeg har tiden og ikke mindst lysten til det. Men jeg er simpelthen så bange for at sammenføringen af mine totter og de nye vil skabe problemer. Det er ikke fordi mine to rotter ikke er søde og omgængelige for det er i helt bestemt. De har altid været søde og tålmodige. De har aldrig bidt og fungere uden problemer med min lille hund også.
Men jeg er alligevel meget bekymret for dette da jeg har set det gå galt hos en bekendt før.
Hvis jeg skal have ekstre rotter havde jeg tænkt mig det skulle være to hanner (unger). Havde tænkt jeg ville lade dem mødes et neutralt sted, have rengjort mine to rotters bur grundigt og sætte nye ting og køjer der ind. Efter de har mødte på neutral grund i en times tid eller to ville jeg lade dem komme ind i buret. Sådan havde jeg tænkt mig det.
Men hvad siger I har I nogle gode råd og erfaringer (både gode og negative). Kunne rigtig godt bruge hjælp til en eventuel sammensætning. For som sagt vil rigtig gerne udvide flokken med et par drenge mere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vil gerne have flere rotter - men....
  • #1   16. jan 2012 det "bør" ikke være et problem, hvis bare det er unge rotter du indfører i gruppen smiley

    Jeg "plejer" at sige, at alle under 2½-3 måneder burde kunne gå glat ind i en gruppe, hvis både ungen og gruppen er velfungerende og "gode" rotter smiley


  • #2   16. jan 2012 Har aldrig haft problemer med at føre hanunger ind i min gruppe. Så hvis det ellers er et par velfungerende drenge, du har, ser jeg ingen problemer i det smiley

  • #3   16. jan 2012 nå det er dejligt at høre - mine rotter er meget søde og der er heller aldrig problemer mellem dem - har aldrig set nogle uoverensstemmelser mellem dem - de ligger og hygger sig sammen i hængekøjen hver dag...



  • #4   16. jan 2012 Når det er små unger, jeg har skulle føre ind i grupperne, har det her ikke været nødvendigt med den store vask og møde på neutral grund. Ungerne er nederst i hierakiet og det ved de. Så der plejer aldrig at være nogen problemer. De bliver selvfølgelig sat ind under opsyn smiley

  • #5   16. jan 2012 okay fantastisk - det lyder rigtig godt...

    hvordan forløder sådan en sammenføring normalt ? er det noget med at de jagter hinanden, piven, biden eller?


  • #6   16. jan 2012 De store "overfalder" gerne den nye og snuser grundigt til ham. Måske bliver han væltet rundt på ryggen og han kan pive lidt, men ellers er det ikke så voldsomt.

    Har kun en eneste gang oplevet ballade ved at indsætte en unge i en gruppe. Jeg havde en pige, der decideret angreb små unger. Hun blev aflivet. Ellers accepterer de gerne ungerne meget hurtigt. I løbet af det første døgn har ungen ligget og puttet med de store. Enkelte gange holder de sig for sig selv de første 2-3 dage, for derefter at hygge med de andre smiley

    Der bør ikke være bideri med huller - derfor også opsynet når de sættes sammen. Men som sagt har jeg også kun oplevet det en gang, og har ført RIGTIG mange unger ind i mine grupper smiley


  • #7   24. jan 2012 Jeg er pt ved at prøve at sammenføre en 4 måneder gammel han rotte til mine 2 andre han rotter på 7 og 3 måneder. Jeg lod dem mødes første gang på sofaen, det gik ganske godt og de snusede lidt til hinanden men ellers ikke noget, da de så kom for langt væk fra mig kastede min alfa han sig over den lille stakkel som skreg af angst. Jeg skreg så op og gjorde min alfa helt forskrækket og han kiggede undskyldende på mig. Jeg fandt så et lille bur med åbentop som jeg puttede mine drenge rotter ned i sammen, her kunne jeg nemt skille dem ad hvis det blev nødvendigt. Hvergang at alfa hannen viste positivt interesse i den lille ny roste jeg ham og nussede ham. Det virkede faktisk meget fin, nu putter de sammen, men de skal dog stadig være under opsyn for alfaen vil stadig gerne tage magten, men jeg ser mig selv som den bestemmende alfa, så kan skal bukke under for mig. Han skal bare sørge for at der blive holdt ro og orden i buret, så skal jeg nok bestemme hvem der skal være i hans flok. Og det lader til at virke meget fint. Jeg er stadig ved dag i og er gang i 3. time. De skal ikke være sammen uden opsyn endnu, først om et par dage. Men det ser ikke helt håbløst ud lige nu. Men det kræver tid.

Kommentér på:
vil gerne have flere rotter - men....

Annonce