{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et rødt øje (dværg hamster)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #1   8. jan 2012 Det kunne godt lyde som en blodprop eller lignende.

I burde i hvert fald tage den til dyrlægen

• #2   8. jan 2012 Men du har ikke prøvet det? smiley .

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #3   8. jan 2012 Nej det har jeg ikke.

Altså, min kusine har haft en blodprop i øjet, men jeg har aldrig oplevet det hos et dyr.

Det er heller ikke sikkert at det er en blodprop, men det kunne godt lyde til at det er det. Hvis øjet er som du siger, synes jeg bestemt I skal afsted til dyrlægen. Jeg tror ikke hamsteren nyder at øjet har ændret sig på den måde.

Hvor længe har det været rødt og 'hævet'?

• #4   8. jan 2012 Øjet har været sådan i ca en uge smiley .

• #5   8. jan 2012 Det kunne sagtens lyde som en omgang hornhindebetændelse.
    Det kan andre dyrearter få, så det kan en dværghamster nok også.
    Det kræver en tur til dyrlægen efter øjencreme i så fald - og det skal ikke vente, for det er temmelig smertefuldt for dyret.

• #6   8. jan 2012 Hmm.. Jeg kan også spørge på en anden måde.
    Er der nogen andre som har prøvet at dit hamsters øje hæver op og er rødt?

• #7   8. jan 2012 Når et øje hæver og bliver rødt, så er det ikke noget man sidder og spørger om på diverse fora. Det er yderst smertefuldt for dyret, så det skal enten til dyrlæge pronto eller aflives. Alt andet er direkte dyremishandling.

• #8   8. jan 2012 Tag dog det stakkels dyr til dyrlægen.

• #9   8. jan 2012 Om vi har prøvet det eller ej, så lyder det stadig som om at den skal en tur til dyrelægen.
    Når øjet hæver op og er rødt, så er der noget der irriterer, og det gør ondt på dyret....

• #10   8. jan 2012 Jeg er da godt klar over at dyret skal til dyrelæge - men nu er det ikke mit dyr og jeg bor ikke hjemme, så det er ikke mig der er herre over, hvad min søster gør.

Men nu spurgte jeg bare for ar få nogen information omkring det.

• #11   21. dec 2020 Hej! Jeg oplever det samme med mit dværghamster, bare uden det er rødt.
    Det skete for 6 dage siden at jeg kom hjem til den med misfarvet pels rundt om øjet og indtørret snask for neden. Jeg hældte saltvand rundt om hendes øje og skyndte mig at bestille en tid hos dyrelægen. 2 dage senere fortalte dyrelægen at det kan være svamp, infektion, tumor, simpelthen alt men fik aldrig afvide hvad der sker. Jeg fik så købt antibiotika øjendråber til hende og er nu på 4 dagen, mit hamster er ca 1,3 år, men idag da jeg kom hjem og skulle rense hendes øje lignede det at hendes øje stikker HELT VILDT meget ud som om det skal til at poppe ud. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre og hvis nogen har ideer må i meget gerne sige det. smiley

Kommentér på:
Et rødt øje (dværg hamster)

Annonce