2.656 visninger
|
Oprettet:
Pludseligt død?)-: {{forumTopicSubject}}
Det skete så i søndags at mit søde marsvin gik hen og døde )-: men det kom meget meget pludseligt, han havde været sløv hele dagen, og ville ikke rigtig spise, og vi skulle til fødselsdag samme dag, da vi kommer hjem ligger han helt livløs)-:
Nogle der evt ved hvad årsagen kan være?
R.I.P fight
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 10 Svar: 14
Maja - nej har stadig en tilbage, faktisk hans bror... Og de har gået sammen altid
Så det vil et eller andet sted sige at, ligeså snart han viste det det
Mindste tegn på svaghed skulle han have været til dyrelægen, også kunne han i princippet have levet endnu?
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Når I kunne se han var sløv, så burde I have taget ham til dyrlæge i stedet for bare at ignorere at han havde det skidt.
apr 2010
Nærmest ligge og sove sammen, så de ligger/ sidder også tit sammen
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Men til en anden gang, så ved du ihvertfald at når et marsvin går fra foderet, så panikker man.. sådan groft sagt. Deres system er lavet til at de SKAL småspise hele tiden, og gør de ikke det, så går systemet i stå... og så går det galt rigtigt skræmmende hurtigt.
Når et marsvin har været i narkose i forbindelse med f.ex. kastration, så er det bagefter supervigtigt at få vækket dem nok til at de går igang med at spise.
apr 2010
Men hvis han var kommet til dyrelæge lige med det samme, kunne han så højst da synligt have været her nu?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jun 2010
Følgere: 28 Gnavere: 15 Emner: 28 Svar: 555
dårlig samvittighed hjælper i hvert fald ikke.
det eneste jeg kan anbefale er evt at begynde at veje marsvinene en gang om ugen eller deromkring, og holde øje med deres vægt. for begynder de at have det dårligt og spise mindre, så opdager man det før de holder helt op, og det er for sent.
og så vil jeg til sidst sige at jeg føler med dig..det er ikke så langt tid siden at jeg mistede én selv
Pludseligt død?)-: