{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.656 visninger | Oprettet:

Pludseligt død?)-: {{forumTopicSubject}}

Det skete så i søndags at mit søde marsvin gik hen og døde )-: men det kom meget meget pludseligt, han havde været sløv hele dagen, og ville ikke rigtig spise, og vi skulle til fødselsdag samme dag, da vi kommer hjem ligger han helt livløs)-:
Nogle der evt ved hvad årsagen kan være?

R.I.P fight

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludseligt død?)-:
  • #2   14. dec 2011 Christina - 4 år ca...

Maja - nej har stadig en tilbage, faktisk hans bror... Og de har gået sammen altid
    Så det vil et eller andet sted sige at, ligeså snart han viste det det
    Mindste tegn på svaghed skulle han have været til dyrelægen, også kunne han i princippet have levet endnu?

• #3   14. dec 2011 Hvis ikke han har spist noget hele dagen, så er det klart han dør, for marsvin kan ikke holde til at holde op med at spise, så går deres system i stå.
    Når I kunne se han var sløv, så burde I have taget ham til dyrlæge i stedet for bare at ignorere at han havde det skidt.

• #4   14. dec 2011 Maja - ham der er tilbage nu, lader til at have det fint, så fint som man nu kan have det når ens burmakker og bror ikke er her mere... Han er umiddelbart dig selv, og spiser og drikker som han plejer... Og nu får han så bare dobbelt så meget opmærksomhed, og har også en hund, og de to er super glade for hinanden... Kan
    Nærmest ligge og sove sammen, så de ligger/ sidder også tit sammen smiley

• #5   14. dec 2011 - det var en kæmpe fejl han ikke kom til dyrelægen! Kunne man gøre det om, var vi kørt derud, sådan fungere det desværre bare ikke)-:

• #6   15. dec 2011 det er jo heller ikke alle dyrearter som ikke kan tåle at 'faste', og derfor tror jeg osse at mange lige vælger at se tiden an... for f.ex. en hund kan jo sagtens tåle lidt fasteri.

Men til en anden gang, så ved du ihvertfald at når et marsvin går fra foderet, så panikker man.. sådan groft sagt. Deres system er lavet til at de SKAL småspise hele tiden, og gør de ikke det, så går systemet i stå... og så går det galt rigtigt skræmmende hurtigt.
    Når et marsvin har været i narkose i forbindelse med f.ex. kastration, så er det bagefter supervigtigt at få vækket dem nok til at de går igang med at spise.

• #7   15. dec 2011 Sweet leafs - har virkelig dårlig samvittighed nu, og som du skrev at ja det gik godt nok hurtigt... Kunne man dog gøre det om, så havde han måske været her nu.
    Men hvis han var kommet til dyrelæge lige med det samme, kunne han så højst da synligt have været her nu?

• #8   15. dec 2011 åååh det er supersvært at sige... man kan kun gisne om det, og så sige at HVIS, så havde chancerne måske været bedre.. og hvis ikke, så havde man kunne give dyret fred lidt hurtigere.

• #9   15. dec 2011 jeg er ikke sikker på at det ville have hjulpet at tage til dyrlægen, hvis han havde det så dårligt at han døde så hurtigt.
    dårlig samvittighed hjælper i hvert fald ikke.
    det eneste jeg kan anbefale er evt at begynde at veje marsvinene en gang om ugen eller deromkring, og holde øje med deres vægt. for begynder de at have det dårligt og spise mindre, så opdager man det før de holder helt op, og det er for sent.

og så vil jeg til sidst sige at jeg føler med dig..det er ikke så langt tid siden at jeg mistede én selv

Kommentér på:
Pludseligt død?)-:

Annonce