{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Kaninunger i udestuen? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Det er planen, at vi til nytår skal have to kaninunger.
Det er meningen, at de skal udenfor til foråret.
Planen er/var, at de mellem nytår og forår egentligt skulle stå i vores udestue, hvor der ikke er træk, men temperaturen er tæt på at være den samme derinde som udenfor, så bliver det mon alligevel for koldt?

I tilfælde af, at det bliver for koldt, så står jeg med en ny udfordring, for eftersom udestuen kun skulle være en midlertidig mellemstation indtil de skulle ud, så har jeg blot købt en 8-kantet løbegård med bund i stedet for et reelt bur, og det skal jo derfor stå på gulvet. Men mit hus er opvarmet med gulvvarme, og jeg kan læse mig frem til, at kaniner har det svært med varme, så hvad er løsningen? Eller er kaniner på gulvvarme okay? 🤷🏼‍♀️


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninunger i udestuen?
  • #1   1. nov 2019 Hej Trine
    Hvis de to unger er opvokset udendørs er der ingen problemer med at lade dem bo udendørs i en udestue. De skal bare have et sted, med masser af halm, de kan hygge sig i.

    Du skal dog være opmærksom på, kaniner bliver hurtigt kønsmodne og derved måske ikke kan bo sammen.
    To af samme køn bør neutraliseres for at kunne bo sammen, er de hvert deres køn, kan de lave unger fra de er omkring 12 uger, hunnen kan blive drægtig igen, straks efter fødselen, så man har næste kuld 31 dage efter det første. Så de bør også begge neutraliseres eller holdes adskilt.


  • #2   2. nov 2019 den der løbegård... er det sådan en stof-tingest? Nu har jeg ikke den vilde forstand på kaniner, men hvis det er sådan en jeg tænker på, så er siderne ikke voldsomt høje. Jeg ved ikke hvor hurtigt og hvor højt kaninunger kan hoppe, men... det kunne jo så blive et problem. Kaniner plejer vist osse at kunne være temmelig 'hærgende', og så er spørgsmål om de kommer til at lave deres egne 'udgange' i sådan en stof-løbegård.

  • #3   4. nov 2019 De er ikke opvokset udenfor, men indenfor - deraf kommer min bekymring 🤷🏼‍♀️

    Løbegården er ikke lavet af stof. Og den har høje sider.. desuden kommer der tag på, for vi har også en kat smiley så hopperiet bliver ikke noget problem.


  • #4   6. nov 2019 Hvis de er opvokset indendørs, synes jeg udestuen bliver for kold på dette tidspunkt.
    Gulvvarme er heller ikke ideelt, hvis de ikke kan komme væk fra det.
    Måske i kan sætte et bur/kasse inden i løbegården, der er hævet fra gulvet, hvor de også kan opholde sig. De elsker også at ligge højt.


Kommentér på:
Kaninunger i udestuen?

Annonce