{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

Skiftevis diarré og normalt hver dag {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har en lille dværgkanin, der får diarré hver dag. Han har været ved dyrlægen flere gange og har fået tjekket tænder. Jeg tager ham til dyrlægen igen i morgen. Han får 1 gulerod om morgenen, mælkebøtter og græs om eftermiddagen, kaninpiller og fiberpiller + hø om aftenen (høet rækker fint til et døgn) og en gulerod til natten. Han har tynd mave fra om formiddagen til om eftemiddagen (nærmest tyk grød). Jeg vasker ham når jeg ser det (til hverdag først om eftermiddagen). Fra om aftenen til næste morgen har han fin afføring (tørre kugler). Det eneste der virker er fiberplex på tube, men kan det virkelig passe at jeg skal blive ved med at give ham det? Han spiser desværre ikke meget hø.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skiftevis diarré og normalt hver dag
  • #1   31. okt 2011 Jeg vil prøve at tage noget hø med hjem fra hestene, det har han før kunnet lide. Han er kulsort med 3 hvide hår på bagdelen smiley

• susan s
    susan s Tilmeldt:
    okt 2011

Følger: 1 Svar: 1
    #2   31. okt 2011 har du overvejet gulerods allergi? Har snakket med en kunde som fortalte at hendes kanin have allergi for gulerødder.

• #3   1. nov 2011 Maja L
    Hvorfor spørger du til farven ? smiley

• #4   1. nov 2011 ja,en det har intet med farven at gøre, det er tegningen smiley

• #5   1. nov 2011 Maja, tak for de gode råd, jeg har skåret ned på hans piller, så han kun får 15 g og fjernet kornfoderet. Desuden har jeg giver ham Fiberplex piller 15 g morgen og aften og lagt frisk hø ind aften, morgen og eftermiddag. Det er allerede meget bedre, der var kun lidt lugt fra ham her til eftermiddag, men ikke diarré.
    Susan, jeg har ikke overvejet gulerodsallergi, da han jo får gulerod morgen og aften og der har "kun" været problemer om dagen, men tak for tippet. Jeg skriver igen en anden dag om det fortsat går godt.

• #6   7. nov 2011 Hej igen.
    Det gode råd med at skære ned på foderet var bare det der skulle til. Ingen af vores kaniner har haft diarré i en uge nu.
    Tusind tak for hjælpen

Kommentér på:
Skiftevis diarré og normalt hver dag

Annonce