{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.658 visninger | Oprettet:

Muse unger - Hvornår må jeg? {{forumTopicSubject}}

Min lille pige fik lige unger i går, og det er føste gang at jeg har unger. Jeg har ikke ville forstyrre hende alt for meget, da hun jo ikke skal stresse. Men hvornår må jeg kigge hvor mange der er? Jeg har talt til ca. 10 stykker, men det er bare lige sådan hurtigt, og jeg har ikke rørt ved ungerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muse unger - Hvornår må jeg?
  • #1   13. okt 2011 Tillykke med ungerne:)

    Der er stor forskel på hvordan man gør, men sådan her gør vi:

    Vi plejer at lade mussemor få fred den første uges tid (især hvis hun er førstegangsfødende og måske lidt streset). Når mussemor er ude for at spise eller snuse lidt rundt, løfter vi forsigtigt huset for at tjekke at alt er ok - at der f.eks. ikke er døde unger eller lign - 1 gang om dagen - ikke mere. Når ungerne er en uges tid og når mussemor er tryg ved det, tager vi ungerne og tjekker køn osv. Herefter håndterer vi dem jævnligt for at de skal vænne sig til menneskehænder og forbinde det at blive taget op med noget positivt.

    Held og lykke med dem:)



  • #2   13. okt 2011 Mange tak for svar! (:

    Så vidt jeg ved så er hun første gangs fødende. Jeg har heller ikke rørt ved ungerne endnu, men jeg indrømmer gerne at jeg tjekker til ungerne 2-3 gange om dagen, men det er også min første gang at jeg har musse unger, så jeg er ret spændt smiley

    Men jeg tjekker for det meste når moderen er ude og spise, eller snuser lidt rundt i buret (:
    Og ellers så får hun bare fred til at være mussemor (:


Kommentér på:
Muse unger - Hvornår må jeg?

Annonce