{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Hestefolk" Hvordan skal jeg overtale mom?
  • #1   11. okt 2011 Du får vel en hest når din mor synes du er klar til det. Og hvis I har råd og tid

• #2   11. okt 2011 Enig CS.. Jeg fik part den dag jeg selv kunne betale.. altså da jeg var 13 år..

Det der med at plage er en dum ting.. At få dyr er en fælles beslutning som ikke skal tages via plagning, bestikkelse eller andet.

• #3   11. okt 2011 Forstår ikke hvorfor man ikke bare acceptere et nej!

• #4   11. okt 2011 Ved du overhovedet om dine forældre har råd?

• #5   11. okt 2011 prøv og betal for Hestegalleri i steder for at spamme os herinde med kødscooter tråde, som end ikke er under offtopic,

Og for det første skal du da ikke PLAGE om en hest du an fremlægge for dine forældre om du er moden nok til selv at tage vare på en og så start med at tjene penge så du har råd til en halvpart..

• #6   11. okt 2011 Er godt på vej, har redet i 6 år.

Bare fordi du har reddet i seks år, er det da ikke ensbetydende med at din mor giver dig en hest.

??

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   11. okt 2011 Fuldstændig enig med de andre.

Accepter et nej, og når du bliver ældre vil du se tilbage på dette og takke din mor for at hun har sagt nej.

Da jeg var 10 år plagede jeg min mor om at få en kanin eller to, og gud hvor er jeg glad for at hun sagde nej den gang.
    Vi havde hverken råd eller tid til den, og havde ingen anelse angående pasning og pleje.

Tænk lige på hvor dyrt det er at få en hest til dyrlægen smiley

• #8   11. okt 2011 Hmm ja fordi du plager og har redet i 6 år, så tror du din mor vil købe en hest til dig? De koster altså mange penge, også at have dem, opstaldning, foder, dyrlægeregninger er ret dyre, smed, osv.

Jeg har selv en datter på 6 år, og hun ville aldrig få noget, hvis hun blev ved med at plage...

Hvor gammel er du ?
    Har du selv tænkt dig at betale noget til den hest/pony? sadel, smed osv.? Eller skal din mor bare betale fordi du plager om at få den hest?

• #9   11. okt 2011 Jeg har selv lige fået hest.
    Mig og min mor aftalte at når jeg havde reddet i 4 år måtte jeg få hest HVIS jeg selv købte den for mine konfirmations penge.

Har så lige købt en skøøøøøøøn Paint/Fuldblods hoppe :-D<3
    Skal selv betale halvdelen af alle udgifter (dog betaler jeg selv udstyr og diverse).
    Jeg havde også halvpart i 1 år så jeg kunne lære sådan lidt hvordan det var at få hest.
    Men det hjælper absolut IKKE at plage så viser du bare din mor at du ikke er moden nok smiley

• #10   11. okt 2011 Nu lyder jeg sikkert rigtig voksen og enormt kedelig.

Men jeg kan sagtens forstå dig, og forstå at du gerne vil ha' din egen hest.
    - MEN! Det koster SÅ mange penge HVER måned, og uanset hvad du selv mener, så vil ansvaret for hesten ALTID hænge på dine forældre, og det er altså også en dyrlægeregning fordi hesten har fået kolik lørdag nat.

Det kan godt være dine forældre måske HAR råd til en hest, men du kan jo også vende den om og sige - hvorfor skal mine forældre bruge flere tusinde kroner hver måned på at JEG kan ha' hest?
    - Måske mine forældre syntes de mange tusinde kroner kunne gå til noget andet? Måske en årlig familieferie? Eller måske dine forældre gerne vil ha' "børnefri-weekend", det er jo dem som knokler hårdt for at du kan ha' det godt, de fortjener jo også at bruge de penge på sig selv.

Det er rigtig dyrt at ha' hest/pony, og i stedet for at få din egen, kan du måske få en halvpart? Vil du syntes i længden, at det er sjovt at være i stalden _hver_ evig eneste dag? Også den dag du har mange lektier, eller den dag du er syg, eller den dag du egentligt hellere vil bruge på at være sammen med vennerne osv. osv.

At man har redet i mange år, er jo ikke ensbetydende med at man er klar til at få hest.
    - At ha' hest er SÅ meget andet end ridning.

Jeg havde hest hjemme fra jeg blev født og til jeg blev 18 år - og det er HÅRDT arbejde, både at få råd til det men også pasningen!
    - Et er at stå tidligt op og gå på arbejde eller i skole, men man skal endnu tidligere op for at passe hestene jo smiley

Så hvis du virkelig gerne vil ha' hest, så må du jo ta' dig en alvorlig og moden snak med din mor/forældre om det, og spørge om I overhovedet kunne ha' råd til at du får en hest, og får du et nej må du jo acceptere det, og se om I så kan finde et kompromis - som f.eks. en halvpart smiley

• #11   11. okt 2011 Rollos Marsvin !: Giver dig helt ret! (:

• #12   11. okt 2011 Det kan være at din mor super gerne vil give dig en hest, men simpelthen ikke har råd til det - og måske piner det hende når du spørger, fordi hun super gerne ville glæde dig med en hest..
    Men uanset årsagen, så må du respektere et nej. Jeg ville også smadder gerne have hest som lille, men mine forældre havde ikke råd. Og nu hvor jeg selv sidder med mit eget budget, mine egne regninger osv., forstår jeg dælme godt hvorfor.

• #13   12. okt 2011 Du må ikke plage.
    Spørg evt. din mor om ikke du må få en halvpart?

• #14   12. okt 2011 TakTak.

• #15   12. okt 2011 Og hold op med at sætte dine hesteemner i "generel diskussion"! De skal under off topic. Hvor svært kan det være?

• #16   12. okt 2011 Det sker ikke igen(-:

• #17   12. okt 2011 Super smiley

• #18   23. okt 2011 Nu har jeg selv redet siden jeg var 3 - og jeg er opvokset på en hesteryg.

Jeg har altid haft den holdning, at hvis forældrene aldrig har haft hest før, skal deres barn heller ikke. Det lyder måske hårdt, men sådan har jeg det.. Hvis du stadig føler for at have din egen hest når du har råd til det selv, skal du selvfølgelig gøre det. Men ofte køber forældrene en hest til deres børn, fordi de gerne vil have en.. og så ender det med, at de skal af med hesten igen fordi de ikke er klar over, hvor dyrt det er at have hest!!

Jeg mistede selv mine fire heste, to new forrest, en dartmoor og en DV'er, da min mor blev skilt, fordi vi simpelthen ikke havde råd - og ja, det er skide dyrt at have hest!

Hvad med at få en halvpart? Det startede jeg ud med, og det fungerede rigtig godt.

Desuden er det utrolig tidskrævende at have hest/pony.

Om vinteren startede jeg min dag kl 06.00 , der stod den på fodring. Så skulle alle fire ned på folden som lå en halv kilometer væk fra vores gård. Deres to store vandbaljer skulle fyldes op. Så en lang dag i skolen. Når man så kom hjem, skulle baljerne fyldes op igen. Så var der lige to heste som skulle rides en time hver (de to new forrester havde vi købt fra føl, så de var ikke gamle nok til at blive reddet til på det tidspunkt) + det tager jo også tid at sadle op. Så skulle de ind i stalden igen og fodres, men inden skulle de værste hestepærer fjernes og der skulle strøes (vores gik på dybtestrøelse) og så skulle stalden fejes og ryddes op. Jeg ved godt, at fire heste selvfølgelig også er mange, men én hest er altså også en mundfuld..
    Her tænker jeg på, at den jo nok i dit tilfælde skal opstaldes.. det koster.. du får sikkert også undervisning, det koster også.. så er der fodder, tilskud, udstyr til både dig og hesten, halm og hø, smed og dyrlæge. Ville helt klart anbefale dig at få en halvpart i stedet for..

• #19   23. okt 2011 Hej Amalie B

Men min mor og far er skilt. Jeg spurtge min mor om vi havde råd til at have en hest, hun kiggede og sagde ja...(-: Min mor har selv haft redet som ung og nu har jeg bare haft Parter, en låne hest, og en hel masse. Man kan jo ikke besteme over en Part.

Vh. Mille

• #20   23. okt 2011 Hej Mille,
    Det kan man atltså sagtens smiley
    Jeg havde en halvpart, som jeg red når jeg havde lyst.
    Ejeren havde håndeksem, så hun måtte kun ride 1 gang om ugen. Self. ka du ikke bestemme om hesten skal have strit man, men det er alligevel næsten det sammen som at have sin egen.

Kh. Caroline

• #21   23. okt 2011 Det kommer rigtigt meget an på hestens/ponyens ejer hvor meget parten må bestemme.

Jeg har altid været superprivilegeret, og som part fået lov til at bestemme rigtigt meget. Hvis ikke andet, så snakkede vi om det, og ganske ofte fik jeg lov til noget - ejeren ville egentligt bare gerne vide tingene først.

• #22   23. okt 2011 Arh, jeg synes nu ikke man kan sige at man ikke må få hest/pony hvis ens forældre ikke har haft - ligesom med alle andre dyr, er pointen jo blot at forældrene skal være den som tager ansvaret og sætter sig ind i det på forhånd og allierer sig med f.eks. barnets ridelærer og får hjælp ad den vej til at finde ud af hvad det koster at ha' hest.

Mht. part, så tror jeg altså også det handler om hvem man har part hos - jeg leder efter en part til min hest, og jeg har da tænkt mig at være ret fleksibel, bare vi aftaler tingene på forhånd så er det lige før at en kommende part på lige hvad hun/han vil med hesten på de dage hun/han har den.
    - Er ingen idé i at være part hvor man ingenting må og føler sig "overvåget" af ejeren, det gad jeg personligt ikke.

Jeg har rigeligt i at føle mig overvåget af hestens tidligere ejer, suk.

• #23   1. jan 2012 Jeg har ikke min egen hest, vi har heller ikke råd.
    - Dog, skal jeg have lånehest til foråret smiley Jeg har, vil ikke kalde det plaget, men spurgt mange gange, fundet en hel masse information osv osv. En dag spurgte jeg min mor, om jeg måtte købe. Hun svarede nej, vi havde self. stadig ikke råd smiley Så fortalte jeg en masse om låneheste. Lidt tid efter, spurgte jeg igen - om lånehest. Jeg plagede ikke, vi havde en let diskussion og jeg svarede bare ''okay'' da hun igen sagde nej. Men igen igen spurgte jeg smiley Og da jeg bare havde svaret ''okay, fint'' sagde hun at jeg skulle begynde at finde en.
    Og nu leder jeg så efter en lånepony smiley

• #24   9. jan 2012 selvom dette er for gnavere vil jeg gerne lige komme med nogle råd til Mille smiley
    hvis du gerne vil have en hest syntes jeg du skal begynde og spare op selv og på den måde vise dine forældre/mor at du er moden nok til din egen og virkelig brænder for det smiley du har jo vist du er moden nok og er godt på vej med at vise du brænder for det, eftersom du har haft en del parter. peronligt fik jeg først selv hest da jeg selv kunne betale ALT til den selv, det er en dyr hobby men det er også utoligt givende smiley ønsker dig alt mulig held og lykke du må skrive hvis der er mere evt brev smiley

• #25   9. jan 2012 Tak, for hjælpen.. Er godt igagng med pengene har fået sparet 8.000 kr. så, det er da lidt:D

• #26   9. jan 2012 det er en super start smiley alt efter hvad du gerne vil have sevf. jeg købte min første til 20.000 en mishandlet islænder som jeg selv kunne forme da han ikke rigtig kunne noget smiley så hvis du gerne vil det så find en der er billig så har du meget mere at arbejde med og det giver SÅ meget mere på alle tænklige måder. smiley

• #27   9. jan 2012 Hvis det er din første hest så vil jeg råde dig til at købe en velskolet hest som du kan lære af, men hvor du også kan lære den nye ting.

Som førstegangshest ville jeg aldrig råde dig til hverken at købe en meget ung eller mishandlet hest. Der er oftes alt for meget at arbejde med. Mange uvaner,og "fejl".

Og hvis hesten først har været mishandlet så vil det ligge i de fleste heste resten af deres liv. Det er kun hvis du er 100% sikker på at du har nok viden, erfaring, overskud, tid og penge til at arbejde med en mishandlet hest smiley

• #28   9. jan 2012 vil mene når man har redet i 6 år at man så ved hvad man laver smiley selvf kræver det sved, blod og tåre samt masser af tid, ligesom med alle andre dyr. men man får tilgængæld også den hest man vil da man kan "forme" den som man vil. endte med at sælge min til en med muskelsvind, inden da blev han brugt til handicap ridning. med den rette ejer kan alt ske smiley

Kommentér på:
"Hestefolk" Hvordan skal jeg overtale mom?

Annonce