{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Foder og vand til marsvin {{forumTopicSubject}}

Hvad fodre I jeres marsvin med, som grundfoder?
Jeg har hidtil brugt Ovator, hvad synes I om dette?

Hvordan får jeres marsvin vand? Mine mutter kan ikke finde ud af at drikke af en klassisk vandflaske, så deres bur sejler, hver gang de har været i nærheden af den, så jeg er på udkik efter et nyt vandflaskesystem.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder og vand til marsvin
  • #1   1. okt 2011 Jeg bruger ikke tørfoder til mine. De får grønt og hø.

Jeg tror nu sagtens dine kan finde ud af at bruge vandflasken,- men det lyder til de også kan lide at lege med den. Det er noget en del marsvin gør.

• #2   1. okt 2011 Altså når buret sejler, så kan de i mine øjne ikke finde ud af at bruge den. Om det er leg eller hvad det er, er ligegyldigt. De skal ikke gå i et bur med drivvåd bund, derfor må jeg finde på noget andet. Jeg håber at nogen kan anbefale et andet vandsystem.

• #3   1. okt 2011 Der findes også forskellige slags vandsystemer. Hvilken tud er der på drikkedunken? Den klassiske med et metalrør hvor de skubber med tungen til en metalkugle? Eller bruger du en anden slags?

Jeg vil fraråde dig at bruge en skål. Jeg har dårlig erfaring med skåle. Ligemeget om skålen er tung og ikke kan væltes eller den hænger på tremmerne, så formår marsvinene alligevel at lave en stor svømmepool i buret. Og når de løber rundt og leger og popcorner i buret så kommer der en masse spåner og lort ned i skålen.

• #4   1. okt 2011 Jeg fodrer mine dyr med Ovator som grundfoder og hø ad libitum.

Jeg bruger ganske almindelige vandflasker - dem med grøn eller blå tut på 500ml.

Hvis dyr har en tendens til at lege med vandet, kan man gøre mange ting som f.eks. at sætte en sten under vandflasken - det hjælper mange gange. Eller hænge vandflasken lidt højere.
    Går ud fra du har tjekket igennem det ikke er sådan den selv hænger og drypper, og/eller at der er hul i den?

• #5   1. okt 2011 Jeg bruger ovator og det finder jeg er rigtig godt foder, med rigtig godt c vitamin indhold.

Men andre muligheder er er da cavia korrel, cavie crispy, eller tima mega c, eller multifit fra maxizoo.

Men ovator er godt foder efter min overbevisning, og det er det jeg bruger.

Som de andre er inde på så skyles det nok dine marsvin leger med vandflasken frem for at de ikke kan finde ud af den.

Der er ikke så mange vand systemer når vi snakker marsvin/gnaverer. Det er stort set enten flaske eller skål. Og skål kan på ingen måde anbefales.

Der er de klasiske vandflasker med metal røret hvor en kugle skal skubbes med tungen og så er der sippy vandflaskerne med en metal dimps som skal skubbes til. Det er dog for det meste dem med kuglerne der bliver brugt.

• #7   1. okt 2011 Tak for jeres svar.
    Den drikkedunk, jeg bruger nu, er en helt alm en med en metalkugle. Jeg har selvfølgelig tjekket at den ikke er utæt eller drypper, det var jo min første tanke. Jeg vil igen holde på at den ikke dur for mine mutter, da deres bur bliver vådt. Om det er leg eller fordi de ikke kan finde ud af det, er ligegyldigt, den fungerer ikke for dem!
    Jeg har allerede kigget lidt på sippy flasken, som sidsel linker til. Nogen, der har erfaring med denne?

• #8   1. okt 2011 Nogle marsvin kan ikke finde ud af zippy flaskerne...

• #9   1. okt 2011 Jeg bruger både zippy og alm. Jeg har gode erfaringer med dem. Dog kan marsvine sagtens også lave vandpjaskerig med dem.

Kommentér på:
Foder og vand til marsvin

Annonce