{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
351 visninger | Oprettet:

tynd mutte {{forumTopicSubject}}

hejsa
jeg har valgt at tage mine marsvin indenfor, de gik før udenfor i et skur her hvor det har været sommer, de har været i go stand hele tiden men nu syns jeg at nogen af dem er begyndt at blive lidt tynde ????
de får marsvine fodder og grønt (gulerødder, æbler, agurke, peber osv. )
og hø og halm

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tynd mutte
  • #1   22. sep 2011 Marsvinfoder er et lidt vidt begreb.

Hvad er det for et foder du bruger?

• #2   22. sep 2011 de får king premium, men det har de jo fået hele tiden og de har ik været Tynde mens de har været "udenfor"

• #3   22. sep 2011 Af hvad jeg kan finde om fodret så er der både jordnødder og solsikke kerner i det foder.

Så ved altså ikke lige hvor godt det foder er. Jeg vil nok anbefale dig at skifte til f.eks cavia korrel, cavia crispy, ovator, eller lign.

Deruover skal marsvin ikke have halm, de kan stikke sig på det, og marsvin har ikke brug for halm.

Marsvin som går et sted hvor der er køligere skal spise mere for at opretholde varmen også selvom de har pels. Det kan være derfor de har tabt sig lidt. Og nu hvor de kommer ind i varmen igen at de tager på.

Men ellers kan du bla. give dem godt med rodfrugter. Rodsfrugter feder, og på den gode måde hvor de beholder huldet bagefter og ikke bare taber det igen.

• #4   22. sep 2011 okay takker smiley

• #5   22. sep 2011 kontrolvejer du dyrene?
    det kan være en rigtigt god indikator til om noget er galt, og evt. hvor alvorligt det er.

Sådan en gang om måneden kan snildt gøre det.
    Hvis de bliver ved at tabe sig, selvom de er taget ind og derfor ikke skal bruge krudt på kropsvarme, og foderskifte ikke hjælper... eller at vægttabet er drastisk, så kan det evt. være tandproblemer.

• #6   22. sep 2011 nej det har jeg ikke gjort... men vil da prøve det..

• #7   22. sep 2011 jeg kan ikke selv huske det, hvis ikke jeg skriver ned - derfor gør jeg det. Så har jeg hele tiden overblik over hvem der vejer hvad, hvordan vægtkurvene stiger/falder og hvor meget.

• #8   22. sep 2011 hvor meget skal de ca ligge på ???

• #9   22. sep 2011 ååh det kan man ikke sådan sige. Men mine voksne hunner ligger på 1000-1400g
    Hannerne lidt mere.

Jeg har en ældre hun der taber sig lidt fra gang til gang, så på den måde kan jeg se at det langsomt lakker mod enden for hende. Kurven er så ikke stejl, og vægten er stadig på over 1100g.

Det er svært at sige når man ikke kender startvægten. For sådan som jeg ser det, så er det værre for et dyr på 800g at tabe 30g, end det er for et dyr på 1200g.

• #10   22. sep 2011 hvis de taber sig, er det værd at få tjekket tænderne, plejer at være den mest udbredte årsag til problemer..

Kommentér på:
tynd mutte

Annonce