{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.766 visninger | Oprettet:

Gøre et robowski hamster tam? {{forumTopicSubject}}

Hejsa GG

Før sommerferien var jeg i praktik ved en dyrehandler, hvor jeg fik et robowski hamster med hjem, da han ellers skulle ha' været aflivet, da han var blevet bidt ret meget i af de andre smiley Heldigvis overlevede han smiley

Jeg har ikke snakket med ham, da jeg ville give ham ro til at få det godt igen, og så hans sår kunne hele.
Dvs. at han jo slet ikke er tam.
Men jeg kunne godt tænke mig at gøre ham tam, men jeg har hørt at robowski hamstere skulle være lidt mere "livlige" end andre hamstere, og jeg har også lagt mærke til at min hopper noget mere og rigtig hurtig :b Men kan man godt gøre dem tamme? Og har i nogen gode råd til hvordan? Jeg ved godt at det kræver rigtig meget tålmodighed! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre et robowski hamster tam?
  • #1   13. sep 2011 du får den næppe rigtig tam... man kan med rigtig meget arbejde - tålmodig især! - få den håndvandt, så den finder sig i, kortvarigt at blive løftet...

men robo'er ER bare ikke kæle-kæledyr smiley de bliver aldrig rigtig rolige og tamme kæledyr, som andre hamstere kan... de har for meget krudt i røven til at sidde stille til det smiley

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #2   14. sep 2011 Er ikke helt enig. Min datter havde for et par år siden et Robowski hamster, og de lå altså sammen, og så film og alt muligt andet. Hvis hun faldt i søvn, lagde den sig også til at sove på hende. Nu har min yngste datter et. og den er lige sådan. Når hun sidder og ser fjernsyn, sidder hun med ham, og giver den massage som hun siger. Og den sidder bare og nyder. Så det kan altså godt lade sig gøre.

• #3   14. sep 2011 Pia S - jeg har også haft to der blev så tamme... ud af 15, og de to var ud af samme linje...
    Det er IKKE normal adfærd for en robo, men bruger man enormt meget tid, så kan man godt være heldig at finde en der kan gøres rigtig tam... Men det kræver altså både held og hårdt arbejde... og det kræver nok ISÆR held, at finde en linje som er har potentialet til det...

• Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #4   14. sep 2011 Så er det held smiley i hvert fald for os. Disse to vi har haft, er slet ikke relateret på nogen måde. Den ene var fra en dyrehandler, og den næste var fra en veninde, der havde fået unger.

Kommentér på:
Gøre et robowski hamster tam?

Annonce