{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan marsvin have sukkersyge?
  • #1   8. sep 2011 Ja marsvin kan godt få sukkersyge. Men marsvin har også meget nemt ved at blive små tykke dyr så jeg tror nu dine sikkert er ok.
    Hvor meget drikker de ca på en dag ? Og får de mange grøntsager ?


  • #2   8. sep 2011 hvis du er sikker på de er tykke, så kan det være du skal overveje at skære lidt på maden ^^ Det er også det bedste middel mod sukkersyge, af hvad jeg ved af. altså ikke at være overvægtig. bare som info, hvis du frygter at dine er i risikogruppen.
    Men som Isa O siger, så har marsvin tendens til at blive buttede (ikke at jeg personligt synes om det), men det kommer også meget af at de er "lettere" dovne og rigtig madglade! smiley

    Nu har jeg kastet et blik på dine dyr, og efter billederne synes jeg de ser ganske naturlige ud. Men det kan selvfølgelig være svært at udtale sig om, på grundlag af nogle billeder smiley


  • #3   8. sep 2011 De får næsten grønt hver eneste dag... De drikker cirka en hel vandflaske på 2 dage..

  • #4   8. sep 2011 Katrine,- er vandflasken på ca 300 ml ? Det er ret normalt vandindtag smiley

  • #5   9. sep 2011 Den er cirka på 500 ml. men det kan da godt være at jeg bare er for overbeskyttende..:-)

  • #6   9. sep 2011 Det er jo over to dage. Så det er 125 ml pr dyr pr døgn. Det lyder nu ok. Har de saltsten ?

  • #7   9. sep 2011 Nej dajeg har fået af vide af dyrlægen (Hun har selv marsvin) at det ikke hjælper/At de ikke gider spise det..

  • #8   9. sep 2011 Det er også korekt de har ikke godt af kalk/slik sten. Så det er helt fint de ikke har det.

  • #9   9. sep 2011 Det er også forskelligt fra dyr til dyr, hvor meget de drikker, og hvor varmt de har det smiley

    Mit ældste hunmarsvin, drikker 10 gange så meget som de 2 andre jeg har. hvorfor ved jeg ikke, men hun er aktiv, så det e råbenbart bare naturligt for hende smiley


  • #10   9. sep 2011 Katrine-det er rigtig godt de ikke har det. De kan nemlig få en dum vane med skiftevis at slikke på saltstenen og så tage en tår vand og så tilbage til saltet osv.

    Mette-ældre marsvin kan godt få nyreproblemer med alderen og det ses ofte på højt vandindtag. Men man kan ikke gøre så meget ved nyreproblemer hos marsvin så det nytte ikke rigtig at tage til en dyrlæge og få det tjekket.
    Min dyrlæge fortalte at marsvins nyre kan svigte helt op til 80% FØR dyret faktisk mærker noget til det. Så så længe hun har det godt er det helt fint. Bare vær obs på det smiley


  • #11   9. sep 2011 Det er jeg skam også smiley har også overvejet det, da hun jo sjovt nok også tisser meget. Men med mindre at hun tisser blod, eller får nedsat appetit (hvilket hun i hvert fald ikke har lige nu! :D) så er det ikke så meget at gøre, som du selv siger smiley men hun har gjort siden jeg fik hende, og der var hun omkring 2, så alderen tror jeg ikke lige er endnu smiley

  • #12   9. sep 2011 Heh nej det kunne godt lyde som om hun bare er en H2O-holiker smiley

  • #13   10. sep 2011 hehe, ja noget i den dur ;D

Kommentér på:
Kan marsvin have sukkersyge?

Annonce