{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bund strøelse?
  • #1   3. sep 2011 Det lyder meget interessant, det vil jeg prøve og har fundet en forhandler tæt på mig, tusind tak for hjælpen smiley

  • #2   3. sep 2011 Vi bruger stalosan f og spåner i toiletbakkerne. Halm og hø i deres huse.
    Grunden til at de får begge dele i husene er fordi de helst vil ligge på høet, mens halmen isolerer, så det SKAL de have - om de vil eller ej.


  • #3   3. sep 2011 Hihi ja kaniner er nogle stædig nogen når der er noget de ikke vil smiley mine får også både hø og halm nu, de finde begge ting sjove og lege med og spise smiley ....
    Men er der nogen der kan hjælpe hvor jeg kan finde stalosan f forhandler i Vejle/Horsens området? hvis det overhovet findes....


  • Thea L
    Thea L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 11
    #4   3. sep 2011 Jeg brugte allerførst bare de normale spåner, så da min ene fik bumblefoot af det skitede jeg til hemp strørrelsen "Biobase" som jeg har været yderst tilfreds med. Nu er jeg så tilbage på spånerne og ser hvordan det går.
    Den eneste grund til jeg prøver spånerne igen er fordi det ikke hang sammen økonomisk og mit bur simpelthen var for "stort". (:


  • #5   4. sep 2011 Thea L: Har du prøvet tørv? Det er efter min mening lagt det letteste og billigste og sundeste du kan bruge. F.eks. anbefales tørv til dyr der har bumblefoot - det skulle være meget lettere for dyret at hele sårene på tørvebund. Samtidigt er det det produkt der suger mest - uden sammenligning. Lægger man små 10 cm. tørv i bunden af sine bure kan det hos marsvin holde i ugevis, - man kan måske engang imellem lige fjerne våde klumper i toplaget der hvor bunden bliver mest slidt - f.eks. under huse og lignende steder. Det kan klares på ingen tid og bagefter kan man drysse lidt nyt på. En af de helt fabelagtige egenskaber ved tørv er at det neutraliserer urinens ph-værdi. Tørven er sur hvor urinen er meget basisk. Derfor lugter det ikke, -det er næsten umuligt at få et tørve-bur til at lugte af urin. Klart hvis der ligger mange pøller på overfladen kan det lugte men "tisse-lugt" er bare helt væk!

    Bryder man sig ikke om tørvens mørke farve kan man bruge hø som toplag eller evt. hamp -easy-strø eller lignende -men det gør det lidt dyrere og lidt mindre sundt og lidt mere besværligt ...og så kan urinen også komme til at lugte lidt mere smiley


  • #6   4. sep 2011 Jeg vil ikke anbefale tørv hvis man bor i beton blok eller lejlighed/hus med tildens til fugt. Luft fugtigheden stiger markant ved tørv og det kan være rigtig skidt.

  • #7   4. sep 2011 Sortfod: Der kan være forskel på de baller tørv man køber, sommetider er tørven fugtig ligesom frisk pottemuld, andre gange er den helt lysebrun og tør. Jeg ved ikke helt hvad jeg foretrækker. Den fugtige tørrer hurtigt når den kommer i burene, og afgiver selvfølgelig fugt i den forbindelse men det burde hurtigt være væk hvis man sørger for lidt udluftning lige når den er lagt. Den fugtige støver ikke når man ordner bure, men er til gengæld tungere og mørkere end den tørre.



  • #8   4. sep 2011 Det kan som sagt ikke anbefales når det er fugtigt hvis man i noget som har tildens til fugt.

    Jeg bor i en lejlighed som om vinteren døjer med fugt så jeg har en affugter kørende hele vinteren. Men selv det var ikke nok.

    Og det samme var galt der hvor von Fancy bor, og jeg ved andre med samme problem.

    Så det er bestemt noget man skal ha i tankerne.

    Derudover blev alle mine dyr beskidte af det både de langhåret og selv skinnyerne så det droppede jeg hurtigt igen.


  • #9   4. sep 2011 Kan også være at det er et større problem når man har rigtigt mange dyr. Jeg har jo "kun" 17 i et rum på omkring 35 m2. Ca. 12 m2 af gulvet er dækket af tørv -men det er også et meget velventileret rum.

    Sorte mutte-fødder betyder heldigvis ikke noget her smiley


  • #10   4. sep 2011 Måske.

    Men som sagt bare noget man lige skal ha i tankerne...

    Hvis det bare var fødderne som var sorte her... Det var sgi hele grisene den var gal med...


  • #11   5. sep 2011 Træpiller bruger vi i bunden, da det suger alt urin og ikke lugter. Savsmuld ovenpå. Træpiller kan købes i jem&fix 25 kilo til 40 kr.

Kommentér på:
bund strøelse?

Annonce