{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

ADVARSEL: Marsvin kan sidde fast i Trixie høstativ Rulle!!! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg skriver denne ADVARSEL mod Trixie høstativ Rulle. Jeg købte to for en måned siden og de er da meget praktiske MEN har du et voksent marsvin som kan få toppen af kan det går derind men kan IKKE komme ud igen! smiley
Jeg var heldigvis hjemme da det skete. Marsvinet kunne have siddet der i mange timer og forsøgt at komme ud hvis jeg ikke havde været det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ADVARSEL: Marsvin kan sidde fast i Trixie høstativ Rulle!!!
  • #1   21. aug 2019 Man kan købe nogle genåbenlige strips måske kunne du bruge dem til at lukke den, så du kan blive ved med at bruge hørullen. Men det var godt at der ikke skete noget. De kære små kommer jo ud i noget ballade nogle gange.

  • #2   21. aug 2019 Hej Julia. Tak for ideen - men de er vel lavet af plastik som marsvinene så kan tygge i sig? ... De tygger jo i alt! smiley


  • #3   22. aug 2019 Jo det er de men mine marsvin har både huse og skåle af plastik som de ikke spiser. Så måske du kunne prøve og så bare have dem under opsyn for at se om de er interesseret i dem smiley

  • #4   22. aug 2019 Synes du skal kontakte både producent og butik, da de tit ikke er klar over faren ved disse produkter (hvis du ikke allerede har gjort det smiley )

  • #5   22. aug 2019 Julia - mine marsvin tygger i alt! Så intet plastik til dem smiley
    Tina - det ved jeg ikke om hjælper, der står i beskrivelsen at de ufarlige (måske har de aldrig hørt om dyr som kan få noget som helst op) De er købt hos zoo-plus. Jeg kender ikke producenten.


  • #6   23. aug 2019 Ok. Jeg har lige kigget på den selv. Det ligner at man skal dreje låget så den ikke kan åbnes. Den klods der er på låget skal i og drejes. Det er ikke fordi jeg siger at det ikke er farligt at dit marsvin sad fast, men er du sikker på at du lukkede låget godt nok? Producenten er Trixie smiley

    profilbillede
  • #7   25. aug 2019 Julia - ja, jeg er sikker på at jeg lukkede den ordentligt. Drejede låget 90 grader. Men det er også ligegyldigt da marsvin også skal kunne bruge dem liggende, men leg kan få låget til at gå op og ind kan et marsvin komme. Jeg kan selvfølgelig også bare binde den fast til buret men så går ideen med at det også er et aktivitetslegetøj ligesom lidt af fløjten. Og der vil heller ikke være adgang til flere marsvin da ideen med den var at man kunne spise hø fra alle sider. Jeg skriver egentlig kun for at andre skulle undgå at et marsvin sidder fast - og hvis man ikke er hjemme når det sker - ja, så kan et marsvin stresses ihjel eller komme til skade på anden måde for at komme ud som altså ikke kan lade sig gøre da marsvin ikke kan trække deres ben op og dermed få rumpen og sig selv ud af rullen.


  • #8   25. aug 2019 Det var bestemt ikke for at nedgøre eller noget. Bare for at finde en løsning. Jeg ville bare hjælpe. Men undskyld da. Som jeg skrev tidligere er jeg glad for at der ikke skete noget.

  • #9   25. aug 2019 Synes stadig du skal kontakte Trixie og fortælle om oplevelsen. Måske der har været fejl i præcis denne produktion? Plus dem der sidder og designer sådan legetøj har sikkert ikke en dyt forstand på marsvin og hvad de kan finde på (selv om de påstår det er ufarligt) smiley

  • #10   25. aug 2019 Tina - ja, det må jeg prøve smiley min bedømmelse på zoo-plus er endnu ikke kommet op - ved ikke om de ikke vil godkende den eller hvad...

Kommentér på:
ADVARSEL: Marsvin kan sidde fast i Trixie høstativ Rulle!!!

Annonce