{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Foder: Kanin {{forumTopicSubject}}

Er der evt. nogle der har nogle forslag til undervægtige kaniner og kaniner der ikke vokser?
Vi har en flaske unge som er lidt over 2 måneder nu og han vokser ikke.. Og så har vi en hun kanin som skal tage lidt på smiley
ænkte at ejg hellere mått4e få det på skrift, elelrs glemmer jeg det bare smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder: Kanin
  • #1   29. aug 2011 Hej hvis det nu var min kanin ville den få lidt gnaver blanding tørt brød, banan lidt ekstra korn evt. solsikke kerner, marie kiks osv. men hele tiden kun lidt.

• #2   29. aug 2011 giver tanja ret og vil lige inskyde lidt jordnødder gir go efekt

• #3   29. aug 2011 knæk brød, havregryn, jordnødder, kogte kolde kartoffel.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #4   29. aug 2011 Ikke giv ting som feder på den måde.

Giv mere kraftfoder og hø. Grønt er også godt.

Hvis kaninen skla tage på, har den sikkert også brug for muskeler, så et par løbeture vil være godt.

• > Simse <

#5   29. aug 2011 skal*

• #6   29. aug 2011 Enig med dig Simse men lidt ekstra lækkert i dens foder skader nu ikke jeg har selv haft brugt det nogle gange.

• > Simse <

#7   30. aug 2011 Nødder kan forresten give forstoppelse. Kogte kartofler er der ingen grund til at give. De kan ikke tåle stivelsen, og når man koger grøntsager ryger de fleste vitaminer væk.

• #8   30. aug 2011 simse hvorfor tror du man koger kartofler det er for at neutralisere den voldsome stivelse så må de heller ikke få mejs ??
    kaniner skal have en alsidig kost det er viktigt for deres indre organer og tarme de dør ikke af at få kogte kartofler eller mejs og et par jordnødder skader ikke der er som skretvet i starten en smule af det og ikke som grundfoder

• #9   30. aug 2011 Mine kaniner får da knækket majs flager hver dag i deres foder og når du køber gnaver blanding er der også masser af nødder osv. i den blanding som de så ikke kan tåle. men efter alle de år mine kaniner har fået den her blandet kost og der ingen problemer har været så kan det ikke være så skadeligt og tror nu at mange kanin ejer giver deres dyr en blandet kost.
    Og ja Thomas mine kaniner elsker også en majs kolbe.

• > Simse <

#10   30. aug 2011 De kan godt tåle majs, men helst ikke skallen udenpå da det er dér stivelsen er.

Jeg vil aldrig fodre mine kaniner med sådan noget - smag og behag.
    Det er billigere og bedre at plukke ukrukt.

• #11   30. aug 2011 Ja ingen tvivl om at det er billigt at plukke fra haven men min have har ikke så meget at byde på og slet ikke om vinteren og nogen bor måske ikke i hus men midt inde i en by og der er måske ikke de store muligheder for at få frisk grønt men ja jeg kan godt se der er stor smag og behag på hvad man giver sine dyr du kunne måske heller ikke finde på at fodre med roer i vinter ?? og håber da ikke mine kaniner er så dårlige efter alt den blandet foder de har fået i alle de år.

• > Simse <

#12   3. sep 2011 Hvad ved du om hvad jeg giver mine kaniner af foder?!

De får Møllernes kaninfoder, hø og grønt dagligt.
    Det grønne om vinteren er enten gulerødder, rødbeder eller krydderurter som dild, persille og basilikum.
    Græs, mælkebøtter og skvaderkål får det om sommeren.

Jeg giver mine kaniner hvad jeg mener er bedst for dem, og vi har ikke selv en have, men der ligger da skove, parker og lign. i nærheden.

Og nej, mine kaniner har ikke fået dårlig mave - hvorfor skulle de dog det?

• #13   4. apr 2014 Kan kaniner tåle mariekiks smiley

Kommentér på:
Foder: Kanin

Annonce