{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må jeg avle to forskelige arter? "Hamster"
  • #1   20. aug 2011 Jaeh, du må vel gerne, men det er ikke specielt velset.

    Det du får lavet bliver en hybrid.
    Det kan sammenlignes med at sætte en tiger og en løve sammen. Så får du en liger. Et kæmpe dyr, der er sterilt, og ikke rigtig har noget berettigelse til at være her.

    Jeg ved ikke om dværg hamsterne bliver sterile når man laver hybrider, men risikoen er der.

    Et helt andet problem er, at når dine unger så kommer ud i handlen, kan de blive solgt under alle mulige fancy navne, selvom de ikke er andet end hybrider.
    Jo flere der kommer ud af sådan nogle dyr, jo sværere bliver det at finde dyr med rene linjer dvs. rene arter, der svarer til dem der er i naturen.

    Der er langt imellem folk der synes godt om hybrider (og heldigvis for det).
    Der er ingen grund til at lave hybrider overhovedet.

    Hvis du vil prøve at have unger, så tag den lidt med ro, få sat dig ordentlig ind i hvordan man holder dyrene ordentligt, genetikken, sygdomme mv, og lav så et kuld på nogle dyr du har udvalgt med henblik på at være så sunde og raske som muligt, evt. med andre gode sider.


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #2   20. aug 2011 Må? Ja.
    Bør? NEJ!


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #3   20. aug 2011 De bliver desværre ikke sterile.

  • #4   20. aug 2011 har hørt Hybrider har tendens til at blive mere agrassive end racerene

  • #5   20. aug 2011 og den"vinterhvid" du har uden stamtavle er højst sandsynlig også hybrid, når du ingen stamtavle har på den...

    ergo er det to hybrider du har dig smiley

    Hybrider er der rigeligt af - dem behøver man ikke lave flere af
    der er ingen "formål" med avlen af dem...


  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 141 Svar: 6.140
    #6   20. aug 2011 Mille: Jeg tænker også lidt hvad formålet ved den avl vil være? Nu hvor du selv har skrevet i en anden tråd at man ikke skal avle uden en god grund, hvad er din så? smiley

  • #7   21. aug 2011 Jeg ville gerne læge vægt på at dyendene har det godt, og er sunde og raske. Jeg kan ikke finde nogle steder hvor der er stamtavle på Dværg Hamsterne hvor sælger de med stamtavle?
    P.s. Tak for hjælpen....


  • #8   21. aug 2011 "vægt på at dyendene har det godt, og er sunde og raske."
    Det er bare ikke et mål i sig selv - det finder man forhåbentligt hos ALLE opdrættere af dyr helt generelt smiley det er ikke et "formål" med at lave artsblandinger, som der er SÅ mange af i forvejen og som mange har så svært ved at komme af med i forvejen! smiley

    artsrene vinterhvide og campbells finder du ved at finde en opdrætter hos Dansk hamster forening, som avler dem. og så er det stamtavle dyr med stamtavle dyr.
    artsblandinger har vi NOK af i danmark og de er ikke just nemme at finde hjem til...

    hvis du alligevel ender med at smide halvdelen i en dyrehandel, så kan man lige så godt lade være - det er spildt arbejde...


Kommentér på:
Må jeg avle to forskelige arter? "Hamster"

Annonce