{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Kaninpar og avl! {{forumTopicSubject}}

Jeg har to super søde fungerende hankaniner gående sammen i en stor hundegård, med legehus i. Den ene af dem er kastreret og den anden er stadig intakt, ukastreret.
Jeg er blevet spurgt af nogle venner, om de må låne min hankanin til parring af deres hunkanin. Det tænker jeg ikke umiddelbart at der er nogle problemer med. Men jeg tænkte bare om det måske ville vække nogle hormoner op i ham?
Han har aldrig været på hunkanin før, men har prøvet at parre vores kastrat. Vil det afhjælpe ham med nogle hormoner, eller ville det være komplet modsat. Håber nogen af jer kan svare på mit dilemma


Kommentarer på:  Kaninpar og avl!
  • #1   2. aug 2019 Personligt ville jeg ikke gøre det. Om det kan lykkes at han ikke ændrer sig, måske. Men selv ville jeg ikke tage chancen, hvis han skulle ind og gå med kastraten igen.
    Så ville jeg måske lade ham parre hunkaninerne, og så vælge at kastrere ham bagefter. Men igen, om han ændrer sig ved at få lov til at parre skal jeg ikke kunne sige


  • #2   3. aug 2019 Aldrig hav en intakt kanin, sammen med en anden. Man skal altid have begge to kastreret, og have dem bonded på ny. En dag ender det i slåskampe, især når det er to med samme køn. Kasteration er så vigtigt, for at begge kaniner er velfungerende og trives sammen. Du kunne evt. låne ham ud til parring, og bagefter kastere. Vent derefter 6-8 uger, da alle hormonerne så er ude af kroppen, og så påbegynd en bondings proces. smiley Det er mit aller bedste råd.

  • #3   3. aug 2019 Uanset hvad, bør de ikke gå sammen, før han også er kastreret, hvis han har prøvet at humpe jeres kastrat. Det er ubehageligt for den anden kanin og det kan ende galt.

  • #4   3. aug 2019 Trust me, de har det fint selvom det ik er begge der er kastreret. De har gået sammen i mange år, har voldsomt meget plads og der har aldrig været noget. Min kastrat er pisse ligeglad med alt omkring ham, og lader intet genere ham smiley Det ender skam ikke i slåskampe en dag Nanna.

  • #5   3. aug 2019 Sacha, det også det jeg synes er lidt svært at sige. På den ene side tænker jeg ikke det er et problem, men vil heller ik rigtig tage nogle chancer med de gamle drenge.. hmm

  • #6   3. aug 2019 Hvem af dine nimser er det egentlig der er snak om?

  • #7   4. aug 2019 Sacha, det er Arnold, en dværgvædder jeg har modtaget af nogen der ikke længere havde interessen. Han går sammen med Peanut, min helt gamle:)

  • #8   4. aug 2019 Hold da op, lever Peanut endnu? Gamle dreng

  • #9   4. aug 2019 Det er 100% dit valg, at have dine kaniner gående sammen, selvom den ene ikke er kastreret. Jeg siger bare, at chancen for det en dag ender i slåskampe er rigtig stor. Det hele kan vende 180 grader, fra den ene dag til den anden, og den svageste vil bukke under. Den svageste kan dermed ikke trives ordentligt. Igen, det er 100% dit valg, men det er ikke et valg for kaninernes bedste i hvert fald. Men godt at hører, at der intet har været - endnu. smiley

  • #10   12. aug 2019 Sacha, ja Peanut lever simpelthen stadig. Han er ved at være en gammel dreng!

    Nanna, valget er 100% for kaninernes bedste. De får så meget godt ud af hinanden, langt hellere det end de skal sidde alene. Og gider ikke kasterere bare for sjov, når de fungere fuldstændig som hvis de begge var kastreret. Jeg kender mine kaninerne, der kommer ikke nogen beef;))


Kommentér på:
Kaninpar og avl!

Annonce