{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

Gnaverbog. {{forumTopicSubject}}

Beklager at jeg opretter to indlæg i træk smiley

Jeg søger efter en bog om gnavere (og måske kaniner)
Det skal ikke være en bog om kun en art, men en form for opslags bog, med noogle grund facts i.
Er der nogen der kender til sådan en?
Jeg har søgt en del på Google.dk, men uden held.
Håber der er en der kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gnaverbog.
  • #1   17. aug 2011 mange bøger om gnavere er RIGTIGT dårlige, og fyldt med forkerte informationer... ihvertfald når det drejer sig om marsvin.

Tror det måske kan blive svært at finde en bog, der omhandler flere slags gnavere... og hvor informationen så osse er nogenlunde korrekt på alle.

• #2   17. aug 2011 Ja, jeg tænker det samme.
    Men det kunne være fedt hvis man kunne finde en! smiley

• #3   17. aug 2011 det ville osse være fedt, hvis jeg vågnede op imorgen og var slank og smækker, hehe

• #4   17. aug 2011 Hver sin drøm smiley

• #6   17. aug 2011 Eksotiske Pattedyr - Naturlig Pasning
    Af Michael O. Jørgensen

Der er fejl i den, men den er udemærket som opslagsværk, og de indledende kapitler har nogle super informationer om f.eks. fordøjelsen.

Den har følgende gnavere med:
    Dværghamstere (campbells, kinwaiak, roborvski, russisk/sibirisk)
    Hamsterrotter/Gambisk kæmperotte (eller sådan noget. På engelsk hedder den Giant Pouched Rat)
    Fedthalemus
    Ørkenspringmus
    Zebramus
    Pigmus
    Afrikansk Dværgmus
    Degu
    Chinchilla
    Sorthalet præriehund
    Jordegern
    Prevosts pragtegern
    Afrikansk (dværg) syvsover

Som sagt, er der fejl i den, men den giver et meget godt overblik over det mest basale. Den bør ikke stå alene som vejledning til noget dyr.
    Den indeholder desuden info om:
    Insektædere
    Primater (inklusiv en del der nu er ulovlige)
    Pungdyr
    Bæltedyr
    Klovdyr
    Rovdyr - hundefamilien, kattefamilien, mårer og halvbjørne (her er der også beskrivelser af en del dyr der er ulovlige)

• #7   17. aug 2011 Ud over det, så ville det jo ikke være så vanskeligt at lave noget fornuftigt. Det kræver blot at div. foreninger + nogle af dem uden foreninger sætter sig ned og laver en bog der samler alle pasningsvejledninger på div. gnavere.

• #9   17. aug 2011 Furrytails: Ej, den bog må jeg da eje! Det er ligenøjagtigt sådan en jeg efterlyser.

jeg ved godt mange synes det er bedre at skrive på forummer, men jeg synes det er hyggeligt at have bogen smiley

Tak for hjælpen alle sammen!

• #11   17. aug 2011 Af hamster bøger kan jeg varmt anbefalde "Hamstere" af Kenneth Worm

• #12   17. aug 2011 Tror måske det er bedr at købe bøger der handler om den enkelte art. Tror det er bedre beskrevet, og uden så mange fejl. Men kan godt forstå du gerne vil have en sådan bog, også dejligt at læse om andre arter end f.eks. lige kanin eller marsvin:-)

• #13   17. aug 2011 Omkring marsvin findes der kun af hvad jeg ved en ordentlig bog på dansk og det er den der hedder Marsvin skrevet af Peter Gurney.

Men ellers kan jeg til marsvin anbefale bøgerne marsvin 1 og 2 fra Dansk marsvine klub som de har. De er rigtig gode.

• #14   17. aug 2011 Tak for hjælpen allesammen smiley

Kommentér på:
Gnaverbog.

Annonce