{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Hvad kan det være?: Marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg er marsvinavler (Har 5 marsvin) Der var en af mine hunner som havde unger ialt 4 2 døde lige efter fødslen 1 døde et par dage senere men den sidste overleve dog heldigvis smiley Men Moreren Blev tyndere og tyndere smiley Selvom hun fik rigeligt med mad. Da jeg havde soglt ungen til en af mine venner. Begyndte moreren så at spise mærkeligt? Hun tog bittesmå bider og var langtid om at tygge.. Så begyndte jeg at tro det var tænderne den var gal med. Så jeg fik en tid hos dyrlægen, dyrlægen kiggede på hendes tænder og syntes de så fine ud og klippede kun lige spidsen af fortænderne hun mener heller ikke det var forstoppelse da hun ikke kunne mærke noget. Hun spiser stadig mærkeligt og er skind og ben (Hun vejer 500 gram) Den helt gal! Så nu spørger jeg jer om hjælp. Ved i hvad det er?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan det være?: Marsvin
  • #1   6. aug 2011 Jeg synes du skal tage til dyrlægen igen. Evt. en anden dyrlæge end hende, der tjekkede hende første gang.

  • #2   6. aug 2011 du skal ikke bare til dyrlæge, du skal helt sikkert til en ANDEN dyrlæge.
    Det lyder nemlig som om at den dyrlæge kun kiggede på fortænderne, og det er altså ikke dér at tandproblemerne er i 99% af tilfældene. Så alene det gør at jeg har lidt tvivl om den pågældende dyrlæges marsvinekundskab.

    Hvor bor du henne af?
    For måske er der nogen der kan anbefale en god marsvinedyrlæge i dit område?


  • #3   6. aug 2011 Jeg bor på Lolland..

  • #4   7. aug 2011 Det lyder som om den er gal med tænderne, det er rigtig svært at kigge de bagerste medmindre grisen er i narkose, det lyder helt bestemt som om du skal finde en dyrlæge med bedre forstand på marsvin..
    Jeg havde engang en hun der blev syg mens hun gik med unger, det viste sig at være noget betændelse i tarmene. Hun blev også tyndere og tyndere, men spiste dog uden problemer indtil hun fik det dårligt.
    Den måde din spiser på lyder bestemt som tænderne. De kan sikkert slibes ned, men tandproblemer kommer som regel igen..


  • #5   8. aug 2011 Tak til jer alle fordi i gad skrive jeres mening smiley Hun er heldigvis begyndt at spise lidt bedre.

  • #6   8. aug 2011 Men derfor bør hun stadig tilses af en anden dyrlæge for at være sikker på alt er iorden.

  • #7   8. aug 2011 Synes bestemt stadig du skal få hende tjekket ordentligt. Et marsvin taber sig ikke så meget uden grund. Hvis det er kindtænderne, som det tyder på, sulter hun langsomt ihjel, hvilket naturligvis er meget pinefuldt.

  • #8   8. aug 2011 Okay det skal jeg nok sørge for smiley Havde dem på græs idag og sad og nussede lidt med hende. Men hun lugtede grimt ud af munden er det pågrund af græsset eller er det noget andet?

  • #9   8. aug 2011 De kan lugte grimt ud af munden hvis de ikke spiser smiley Hun burde ikke lugte pga. af græsset..

  • #10   8. aug 2011 Hmm... Okay :-I

  • #11   8. aug 2011 Hvis er fordi hun ikke spiser er det igen meget sandsynligt det er tænderne og så sulter, når hun ligefrem begynder at lugte er det rigtig slemt, så det haster med dyrlægen.

  • #12   8. aug 2011 har du ikke været til dyrlæge endnu med den gris?

    nu har du i 2 dage fået råd fra erfarne marsvinefolk, at den skal til dyrlæge og pronto. Alt andet takserer til misrøgt, hvis den sidder og sulter ihjel pga. tandproblemer.


Kommentér på:
Hvad kan det være?: Marsvin

Annonce