{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Hjælp. Dværghamster + kat {{forumTopicSubject}}

hej alle her på gg
jeg håber i kan hjælpe mig jeg skal have en dværghamster og jeg har 2 meget fredelige katte tror i de vil kunne kunne sammen???
og har i nogle ideer til hvad man kan gøre for det går med begge dele???
og vis det bare slet ikke går hvad kan man så gøre???
og tak på forhånd
m.h silver


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. Dværghamster + kat
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   3. aug 2011 Jamen hvis du har et kattesikkert bur skal det vel nok gå smiley

  • #2   3. aug 2011 Jeg kan ikke anbefale det.. Jeg havde et plasticbur kun med en lille tremmelåge i toppen (ellers ingen tremmer), samt mine katte fik ikke lov til at komme ind på værelset da det stressede min hamster :-).. En dag da jeg kom hjem fra skole havde min kat alligevel fået en pote ned imellem de ellers rigtig tætte tremmer, og hevet hamsteren igennem.. Lad os bare sige, at der ikke var meget hamster tilbage. Det var rigtig ubehageligt, og jeg skal ikke have hamster igen imens jeg har kat grundet dette. Det er dog 5-6 år siden nu smiley

  • #3   4. aug 2011 Jeg har 3 katte sammen med mine mange mus, dværghamster, guldhamstere, deguer og kanin.

    Det kan sagtens gå hvis man bare gider tage sig sine forholdsregler.
    Du kan jo fx bruge akvarier eller plastikkasser fra Ikea (som jeg selv gør) til at have hamsteren i smiley

    Mine to burmesere vil meget gerne have fat i gnaverne, mens min huskat ikke gider interessere sig for dem og hun kan endda have hamstere osv til at kravle rundt på sig, uden problemer smiley


  • #4   4. aug 2011 Jeg har haft ørkenrotter mens jeg har haft kat. Der var heller ingen problemer fordi buret var katte sikret.

    Og katten gad til sidst ikke andet end at sidde og glo på ørkenrotterne på afstand...

    Det samme med deguerne jeg har nu...


  • #5   4. aug 2011 Mine 2 inde/udekatte synes ikke min hamster + mine søstres 2 hamstere er specielt spændende. De kigger lidt på dem, men det bliver hurtigt kedeligt smiley
    Min hams bor i et akvarie med trådnet og misserne ligger tit ovenpå trådnettet og kigger ned. Mine søstres hamstere bor i et plasticbur med tremmer i toppen og et almindeligt tremmebur. Kattene gør absolut ingenting smiley Mine katte ved også at de ikke må gøre mine marsvin og mine kaniner noget. Det er langt fra alle katte, der har det sådan med smådyr. Nabodaterens hamster spiste deres ene kat, da hun havde glemt at lukke buret, men deres anden kat kunne være sammen med hamsteren uden at gøre tegn til at ville spise den, så det kommer meget an på hvordan katten er smiley


  • #6   4. aug 2011 Hahah! Det var vist ikke den mest velovervejede sætning i dette indlæg! ;o)
    Lad mig omformulere det lidt: Nabodatterens hamster <b>blev spist af</b> deres ene kat.

    Det var faktisk en dværghamster over gennemsnittet, men en kat på 5-6 kg kunne den nok alligevel ikke have klaret smiley


Kommentér på:
Hjælp. Dværghamster + kat

Annonce