{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Plejemarsvin - bure {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er blevet spurgt, om jeg vil tage 6 marsvin i pleje indtil de er klar til at komme videre.
2 af dem er formentlig drægtige. De resterende kender jeg ikke kønnet på pt. De går alle sammen på nuværende tidspunkt.
De har ikke gået under de bedste vilkår og har umiddelbart ikke fået en masse grønt før.

Jeg har haft marsvin siden jeg var ganske lille, men altid fra unger af og 'bare i et alm bur'.
Flokken skal jo skilles af i ift. køn.
Jeg har intet herhjemme til de kære marsvin, da det er 5-6 år siden jeg sidst har haft marsvin og skal derfor være lidt kreativ ift. bure osv.

Har I en ide til en smart og en nem midlertidig løsning til sådan en flok?
Andre gode råd i forbindelse med sådan en overtagelse?

Vh Kathrine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejemarsvin - bure
  • #1   16. jun 2019 Måske pallerammer, det kræver så en del gulvplads.
    Hvis der er flere hanner, så kan det ske at når de pludselig begynder at få bedre forhold, at de så ikke enes længere. Jeg har set det før, at så længe overlevelse er øverst på dagsordenen, så er der tryghed i fællesskab.... Og når overlevelsen så er sikret er der pludselig 'energi' til alt det andet.
    Nu hvor du er blevet bedt om at tage dem i pleje, indebærer det så osse dækning af evt dyrlægeregninger? Her tænker jeg at fødselsproblemer klokken bæ en søndag nat koster knapper - og hvis ikke nogen dækker de udgifter, så skal du jo være afklaret med den del.
    Ellers er der ikke meget andet end at sørge for fornuftig kost.


  • #2   17. jun 2019 Du kan eventuelt købe gitre fra den tyske eller engelske Amazon og lave flere bure ud af dem. Jeg købte selv 23 gitre fra den tyske amazon (vist på billedet), samt gennemsigtig presenning fra Harald Nyborg. På denne måde fik jeg lavet et C&C bur med dobbeltlag presenning som bund. Presenningen blev hængt fast til gitrene med strips/ståltråd.

    Omkostninger for buret:
    - 23 gitre/grids: 200 kr. inklusiv levering. AMAZON.DE
    - Presenning: 42 kr. + 25 kr. for levering. HARALD NYBORG
    - Strips: 4 kr. HARALD NYBORG
    I alt = 271 kr.

    Du vil sagtens kunne lave 2 bure ud af de 23 gitre. Det ene bur vil derfor kunne være 149cm*77cm og det andet 112cm*77cm, hvis det skal være nogenlunde fornuftige mål til alle de marsvin. Ellers kan du selvfølgelige bare købe flere gitre og mere presenning.


    profilbillede
  • #3   17. jun 2019 Tak for hjælpen! Og tak for de gode råd!
    Jeg har fået 3 af dem hjem - 3 hunner.
    De resterende Hanner er kommet andet sted hen.

    Nu må tiden vise om der kommer unger eller ej! Den ene har meget lyserøde patter og er rund. En anden er bare godt rundt og den 3 virker meget normal. Men de har alle 3 gået med de 3 andre hanner indtil idag.
    Alderen på dem er desværre ukendt, men de virker udvokset.

    De er søde og tamme, ikke skræmt af et ukendt hjem med hund! Spiser fint, er nysgerrig og ligger og sover midt i buret.

    De har fået et midlertidig bur, men der skal findes en anden og større løsning smiley


Kommentér på:
Plejemarsvin - bure

Annonce