{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Kanin for tynd? {{forumTopicSubject}}

Hej igen.

Har lige et andet spørgsmål også..

Det drejer sig om en lille hunkanin som jeg har fået i dag. Hun er 10 uger gammel.

Jeg synes altså hun er tynd. Man kan mærke hendes rygsøjle meget let - ja, generelt alle knogle. Virker som om hun kun har knogler og hud.

Jeg er ikke sikker på hvilken race hun er - det kunne sælger ikke fortælle. Hun lige så stor som min hankanin og han er 4-5 mdr gammel (han er dværgblanding). Hun har nogle rimelig store ører.

Har oprettet hende herinde - hun afventer godkendelse. Navnet er Hera.

Nogen der kan bedømme racen? Og hvad skal hun ca. veje?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin for tynd?
  • #1   24. jun 2011 Skal måske også lige nævne at hun begyndte at spise med det samme jeg satte hende ind i hendes nye bur. Hun spiste hurtigt! Hun har nærmest ikke lavet andet end at spise siden jeg fik hende.

  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #2   24. jun 2011 Kan meget vel være , at hun evt. har været nederst i hiakiret, fra det sted hun kom fra. Og deraf er blevet en anelse mindre end normalen. Men nu hvor hun er hos dig, skal hun jo nok tage på igen.

  • #3   24. jun 2011 Du skriver hun nærmest ikke har gjort andet end at spise siden hun kom..

    Hun har forhåbentlig ikke fri adgang til kraftfoder?


  • #4   24. jun 2011 Jeg har erfaret at man ikke skal tænke så meget over kaninernes størrelse smiley

    Lad hende få det foder hun behøver og hold øje med hende. Hvis hun taber sig, så må du hellere smutte til dyrlægen , men hendes kropsform kan også sagtens bare være tynd! smiley

    kaninunger er også generelt tynde!


  • Pia S
    Pia S Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 94
    #5   24. jun 2011 Enig. Mine hunner har altid været en anelse slankere end hannerne. smiley

  • #6   24. jun 2011 Tanja: Nej, ikke fri adgang - men havde puttet en håndfuld ind til hende, så der var noget fra start. Hun har spist sit foder, en gulerod, lidt salat og nu gumler hun løs på høet. Det er bare meget mere end Zeus spiser. Han har stadig lidt salat liggende i buret og det sidste af hans gulerod.

    Ja okay. Jeg har heller aldrig haft en hunkanin før, så kan være det også er derfor.

    Jeg gad godt at vide hvilken race (blanding) hun er. Er der nogen af jer, som kan gisne om det?


  • #7   25. jun 2011 Ingen der har en idé om hvilken race (blanding) hun er? smiley

Kommentér på:
Kanin for tynd?

Annonce