{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.664 visninger | Oprettet:

legetøj til marsvin {{forumTopicSubject}}

Jeg har to marsvin, som rigtig skulle gå sammen så de ikke kedede sig... men de kom op og slås, og vi har nu sat en skillevæg i deres bur så de kan se og snakke med hinanden, men ikke slås. Desværre er det jo ikke det samme som hvis de gik sammen. Nåmen, jeg er ikke så meget hjemme fordi jeg jo går en del i skole, og er meget sammen med mine venner så de går en del for sig selv. I buret har de et hus hver, et madtro, en vankdunk, hø at spise og spåner + halm at gemme sig i. Men jeg tænker bare... kan man ikke få noget legetøj de kan få tiden til at gå med?:) Jeg har prøvet med bamser og en vippe men de virker ikke så interesseret. Jeg har også hørt at hængekøjer skulle være rigtig gode, men er de ikke bare til at sove i? Nå jeg håber i kan komme med nogle gode forslag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  legetøj til marsvin
  • #1   23. jun 2011 Grene som de kan gnave i er godt tidsfordriv og så sliber de samtidig tænderne.

    Og du kan købe en madkugle/bold som du hænger i buret. Så putter du salat, gulerodstoppe, persille osv. i og alt efter hvor højt du sætter kuglen så bliver det svære for dem at få fat i grønsagerne.

    Marsvin er ikke just dyr som vil lege med ting. Deres måde at lege på er fx ved at popcorne rundt sammen. Så hvis de skal have tiden til at gå er det der virker bedst, udfordringer som belønnes med foder


  • #2   24. jun 2011 Helt enig med CS. Du kan også gøre deres dag mere indholdsrig ved at fodre dem med rigeligt græs og urter fra naturen. Marsvin kan bruge oceaner af tid på at spise og derfor er tørkost lidt mere kedeligt da de meget hurtigere bliver mætte af at spise det. Det er heller ikke så udfordrende at tage mad fra skålen som det er at spise noget uensartet som en stor bunke urter er.

    Men måske skal du også overveje situationen med dine to marsvin. Jeg synes ikke det lyder som en helt holdbar løsning, men det er du jo allerede opmærksom på når du har bemærket at de mangler noget at lave i løbet af dagen. Måske det var bedre at lede efter nye hjem til dem eller måske bare til den ene -og finde en ny burven til den anden? Sommetider kan man godt lave den aftale med sælgeren af et dyr, at man må prøve om det går før man endeligt beslutter sig for at købe. Et stort bur kan også løse rigtigt mange problemer - både i forhold til ikke at kede sig - men også i forhold til at få dyrene til at enes.


  • #3   25. jun 2011 tak for svarene. og jeg håber også du forstår det jeg siger nu... jeg vil det bedste for mine marsvin, og jeg kan ikke bare 'fravælge' en og beholde den anden. Det er ikke bare noget legetøj. Det er noget jeg holder af. Buret er 118 cm x 60 cm så jeg tvivler på om er burplads. Og hvis jeg nu solgte den ene, købte en ny og de heller ikke kunne enes.. hvad skulle jeg så gøre? købe og sælge marsvin indtil jeg fandt en den kunne enes med? Jeg kan heller ikke sælge mit ene marsvin bare sådan. Jeg har jo ingen anelse om hvordan den nye ejer er ved den. Om den kommer til at gå helt alene uden nogen som helst?? Undskyld mig, men jeg sælger dem altså ikke.

  • #4   25. jun 2011 Går ud fra det er hanner, så kan du jo for så vidt få dem kastreret, og give dem hver deres bur med en dame i. Det er en kombination kastrat+dame der aldrig slår fejl men tværtimod giver små harmoniske grupper med glade dyr.

  • #5   25. jun 2011 Elegant løsning Von Fancy kommer med!

  • #6   25. jun 2011 ja og det ved jeg godt... men, jeg har ikke brug for flere dyr ligenu.

  • #7   25. jun 2011 Kastrering vil være en superløsning - jeg elsker mine kastratgrupper smiley

    Det du mest skal tænke på, er at sikre dig at dyrlægen har erfaring med marsvinekastrering, da det er en noget mere kompleks operation end på mange andre dyrearter.


  • #8   25. jun 2011 Jeg kan forresten sagtens forstå dig Cecilie, jeg kan heller ikke holde ud at sælge et marsvin jeg først er kommet til at holde af. Jeg har haft over 30 marsvin og jeg har kun lånt een han ud engang til en meget betroet veninde som havde haft marsvin i 30 år og som var meget meget god ved dem.

    Men der findes gode hjem og hvis du gør dig stor umage med at finde et godt sted så kan det måske lykkes. Jeg ved ikke om det er økonomisk muligt for dig men en idé kunne være at kastrere begge to -for det er langt lettere at finde et godt og solidt hjem til en kastrat end til en fertil han. Du kan måske endda lave en aftale om at det bare er et langtids-lån så du kan få ham hjem igen engang.

    Men det er godt at høre at du er opmærksom på problemet, så finder du sikkert også en god løsning smiley


  • #9   25. jun 2011 netop fordi de ikke er legetøj burde du gå af med dem eller med den ene og så finde en ny.

  • #10   25. jun 2011 Du skal tænke mindre på hvad du har brug for i forhold til hvad dyrene har brug for.

    Det kan godt være du ikke har brug for flere dyr. Men så må du finde andre måder at opfylde dine marsvins behov. Hvis ikke du vil kasterer dem og gve dem hver en dame så er det bedste alternativ at sælge den ene, kasterer den anden og give kastraten en dame. Eller går af med dem begge hvor de kan få deres behov opfyldt.



  • #11   26. jun 2011 Cecilie:
    Jeg har os 2 hanner som heller ikke kan sammen, i samme bur, de slås os, så derfor har de hver deres bur, men hver morgen har jeg dem begge to ude, sammen.

    Og så har jeg købt 2 tunneler, hvor de sagtens kan være ude sammen, og leger os, men ligeså snart de kommer i samme bur, vil de begge bestemme, og så går det ellers galt.

    Men af legetøj har mine en hylde hvor deres mad står, og får at komme hen til det, skal de hoppe op på huset, igennem deres hængekøje og over på hylden. og så har de en bold som blir fyldt med mad. og i weekenderne, har de både en guleruds holder, et spyd og en boldt som kan blive fyldt op med grønt, alt efter hva jeg nu har løst til .
    Så der er masser af måder at aktivere dem på smiley


  • #12   13. jul 2011 der er så mange meninger om hvad der er rigtigt for dyrene. men jeg synes stadig det er min beslutning. og så længe jeg ved at mine marsvin er glade kan jeg ikke se nogen grund til bare at sælge dem? og det gør jeg heller ikke.

    men tak for svaret Denice, det kunne være jeg også skulle se om de kunne enes udenfor smiley


Kommentér på:
legetøj til marsvin

Annonce