Dilemma - kanin eller ej ! {{forumTopicSubject}}
Hej alle -
Vi har taget en kanin i pleje indtil vi finder den et dejligt hjem, ( overvejer dog selv at beholde den nu )
Vi har lige fået den hjem i lørdags eftermiddag og den var meget stresset - den har boet i et kattetransportbur i 6mdr inde i et skur hvor der ingen lys eller noget er - den er ikke blevet snakket med ret meget ! Jeg ved ikke hvornår den sidst havde fået mad fordi det kunne hun ikke lige huske..
Nu har vi så fundet et hjem til den - den vil få det godt da det er hos hende der bestyrer kattensværn i sønderborg der ville tage den ! Hun har i forvejen 2 kaniner der bor i en voliere udendøres hvor de også har et hus at gå ind i ! Nu tænker jeg bare - HVOR vil den få det bedst ?
Hos os hvor den står i stuen i et bur den ikke kan udfolde sig med at hoppe rundt osv. den vil komme ud på de dage der er fint vejr i en løbegård! Vi vil selvfølgelig snakke med den flere gange dagligt samt den nusser med vores katte!
Eller vil den få det bedst hvor den er udenfor altid og har en stor løbegård samt hus hvor der er 2 andre kaniner - som den selvfølgelig vil blive holdt fra med et net - men de kan da se og lugte til hinanden! Den vil muligvis også blive snakket med - nok ikke så ofte som her - men der har den da god plads ?
Håber meget på svar
For er virkelig i syv sind - aner ikke om vi skal beholde hende eller ej!
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 33 Svar: 205
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Men de har i høj grad også brug for opmærksomhed og kærlighed!
Nu har jeg også læst din anden tråd, om hvor glad hun er når man kommer mod hendes bur, og desværre også hvor træls hun kan være når det er mad-tid.
Jeg ville personligt selv beholde hende, men kun hvis jeg ved at jeg på længere sigt kan give den opmærksomhed hver dag!
Et dejligt stort indebur (hvis dne kan stå ude ville det da være bedst) og løbeture i stuen/haven og dertil masser af kærlighed ville jeg nok foretrække.
Men igen er det jo dit valg. Ville se på hvor hun kunne få den bedste opmærksomhed og kærlighed - det hun har været igennem fortjener hun jo ikke andet resten af hendes liv (o:
apr 2010
apr 2010
Jeg må snakke med manden når han kommer hjem !
Dilemma - kanin eller ej !