{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

marsvin og unger {{forumTopicSubject}}

jeg fik for ca 2 mdr. siden tre nye marsvin en han, en hun og deres han unge på 3 uger. I dag har mor gris født 2 unger og jeg tror ikke hun er færdig. Jeg vidste ikke hun var gravid, og det har aldrig været meningen hun skulle have unger, hun er købt som selskab til mine to andre grise. Men hun var åbenbart gravid da jeg fik hende. Hun går sammen med mine to andre hunner, skal jeg tage dem fra? hvornår kan jeg skifte buret? og begge unger er helt blå i det ene øje, er det noget fosterhinde der ikke er kommet af endnu?

Jeg har sat mig ind i det med marsvin, men har sprunget avlen over da dette ikke var meningen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  marsvin og unger
  • #1   20. jun 2011 Hannen og hanungen går ikke sammen med nogen hunner vel? - skulle bare lige forstå det punkt.

    Hvis din hun trives fint i flokken med de andre hunner er der ikke grund til at fjerne de andre. Det er kun hvis de skændes eller stresser hende det kan være et problem.
    At de er blå i øjnene kan skyldes mælkeøjne, det kan renses med noget saltvand (den opløsning man også bruger til kontaktlinser så vidt jeg husker) og så skulle det gerne gå væk efter nogle dage.
    Hun skulle gerne selv fjerne fosterhinden, men hvis hun ikke gør kan du hjælpe til. Det vigtigste er at den er væk fra mund og næse så de kan trække vejret. Resten plejer hunnen selv at ordne under rengøringen af unger.


  • #2   20. jun 2011 de to hanner går kun med hinanden smiley
    De tre piger fungere super godt sammen, så de gamle får lov at blive.

    Okay jeg prøver at ordne deres øjne, det ser næsten helt uhyggeligt ud hehe. Tusind tak for dine svar, er der andet der er anderledes nu der er unger i gruppen?


  • #3   20. jun 2011 Nej, ikke hvis gruppen ellers fungerer.

    Hold bare øje med om hunnen virker stresset og om hun ellers får taget sig fint af ungerne, så de får den mælk de skal have.

    Normalt fungerer det superfint at have unger i en gruppe.


Kommentér på:
marsvin og unger

Annonce