{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.307 visninger | Oprettet:

Kanins ene øje løber hyppigt i vand {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har en han kanin der er godt 6 år gammel. For omkring 6 måneder siden, begyndte pelsen under hans ENE øje at være vådt og lettere klisteret i substans, mens pelsen omkring var ujævn. Jeg blev selvfølgelig bekymret og spurgte folk hvad jeg skulle gøre, hvortil de svarede at det kunne have noget at gøre med udluftning, hårprodukter, parfume osv. Der kunne fremkalde irritationen, og at jeg skulle prøve at tørre øjet med en let fugtig vat rondel og derefter påføre lidt øjenbetændelsescreme. Nu har jeg gjort det mange gange, og lufter sjældent ud og kun i kort tid, samt stoppet med at bruge hårde produkter inde i samme rum som ham. Alligevel bliver det ved med at komme tilbage hurtigt efter at det er gået over, og her til morgen så jeg for første gang en hvid klat i hans pels under æjety. Det skal siges at han er meget renlig, og der sikkert har sat noget i øjet eller pelsen før, men at det er lykkedes ham at tørre det af inden jeg har set det.

Håber det er det rigtige sted at lede efter svar, tak på forhånd 😊


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanins ene øje løber hyppigt i vand
  • #1   16. feb 2019 Jeg har ikke hørt om det før, men jeg synes at du skulle prøve at høre ved dyrehandlen om hvad du kan gøre.

  • #2   17. feb 2019 prøv og købe nogle øjendråber uden saltvand og bruge dem en uges tid og så lidt våd Vatrondeller bagefter smiley under øjnet smiley

  • #3   17. feb 2019 Syntes du skulle ringe til dyrelægen og spørge ham hvad der kunne være galt

  • #4   18. feb 2019 Det kan være kindtænderne der driller. (forlange). Du må afsted til dyrlægen og få dem tjekket.


  • #5   19. feb 2019 Min kanin har haft samme problem, og da han afligevel skulle afsted for at have tjekket tænder tog jeg en snak med dyrlægen.
    Ifølge dem kan der være to grunde til det når det kun er det ene øje.
    Den mest alvorlige er at der kan være noget galt med dens tænder, som gør ondt og derfor får øjet til at løbe i vand.
    Den mindre alvorlige er en tilstoppe tårekanal. Det skulle ikke gøre ondt på kaninen, men jeg kan forestille mig at det er ireterende at gå rundt med smiley

    I min tilfælde var hans tårekanal så stoppet at de ikke engang kunne få hul da de skyllede den (det kræver kaninen kommer i narkose, hvilket min i forvejen var for at få slebet tænder), så han blev sendt hjem med nogen øjendråber som skulle stimulere øjet til at producere lidt mere væske, og så klare det "naturligt". Han har ikke haft problemer med det siden da, men det tog en uges til inden det helt stoppede med at løbe.


  • #6   20. feb 2019 Aldrig spørg en dyrhandler til råds.
    Og stop med at bruge vat - brug istedet en ren klud eller gaze.
    Du må ikke bruge receptmedicin uden dyrlægen er inde over:/


  • #7   21. feb 2019 Lisa B

    øjendråber kan købes uden recept smiley men ja jeg vil os anbefal en dyrlæge men oversagen kan os være hvis den er ude døres nu så kan den for kold træk ind på sin smiley som os kan ud følese det udover kaninens tænder


  • #8   24. feb 2019 Du kan købe saltvandspipetter.. men medicinsk behandling kræver recept, og skal derfor ikke gives bare fordi man har det liggende.:)

  • #9   25. feb 2019 https://apopro.dk/apotekets-visyn-oejendraaber-medicinsk-udstyr-20-x-2-ml-207244
    Det dem som kan købes smiley uden recept jeg tænkte på smiley


Kommentér på:
Kanins ene øje løber hyppigt i vand

Annonce