{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Nyankomne marsvin {{forumTopicSubject}}

Hejsa! Jeg fik 2 små marsvin i går, og er lidt bekymret da de bare sidder det samme sted hele tiden og der er ikke tegn på at de har hverken spist eller drukket... Var ude og tage dem op for at nusse lidt med dem, og den ene var helt klam nedenunder, tror bare den har ligget det samme sted og ja... Oven i dens afføring og det. Den anden var også lidt klam-agtig. Det er første gang jeg har egne marsvin og ved ikke det helt store om dem.
De er også helt panikslagne når man prøver at fange dem, og lige når de bliver sat ind igen...

De har en drikkeflaske, kan de godt finde ud af at bruge den hvis de er vant til en skål? Skal jeg stille en ind til dem?

Er det overhovedet normalt at de opfører sig sådan??


Kommentarer på:  Nyankomne marsvin
  • #1   26. maj 2011 Marsvin er jo generelt bare glade for at gå og tulle rundt i deres bur uden forstyrrelse. Men de er jo lige kommet, og nok stadig meget bange.

    Giv dem nogle dage - så skal de nok bløde op smiley


  • #2   26. maj 2011 Det lyder godt =) Er bare bange for at de ikk holder ret længe hvis de ikk snart begynder at drikke D:

  • #3   26. maj 2011 Da jeg fik mit første marsvin, fik jeg også at vide at det helst skulle have lov til at gå i buret i 3 dage, uden at man tog det op, eller andet lignende. Det skulle nemlig have lov til at lære buret at kende, og vænne sig til det nye sted.
    Mine dyr var også meget stille og bange når de kom første gang, og styrtede væk fra min hånd, når jeg ville fodre dem.

    Så det skal nok komme. Desuden har de en god næse, så de skal nok lugte sig frem til hvor vandet er.. De begynder nok at undersøge buret her i løbet af natten.
    ellers læg noget godt som en gulerod et lille stykke fra hvor de sidder.. så er der noget der lokker dem ud, og de kan se at de får spist smiley


  • #4   26. maj 2011 De er vant til at bruge en drikkeflaske så det kan de godt finde ud af smiley
    Tror som jeg skrev til dig også at de nok skal falde til, men det er jo nye lugte og lyde og for to så unge piger er det en meget skræmmende verden smiley


  • #5   26. maj 2011 Okay, manga tak for jeres svar smiley Det er godt at høre at det ikke er usædvaneligt ;D

    Og godt at de er vant til drikkeflasken smiley Så behøver jeg ikk bekymre mig om det smiley


Kommentér på:
Nyankomne marsvin

Annonce