{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
350 visninger | Oprettet:

Når i låner hankanin {{forumTopicSubject}}

Hej

Når i laver avlstjeneste med en anden kaninejer, for at "låne" en han til avl, hvor meget giver i så ejeren af hannen for parringen ? Værdien af en unge, en unge eller noget helt andet ? smiley

Og "betaler" i inden tjenesten bliver lavet, eller venter i til hunnen har fået unger ?

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når i låner hankanin
  • #1   14. dec 2018 De gange, jeg har lånt en han til parring, har jeg ejeren ikke villet have noget for det, men jeg har dog selv givet en lille gave til 50 - 100 kr


  • #2   14. dec 2018 Har aldrig selv lånt en han.
    Men jeg tar selv 200-250kr pr parring, alt efter type.

    Hunnen kommer altid her.
    Der bliver betalt ved ankomst, inden de blir sat sammen.
    Går hunnen tom, får man gratis omparring.


  • #3   14. dec 2018 De gange jeg har lånt hanner ud har jeg enten taget en unge som betalingen eller værdien af den unge jeg ikke har brug for lige i den omgang. For sælger folk deres kaniner for 50 kr så er der jo ingen mening i at jeg så tager 300 kr for en parring og omvendt hvis de sælger for 300 så er det måske fesent jeg kun har taget 50 kr smiley . Og tror såmænd bare min kanin er tilfreds med at kunne yde en indsats smiley Så det er ligeså meget lidt det symbolske i det for fik jeg en unge (som man i min verden har krav på som ejer af hannen hvis man ønsker det) så har hunnens ejer en kanin mere at sælge af smiley Så derfor en unge eller værdien af pågældende unge smiley

  • #4   18. dec 2018 Som regel er det gode venner, som jeg får besøg af med henblik på parring. Så er der ikke rigtig penge mellem os - men det sker ofte, at en eller flere flasker rødvin skifter ejer.

  • #5   1. jan 2019 Nu har jeg ikke avlet i nogle år, men af hensyn til smitte og en masse andet, var parringer kun noget mellem venner - dvs. jeg lånte med glæde hannen ud gratis, eller lånte selv en han.

    Men decideret leje ud til parringer, dét gad jeg ikke risikere eller bøvlet med smiley


Kommentér på:
Når i låner hankanin

Annonce