syg Amanda 2 år :( hjælp {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har haft marsvin i pyha ja det er 17 år. Jeg er på 3 hold nu med Molly og Amanda. Jeg har aldrig været i tvivl når mine små svin har været syge. Amanda er gået hen og blevet syg har været til dyrlægen og hun havde både krystaller i sin urin blod, sukkersyge og alt for mange bakterier:( hun fik selvfølgelig noget imod alt dette. Det blev meget bedre og hun havde efterfølgende kun nogen bakterier i sin urin. Hun fik en til behandling for at få det sidste væk nu er det hele kommet igen
vi har kæmpet en måned nu med hende. Hun har ikke smerter siger dyrlægen som sådan men noget skal der ske jeg har fået weekenden til at tænke og håber i kan komme med nogen gode råd.
lægen vil røgen fotografere hende med henblik på at se om hun skulle have en sten. I det tilfælde en operation hvorefter han siger det vil komme igen hvis man ikke ændre sin kost osv. nogen der har erfaringer med disse symptomer.
Jeg er selv kommet så langt at jeg ikke vil byde hende narkose og operation for at hun måske får det hele igen og derefter skal aflives. penge er ikke et problem men jeg er nok der hvor hun måske bare skal have lov til at sove ind da jeg næsten ikke nænner at lade hende gå alt det igennem hun er kun 2 år.
håber der er nogen der kan hjælpe.
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Jeg fik ham alligevel opereret og så blev han kastreret samtidig, da han alligevel var i narkosen.
Jeg ændrede ikke kosten, han lever stadig og bliver 5 år og 8 mdr her i Maj og han har ikke haft urinvejssten siden. Og lever han til han bliver 6 år, så har jeg alligevel givet ham dobbelt så lang tid at leve i som han ellers var blevet spået.
Så det er ikke en "garanti", at stenen vil komme igen hvis den bliver fjernet.
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
hvis han kunne sige at det hele ville være fint efter med en mulighed for at der måske kan komme en sten igen så ville det måske være forsøget værd men hun har jo alt det andet og hvis jeg stadig skal kæmpe en kamp med hende om hendes kost osv efter en operation. fordi det andet ikke forsvinder så begynder jeg at tvivle om det er det rigtige giver det mening?
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 40 Gnavere: 1 Emner: 17 Svar: 2.732
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
jun 2010
Aner ikke mht. foderet når jeg ikke kender indholdsfortegnelsen. Men kig på den og oplys mængde eller % calcium og fosfor.
sep 2010
Følger: 14 Følgere: 11 Gnavere: 4 Emner: 25 Svar: 231
(link fjernet)
jun 2010
syg Amanda 2 år :( hjælp