{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Kaninernes vand fryser til is - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.
Jeg har to kaniner i en 9 m2 isoleret bjælkehytte i haven. Da det jo er begyndt at blive meget koldt, har de fået mulighed for at gå ind i en stor boks med halm, de har fået tæpper og huse at putte sig i. Men der er stadig meget koldt inde i deres skur - dog mest sent på aftenen og om natten. Kulden medfører også til, at vandet i kaninernes skåle fryser til. Jeg bekymrer mig ret meget om at deres vand blive ved med at fryse til is 1-2 timer efter at jeg lige har fyldt dem op. Det er ret træls både for mig og kaninerne.

Så mit spørgsmål er, om i har nogle tips til hvordan man kan holde vandet i deres vandskål "varmt" så det ikke fryser til is? Og har i ellers nogle forslag til hvordan jeg kan varme skuret op?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninernes vand fryser til is - Hjælp
  • #3   27. nov 2018 Hej Emilie
    Jeg bruger lunkent vand( lidt til den varme side ) når jeg skifter ved mine kaniner. Det plejer at kunne holde fra sent eftermiddag/ aften og til næste morgen. Her er der kommet is på toppen dog uden at være frosset til. Jeg skifter altid 2 gange i døgnet når det er frostvejr.


  • #4   17. feb 2019 Der er nogen, der bruger varmeplader under skålene, så de ikke fryser.
    Jeg plejer at sørge for at stille vandskålen mellem halm, og så skifte vandet hyppigt. Man kunne evt. Have flere skåle stående. Brug ikke drikkeflasker, da der ofte er meget bakteriefyldte (og hurtigere fryser)


Kommentér på:
Kaninernes vand fryser til is - Hjælp

Annonce