{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Køb af Tamrotter {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har reserveret 2 dejlige hanrotter, hos en privat ejer, som er klar til afhentning nu på torsdag ( d. 7)
I går ringede ejeren så og sagde, at alle rotterne havde fået lopper, fra hendes mus, som hun næsten lige havde købt, så måske ville der gå yderligere nogle dage, før jeg kunne afhente mine babyer ( ihhh er sååå utålmodig smiley )
I dag ringede jeg så, og spurgte hvordan det gik med dem, og hun skulle først hente medicin til dem i dag, og på uforklarligvis var 10 af hendes mus fundet døde i buret.

Nu tænker jeg " Bliver mine babyer smittet? Hvad skal jeg gøre i den her situation??"

Håber på nogl god råd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af Tamrotter
  • #1   5. apr 2011 Hmm.. Det er jo altså noget mere end nogle yderligere dage det kommer til at ta.
    Men nu har jeg aldrig haft lopper blandt mine rotter.
    Men de skal jo behandles først - og det må jo være over 3 gange.
    For der klækkes jo æg som skal behandles også.
    Og mon ikke det er behandling med 10-14 dages mellemrum?
    Det må jo betyde min. 1 måned yderligere.
    Det må nogen af dem, der har prøvet det ku fortælle.

Men hvis det virkelig er de 2 drenge du gerne vil ha, så knib ballerne sammen og vent.
    Og vent HELT til ALLE sygdomstegn er væk.
    Det ville være så trist at komme hjem med syge dyr smiley

• #2   5. apr 2011 Nu kan rotter jo så heller ikke få lopper, de kan kun få lus og de der blodmide tingester. Så det lyder ikke som om det er en opdrætter der ved ret meget om tingene du har fundet dig der...

• #3   5. apr 2011 Hvis du ikke har andre dyr selv, kan du vel bare hente dem, og selv behandle? mange opdrættere har jo den gode regel at de kun vil sende raske dyr ud af huset, men vil da næsten sige at det er nemmere at behandle 2 alene end 10 eller flere, da de jo også kan smitte hinanden.¨

Og ja, rotter kan ikke få lopper, men lus. Ved ikke hvad mus har, men hvis utøjet kommer fra dem, må det vel næsten også være lus.

• #4   6. apr 2011 Ved du hvad musene er døde af? Og hvilken lusekur hun har givet?

• #5   6. apr 2011 jeg undrer mig lidt - for lus som sådan burde ikke slå mus ihjel!

Men hvis ikke hun aner hvad utøj hun har med at gøre, kan hun nemt forveksle blodmider med lopper...
    og blodmider er noget forbandet kravl at få ind! Dem har jeg haft et par ture med, og det kræver virkelig hårdt arbejde at komme af med dem!
    Det er frontline vet spray med 14 dages mellemrum 3 gange. og hver gang skal ALT bundstrø skiftes, træting fryses i min. 18 timer, bure skal vaskes ned, al plastik vaskes, køjer vaskes osv. - ALT skal gøres pinligt rent!
    Blodmider lægger æg i alt! pels, træ, stof - ja de kan endda lægge æg på mennesker og på den måde kan æg overføres til sofaen inde i stuen!

de er nogle bæster at slippe af med!

Jeg ville ikke tage rotterne hjem før hun er helt utøjsfri og har været det i mindst 14 dage!
    for skulle det være blodmider, så hænger du på en træls behandling..

om rotterne når at blive 1-2 måneder ældre ville jeg nu ikke bekymre mig om! De skal nok blive fint tamme alligevel - og ER det forhåbentligt allerede fra opdrætter, selvom de kun var 5 uger ved flytning smiley

Kommentér på:
Køb af Tamrotter

Annonce